Quantcast

Τραγωδία στα Καλάβρυτα: «Είχαν ανοίξει πολύ δύσκολες διαδρομές στα βουνά», λένε εκείνοι που γνώριζαν τους τρεις ορειβάτες

Το προφίλ των τριών ορειβατών που εντοπίστηκαν νεκροί - Είχαν εμπειρία και σερά διακρίσεων - Το χρονικό της τραγωδίας

Το άδοξο τέλος τους άνοιξε σειρά ερωτημάτων, προκαλώντας ανείπωτη θλίψη. Τρεις άντρες, τρεις έμπειροι ορειβάτες που χάθηκαν ξαφνικά βυθίζοντας στο πένθος τις οικογένειές τους. Μια χιονοστιβάδα έμελλε να σημάνει την αρχή του τέλους.

Νεκροί εντοπίστηκαν νωρίτερα την Κυριακή οι τρεις ορειβάτες στα Καλάβρυτα, που ήταν μέλη ορειβατικών συλλόγων, έχοντας κατακτήσει διακρίσεις.

«Ήταν έμπειροι ορειβάτες, εκπαιδευτές, ο ένας εναερίτης. Φίλοι και πάρα πολύ γνωστοί στον χώρο. Έχουν ανοίξει διαδρομές, πολύ δύσκολες και απαιτητικές», δήλωσε στο Mega ο Σπύρος Χρυσανθόπουλος, πρόεδρος Ελληικής Ομάδας Διάσωσης Αττικής.

Το προφίλ των ορειβατών

Ο Γιάννης Τορέλλι ένας απο τους πιο έμπειρους και γνωστούς ορειβάτες των τελευταίων 30 ετών, λάτρευε τις ψηλές κορυφές και άνοιγε δρόμους στην αναρρίχηση, όπως στα βράχια της Καλογριάς το 1995 όταν ηταν μόλις 29 ετών.

Είναι ο πρώτος Έλληνας αναρριχητής που σκαρφάλωσε διαδρομή 9ου βαθμού το 92 και απο τους ελάχιστους Έλληνες που σκαρφάλωσε διαδρομή 10ου βαθμού. Ηταν εκείνος που άνοιξε την πασίγνωστη διαδρομή Αιγιαλίς στην Κάλυμνο.

Στα 20 του χρόνια, το 2000 ο Θανάσης Σωτηρόπουλος ακολουθεί τα χνάρια του Τορέλλι που έχει ανοίξει νέες διαδρομές στο φαράγγι της Κλεισούρας, τη μητρόπολη της αθλητικής αναρρίχησης.

Ανεβαίνουν σε βράχους απάτητους και δημιουργούν δρόμους που παίρνουν ονόματα για να περιγράψουν διαμάντια αισθητικής που γίνονται σημεία αναφοράς για τους λάτρεις του αθλήματος. Η παγοαναρρίχηση κατακτά τους έμπειρους αθλητές που διαρκώς βάζουν νέους πιο δύσκολους στόχους.

«Δεν έχεις επαφή με τα χέρια σου, έχεις εργαλεία τα οποία τρυπούν τον πάγο και γατζώνονται. Είναι επικίνδυνα για κάποιον που δεν έχει εμπειρία. Πρεπει να έχει εκπαιδευτεί και να έχεις επίγνωση της κάθε δυσκολίας, υπάρχουν δυσκολίες και δυσκολίες στην παγοαναρρίχηση ή στην αναρρίχηση» δήλωσε ο οδηγός βουνου Παύλος Τσιάντος.

Το 2013 ο Τορέλι αφήνει ανεξίτηλο το στίγμα του στο Λεωνίδιο.Έχοντας στο πλευρό του, τη σύντροφό του για να τον ασφαλίζει ανοίγει νέα μονοπάτια. Τον «κήπο του Διονύσου» και τη «μικρή Σίντζα» οπως ονομάζει τις δύσκολες διαδρομές στα πεδία της Μονής Αγίου Νικολάου Σίντζας.

Στο πρώτο φεστιβάλ αναρριχησης το 2015 στο Κυπαρίσσι της Μονεμβασιάς βραβεύεται για τις κορυφαίες επιδόσεις του, στη δημιουργία αναρριχητικών πεδίων στην περιοχή. Την ίδια χρονιά μαζί με τον Γιάννη Θεοχαρόπουλο που έμελλε να ζήσει πριν μια εβδομάδα το τραγικό τέλος του παιδιού του στα Τζουμέρκα κατακτούσαν τους πιο δύσκολους στόχους στους παγωμένους βράχους του ορεινού όγκου.

Έμπειροι ορειβάτες, εκπαιδευτές, φίλοι, γνωστοί παρα πολύ, γνωστοί στο χώρο, έχουν ανοίξει διαδρομές πολύ δύσκολες και πολύ απαιτητικές, δήλωσε ο πρόεδρος Ελληνικής Ομάδας Διασωσης Αττικής, Σπύρος Χρυσανθόπουλος.

Ο Παναγιώτης Τέκος προϊστάμενος του ΕΛΓΑ Κορινθίας μαζί με τους αλλους δύο άτυχους αναρριχητές απολάμβανε το άθλημα σε κάθε ευκαιρία. Η παρέα εμφανιζόταν συχνά στο χιονοδρομικό κέντρο των Καλαβρύτων εκεί που για τελευταία φορά τους είδαν μαζί οι άνθρωποι που μοιράζονταν την αγάπη τους για τη φύση και την περιπέτεια.

Το χρονικό της εξαφάνισης των αναρριχητών

Σύμφωνα με πληροφορίεςτου kalavrytanews.com, οι τρεις άντρες, ηλικίας από 50 έως 55 ετών κάτοικοι Πάτρας, έμπειροι στην χειμερινή αναρρίχηση και χιονοδρομία ανέβηκαν στο Χελμό το πρωί του Σαββάτου και από την Στύγα που εθεάθησαν τελευταία φορά θα πήγαιναν προς την περιοχή της «μαυρολίμνης».

Το Χιονοδρομικό Κέντρο αναζήτησε τους τρεις άντρες αφού είχαν αφήσει το αυτοκίνητό τους στο πάρκινγκ του Κέντρου, αλλά τα συνεχή τηλεφωνήματα προς το κινητό που είχαν δώσει, χτυπούσε χωρίς να υπάρχει ανταπόκριση.

Αμέσως με οχήματα του Χιονοδρομικού, το προσωπικό του Κέντρου άρχισαν την αναζήτησή τους και ειδοποιήθηκε η Αστυνομία. Στο σημείο έσπευσαν άντρες της Π.Υ.Καλαβρύτων, Περιπολικό του Α.Τ.Καλαβρύτων και ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ Καλαβρύτων ενω έχει ζητηθεί και η συνδρομή της 6ης ΕΜΑΚ.