Quantcast

Διθύραμβοι New York Times για τον Πειραιά: Το αρχαίο λιμάνι της Ελλάδας μετατρέπεται σε πολιτιστικό κόμβο

Σε πόλο έλξης για το ελληνικό και το διεθνές καλλιτεχνικό στερέωμα αναδεικνύεται η περιοχή του Πειραιά, όπως αναφέρουν σε εκτενές αφιέρωμά τους οι "New York Times"

Σε πόλο έλξης για το ελληνικό και το διεθνές καλλιτεχνικό στερέωμα αναδεικνύεται η περιοχή του Πειραιά, όπως αναφέρουν σε εκτενές αφιέρωμά τους οι “New York Times”.

 

 

Αφορμή του δημοσιεύματος αποτέλεσαν το ιστορικό βιομηχανικό προφίλ, οι διαθέσιμοι αποθηκευτικοί χώροι, καθώς και η δραστήρια καλλιτεχνική κοινότητα που προσελκύει ιδιοκτήτες γκαλερί τέχνης και σχεδιαστές στο ιστορικό λιμάνι της Αθήνας.

Παράλληλα, όπως σημειώνουν οι NYT, ο Πειραιάς ωφελείται από το γεγονός ότι άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις που φιλοξενούν καλλιτεχνικά δρώμενα, όπως το Βερολίνο και η Λισαβώνα, βιώνουν συνεχείς ανατιμήσεις στα ακίνητα, με συνέπεια να αλλοιώνονται στοιχεία του ιστορικού χαρακτήρα τους και να γίνεται πολύ ακριβή η φιλοξενία εκδηλώσεων και εκθέσεων.

“Το μέλλον του Πειραιά μοιάζει γεμάτο αισιοδοξία και δημιουργικές πιθανότητες”

Κάνοντας μία μεθυστική βόλτα στην πληθώρα εκθέσεων που στεγάζονται κοντά στο λιμάνι, η εφημερίδα τονίζει ότι τη βραδιά αυτή “το μέλλον του Πειραιά μοιάζει γεμάτο αισιοδοξία και δημιουργικές πιθανότητες”.

“Αποφάσισα ότι ο Πειραιάς, με την θάλασσα και τα καράβια, τη βιομηχανική ζώνη και την Ιστορία ήταν μία ενδιαφέρουσα επιλογή”, δήλωσε η Σύλβια Κούβαλη, ιδρυτής της γκαλερί Rodeo, η οποία μετεγκαταστάθηκε από την Κωνσταντινούπολη το 2018.

“Όλοι πίστευαν ότι ήμουν τρελή αλλά από την αρχή πίστευα ότι υπάρχει κάτι ιδιαίτερα όμορφο στο να βρίσκεσαι ανάμεσα σε ανθρώπους που επισκευάζουν πλοία και μηχανές, σε μικρή απόσταση από το λιμάνι”.

Δίπλα στο Rodeo βρίσκεται η Carwan, γκαλερί avant-garde τέχνης, η οποία άνοιξε πριν δύο χρόνια, όταν οι ιδιοκτήτες της, ο καναδός αρχιτέκτονας Nicolas Bellavance-Lecompte και ο γάλλος συνάδελφός του Quentin Moyse, αποφάσισαν να μετακινήσουν τον εκθεσιακό τους χώρο από τη Βυρητό στην Ελλάδα.

Όπως αναφέρει ο Bellavance-Lecompte, ένας από τους λόγους που αποφάσισαν να μεταφερθούν στην Αθήνα ήταν το γεγονός ότι η πελατεία τους “γινόταν όλο και πιο παγκόσμια”. Οι συλλέκτες με τους οποίους συνεργάζονται οι δύο αρχιτέκτονες μπορούν να επισκεφτούν πιο εύκολα την Ελλάδα και η χρήση των ναυτιλιακών γραμμών του Πειραιά έχει διευκολύνει τη δουλειά της γκαλερί.

Η νέα πολιτιστική ταυτότητα του Πειραιά έχει και “πράσινες” καταβολές

Η νέα πολιτιστική ταυτότητα του Πειραιά έχει όμως και “πράσινες” καταβολές. Η εταιρεία Blue Cycle, που εδρεύει στο λιμάνι, μαζεύει πλαστικά απορρίμματα από το Αιγαίο και τα αξιοποιεί για την παραγωγή επίπλων, οικοδομικών υλικών και άλλων προϊόντων.

“Θα ήθελα πολύ να δείξω ότι αυτό το μοντέλο κυκλικής οικονομίας μπορεί να φέρει αποτελέσματα και να βάλει την Ελλάδα στον χάρτη της καινοτομιας”, σημείωσε στους NYT η διευθύντρια της εταιρείας Σουζάνα Λασκαρίδη.