Aθήνα – Θεσσαλονίκη στα «τυφλά» – «Τα ελληνικά τρένα λειτουργούν όπως τη δεκαετία του 1990», καταγγέλλουν οι συνδικαλιστές

Ο Κώστας Γενιδούνιας, πρόεδρος των μηχανοδηγών, ανέφερε σε πλήθος Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας ότι ο ΟΣΕ λειτουργεί χειροκίνητα σε όλο τον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη

Στο ερώτημα «τις πταίει;» για την τραγωδία στα Τέμπη, που στοίχισε τη ζωή σε δεκάδες συνανθρώπους μας, έρχονται να απαντήσουν οι δηλώσεις των εκπροσώπων εργατικών σωματείων του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Συγκεκριμένα, ο Κώστας Γενιδούνιας, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών, ανέφερε σε πλήθος μέσων μαζικής ενημέρωσης καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας ότι ο ΟΣΕ λειτουργεί χειροκίνητα σε όλο τον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ενώ πρόσθεσε ότι θα είχε αποφευχθεί η τραγωδία, εάν τα συστήματα σήμανσης λειτουργούσαν κανονικά.

Δήλωσε, δε, πως οι μηχανοδηγοί κινούνται στα τυφλά και ότι η επικοινωνία των σταθμαρχών γίνεται μέσω ασυρμάτου, καθώς υπάρχουν ηλεκτρονικά συστήματα, τα οποία όμως δεν λειτουργούν. Επιπλέον, ανέφερε ότι το μόνο τμήμα όπου υπάρχει λειτουργικό ηλεκτρονικό σύστημα είναι το Τιθορέα – Δομοκός και όλο το υπόλοιπο δίκτυο αντιμετωπίζει σημαντικές ελλείψεις.

Κατά τραγική ειρωνεία, λίγες ώρες πριν από το πολύνεκρο δυστύχημα, ο Κώστας Γενιδούνιας, θέλοντας να υπερθεματίσει για τις ελλείψεις στη σηματοδότηση του σιδηροδρομικού δικτύου είχε ανεβάσει ένα ποστ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στο οποίο αναφερόταν στην επικείμενη επίσκεψη του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης – Σηματοδότησης στη Θεσσαλονίκη, η οποία τελικά αναβλήθηκε.

Στην ανάρτησή του, ο Κ. Γενιδούνιας κατήγγειλε πως δεν λειτουργεί η σηματοδότηση στη Βόρεια Ελλάδα, καθώς ανέφερε: «Μπορεί κάποιος να μας πει που είναι και που λειτουργεί η σηματοδότηση και τηλεδιοικηση στη βόρεια Ελλάδα; Προς Δράμα δεν υπάρχει, μετά το Πλατύ, προς Φλώρινα μονή γραμμή, ενώ προς Αθήνα όλα σβηστά, μετά το τχ1 κόκκινο, σε λειτουργία η Σίνδος, η γραμμή προς Στρυμώνα, ζούγκλα»…

Στα προβλήματα σήμανσης συμφωνεί και ο εκπρόσωπος των εργαζομένων στο ΔΣ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Βασίλης Ζαβογιάννης, καθώς δήλωσε πως το σύστημα τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης δεν λειτουργούσε, ενώ δεν δίστασε να σχολιάσει πως τα τρένα λειτουργούν, όπως τη δεκαετία του 1990.

Σημείωσε, επίσης, πως η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση αποτελούν σοβαρά έργα για τις υποδομές του σιδηροδρόμου, καθώς μέσω αυτών προστατεύονται τα τρένα από τα ατυχήματα. Μάλιστα, όσον αφορά τα προβλήματα του συστήματος τηλεδιοίκησης, ο κ. Ζαβογιάννης ανέφερε πως πρόκειται για ένα ζήτημα που τα συνδικάτα των εργαζομένων επισημαίνουν ήδη από το 2018.

Ρεπορτάζ: Γεράσιμος Σεραφειμίδης
Δημοσιεύτηκε στην ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ στις 2/3