Quantcast

To TikTok «κερδίζει» στην ενημέρωση

Το βάρος της ειδησεογραφίας μετατοπίζεται

Κάποτε μιλούσαμε για το διαδίκτυο που έπαιρνε με τον καιρό τη θέση των παραδοσιακών ΜΜΕ, των εφημερίδων, των περιοδικών και της τηλεόρασης!

 

Τώρα οι όροι του παιχνιδιού έχουν αλλάξει: τον ρόλο του διαδικτύου, των ιστοσελίδων δηλαδή που «ανέλαβαν» την ενημέρωσή μας όταν αφήσαμε κατά μέρος τα έντυπα, παίρνουν τώρα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Για να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους, οι πλατφόρμες των social media (TikTok, Instagram και Snapchat) αναπαράγουν διαρκώς τις ειδήσεις της ημέρας μέσα από αναρτήσεις χρηστών τους και, κατά συνέπεια, αποκτούν τον πρώτο λόγο στην ενημέρωση του κόσμου.

Το βάρος της ειδησεογραφίας μετατοπίζεται: αντί για τα πραγματικά γεγονότα που συμβαίνουν, το ενδιαφέρον του κόσμου επικεντρώνεται στους διάσημους, στους πάσης φύσεως influencers και στα πρόσωπα που εμφανίζονται συχνότερα στα social media. Από τις υπάρχουσες πλατφόρμες, η ταχύτερα αναπτυσσόμενη είναι το TikTok, το οποίο, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Ρόιτερς, παίρνει την… μπουκιά από το στόμα των παραδοσιακών εκδοτών.

Οι περισσότεροι από τους ερωτηθέντες δηλώνουν μάλιστα ότι θεωρούν τις… ειδήσεις των social media αξιόπιστες, αλλά και πως προτιμούν να ενημερώνονται από τις αναρτήσεις που επιλέγει για αυτούς ένας αλγόριθμος κάποιας πλατφόρμας.

 

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Απογευματινή την Πέμπτη 15 Ιουνίου