Την υποψηφιότητα του για τις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2023 ανακοίνωσε και επίσημα τη Δευτέρα, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, τονίζοντας ότι «βάζω τη Θεσσαλονίκη πάνω απ’ όλα. Αυτή είναι η προσωπική μου πυξίδα. Μία πόλη προορισμός, ένας τόπος για να ζεις και να δημιουργείς. Όχι σκαλοπάτι για πολιτική καριέρα».
Σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, παρουσία στελεχών της δημοτικής διοίκησης, δημοτικών συμβούλων και εκατοντάδων πολιτών, έθεσε το πλαίσιο αναφορικά με τις στηρίξεις των κομμάτων στο δρόμο προς την κάλπη.
«Κάθε στήριξη είναι καλοδεχούμενη. Πρώτα όμως θέλω να έχω τη στήριξη των συμπολιτών μου. Στόχος μου είναι η μεγάλη συμμαχία για τη Θεσσαλονίκη του 2030», είπε χαρακτηριστικά.
Πρόσθεσε, μιλώντας προς τους παρευρισκόμενους, πως «με τη δική σας στήριξη, τη δική σας αγάπη, τη δική σας συμβολή και κριτική θα τα καταφέρουμε ξανά. Η Θεσσαλονίκη πλέον έχει ατζέντα. Έχει όραμα. Σας καλώ λοιπόν να ενώσουμε δυνάμεις. Να υπερβούμε παλιές διαχωριστικές γραμμές, να βάλουμε το εμείς πάνω από το εγώ. Γι’ αυτό και σήμερα απευθύνω ένα ανοιχτό κάλεσμα σε όλους. Να έρθουν δίπλα μας. Να διεκδικήσουμε και να πετύχουμε μαζί όλα όσα μας αξίζουν. Όλα όσα πρέπει να γίνουν. Για τη Θεσσαλονίκη που ονειρευόμαστε. Για τη Θεσσαλονίκη που αγαπάμε».
Νωρίτερα στην ομιλία του, ο δήμαρχος ανέλαβε δεσμεύσεις για πακέτο οκτώ εμβληματικών έργων που θα αλλάξουν την εικόνα της Θεσσαλονίκης τα επόμενα χρόνια και τα οποία είναι: η ανάπλαση του άξονα της Αριστοτέλους, το ντεκ της παλιάς παραλίας, οι στάβλοι Παπάφη, το Μουσείο Ολοκαυτώματος, το «Πάρκο για Όλους» στην Τούμπα, η διάνοιξη της οδού Ψελλού, η πλατεία Ελευθερίας ως πάρκο μνήμης και η πλατεία Διοικητηρίου.
Παράλληλα, προχώρησε σ’ έναν απολογισμό των έως τώρα πεπραγμένων κάνοντας λόγο για τρία χρόνια με αντιξοότητες «από το καλημέρα σας». Όπως είπε ο δήμαρχος προεκλογικά είχε δώσει μία υπόσχεση την οποία κράτησε: «Δεν υπάρχει γειτονιά χωρίς εργοτάξιο, χωρίς φροντίδα. Χωρίς παρεμβάσεις, χωρίς σχέδιο και προγραμματισμό. Όπως δεν υπάρχει προηγούμενο στις χρηματοδοτήσεις που εξασφαλίσαμε από κάθε δυνατή πηγή. Εκατόν εξήντα εκατ. ευρώ για έργα ουσίας, έργα προοπτικής, πέραν των ίδιων πόρων του δήμου μας».
«Η Θεσσαλονίκη του 2022 είναι διαφορετική. Είναι πιο καθαρή και πιο πράσινη. Είναι πόλη με καλύτερους δρόμους, με καλύτερες συγκοινωνίες, με ποδηλατόδρομους, φιλική στα εναλλακτικά μέσα μετακίνησης. Μία πόλη με περισσότερο και ποιοτικότερο τουρισμό. Τόπος επενδύσεων, νέων ξενοδοχείων, με ζωντανή αγορά, εστίαση, διασκέδαση, υπηρεσίες. Με σημαντικές αναπλάσεις και μεγάλα έργα σε εξέλιξη», συμπλήρωσε.
Ο κ.Ζέρβας πρόσθεσε πως η διοίκηση του έβαλε «τη Θεσσαλονίκη πάνω από όλα. Κι όχι τους εγωισμούς μας πάνω από τη Θεσσαλονίκη. Το μότο μας είναι ένα: λύσεις στα προβλήματα και όχι προβλήματα στις λύσεις». Υπεραμύνθηκε της απόφασης να αγοραστούν μεταχειρισμένα λεωφορεία από τη Λειψία της Γερμανίας τονίζοντας πως το 2019 «υπήρχε στην πόλη μας μία μεγάλη πληγή». «Οι μεταφορές και οι συγκοινωνίες είχαν καταντήσει ανέκδοτο. Από την πρώτη στιγμή και παρότι τυπικά δεν είναι στις αρμοδιότητες του δήμου μπήκα μπροστά για να βρούμε μία άμεση λύση. Αγοράσαμε σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και δώσαμε στον ΟΑΣΘ 49 λεωφορεία που αντιστοιχούσαν στο 1/5 του τότε στόλου του. Σήμερα η κατάσταση είναι καλύτερη. Παραμένει όμως η ανάγκη περισσότερων οχημάτων, περισσότερων και πυκνότερων δρομολογίων. Οι πολίτες δεν μπορούν να περιμένουν άλλο», διευκρίνισε.
Για το έργο του Μετρό είπε πως «τα πράγματα πάνε καλά. Οι λαμαρίνες ήδη έφυγαν, η πόλη ανέπνευσε. Και έχουμε όλες τις διαβεβαιώσεις ότι θα είναι έτοιμο στα τέλη του 2023. Αυτό που για πολλούς ήταν ανέκδοτο, εμείς συμβάλαμε για να γίνει πραγματικότητα».
Μίλησε, επίσης, για το ζήτημα της ασφάλειας λέγοντας πως «εκεί έχουμε προβλήματα: σοβαρά και ανοιχτά». Όπως είπε «η δημοτική αστυνομία δεν υποκαθιστά την αστυνομία» και κάλεσε την Πολιτεία να διαθέσει τους απαραίτητους πόρους και ανθρώπους για να έχει η Θεσσαλονίκη την αστυνόμευση που χρειάζεται». Πρόσθεσε ακόμη πως κάτι αντίστοιχο ισχύει και στο κυκλοφοριακό, όπου «απαιτούμε περισσότερους τροχονόμους για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας» και «δεν μπορεί καθημερινά να μπλοκάρει η πόλη από πέντε μποτιλιαρισμένους δρόμους».
Ο κ.Ζέρβας στάθηκε τέλος στη μείωση των δημοτικών τελών τα τελευταία τρία χρόνια, στην εξέλιξη της Θεσσαλονίκης σε τεχνολογική μητρόπολη και στις διακρίσεις που κατάφερε να πετύχει η πόλη.