Quantcast

Αιμίλιος Χειλάκης: Σέβομαι τον όρο γυναικοκτονία – «Δεν μας ανήκουν οι άνθρωποι» (Βίντεο)

«Έτσι θεωρούμε οι πατριάρχες, μπορούμε να κάνουμε ό,τι μας κατέβει στο κεφάλι στον πιο αδύναμο»

Καλεσμένος στο «Πρωινό» του ΑΝΤ1 βρέθηκε το πρωί της Δευτέρας ο Αιμίλιος Χειλάκης και μίλησε για τη «Μήδεια», τις γυναικοκτονίες, τα πατριαρχικά μοντέλα και την Επίδαυρο.

Για τη Μήδεια και τη συσχέτιση του έργου με την υπόθεση της Ρούλας Πισπιρίγκου είπε: «Μη μπερδεύουμε τους χαρακτήρες του αρχαίου ελληνικού δράματος με ανθρώπους που έχουν παραβατική συμπεριφορά στα όρια της ψυχασθένειας. Είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Δεν μπορούμε με τίποτα μια γυναίκα που κατηγορείται για τους φόνους των παιδιών της αυτή τη στιγμή με την προσπάθεια του Ευριπίδη να αποδείξει πως συμπεριφέρεται η εξουσία στον ξένο. Ο μύθος της Μήδειας δεν είχε φόνους παιδιών, ο Ευριπίδης την έβαλε να σκοτώσει τα παιδιά της. Νομίζω πως η πατροκτονία, η μητροκτονία και η παιδοκτονία είναι τα χειρότερα εγκλήματα. Δεν το χωράει ο νους σου να σκοτώσεις τη μάνα σου, τον πατέρα σου ή τα παιδιά σου».

«Σέβομαι τον όρο ‘γυναικοκτονία’ γιατί συμπεριφερόμαστε στο γυναικείο φύλο σαν αδύναμο φύλο και άρα έχουμε δικαίωμα επάνω του. Έτσι θεωρούμε οι πατριάρχες. Μπορούμε να κάνουμε ό,τι μας κατέβει στο κεφάλι στον πιο αδύναμο, σε αυτό που μας ανήκει. Έχουμε μεγαλώσει και νομίζουμε ότι μας ανήκουν οι άνθρωποι, οι σύντροφοί μας, οι φίλοι μας. Δεν μας ανήκουν. Μας κάνουν την τιμή να είμαστε στη ζωή τους» υπογράμμισε ο Αιμίλιος Χειλάκης στο «Πρωινό».




«Μάθαμε με πατριαρχικά μοντέλα. Πρέπει να δούμε τα πράγματα αλλιώς. Να τα ορίσουμε σαν γενιά αλλιώς. Αν υπάρχει ένα ‘ανήκειν’ στις σχέσεις προτιμώ να ανήκω εγώ στη γυναίκα μου παρά να μου ανήκει αυτή».

Για την Επίδαυρο σχολίασε: «Σαν σκηνοθέτης δεν έχω πάει ποτέ στην Επίδαυρο. Δεν με έχει στεναχωρήσει γιατί δεν θεωρώ την Επίδαυρο, βραβείο. Δεν είναι ωραίο να πιστεύουν ότι είναι καταξίωση επειδή παίζουν στην Επίδαυρο. Προσβάλλεις την Επίδαυρο έτσι. Είναι ένα τεράστιο θέατρο, με φοβερές δυσκολίες που είναι πολύ ωραίο να παίζεις, πολύ δύσκολο να σκηνοθετείς και τη στιγμή που φτάνεις εκεί δικαιώνεις απλά μέσα σου ένα μικρό κομμάτι του ταξιδιού σου. Ταξίδι είναι η επαγγελματική μας διαδρομή. Τώρα άμα δεν συμβεί ποτέ αυτό το λιμάνι, δεν τρέχει και τίποτα. Έχει τόσα λιμάνια. Έχω παίξει σαν ηθοποιός στην Επίδαυρο».