Ένα πανάκριβο έδεσμα, το ολοθούριο ή «αγγούρι της θάλασσας» εντοπίστηκε σε πολύ μεγάλη ποσότητα σε φορτίο, το βράδυ της Τρίτης, έπειτα από καταγγελία, στο λιμάνι της Κυλλήνης. Η καταγγελία που έγινε ανώνυμα, αφορούσε σε φορτίο πάνω από 700 κιλά.
Πρόκειται για έναν πανάκριβο μεζέ και στην Άπω Ανατολή είναι περιζήτητος. Από την Ελλάδα θεωρούνται μάλιστα πως είναι και ανώτερα ποιοτικά με αποτέλεσμα να είναι πολύ ακριβά.
Τι είναι το «αγγούρι της θάλασσας»
Σύμφωνα με πληροφορίες, η τιμή τους ξεπερνά τα 1.100 ευρώ το κιλό. Τα «αγγούρια της θάλασσας» εντοπίστηκαν σε φορτηγό που ερχόταν από την Κεφαλλονιά στην Κυλλήνη και ο εισαγγελέας ερευνά εάν υπάρχει κάποιο κύκλωμα ή πρόκειται για μεμονωμένο περιστατικό.
Η αλίευση του είδους που βρίσκεται υπό εξαφάνιση δεν είναι παράνομη – βάσει συγκεκριμένων διατάξεων (βάρος πάνω από 180 γραμμ. το τεμάχιο, ποσότητα έως 400 τεμάχια ημερησίως και δηλωμένα στο σύστημα κ.α.) όμως σε άλλες περιπτώσεις έχουν εντοπιστεί παράνομα εργαστήρια επεξεργασίας, τυποποίησης και συσκευασίας για εξαγωγή σε χώρες της Ευρώπης ή και αλλού. Στην προκειμένη περίπτωση φέρεται να μην έχουν αλιευθεί βάσει των διατάξεων της νομοθεσίας.
Κι αν το κανονικό αγγούρι δεν κοστίζει περισσότερα από €3/κιλό, δεν ισχύει το ίδιο για τον θαλασσινό ξάδερφό του, η αξία του οποίου κυμαίνεται σε πολλές περιπτώσεις έως και 1.000 φορές πιο ψηλά.
Όσο «αποκρουστικό» κι αν μοιάζει στην όψη, το εν λόγω αγγούρι θεωρείται ένα από τα εκλεκτότερα εδέσματα στην Ασία (ειδικά στην Κίνα και στην Ιαπωνία), με σχεδόν 1.250 είδη να συναντώνται σήμερα σε όλο τον κόσμο – το ιαπωνικό ολοθούριο (namako) θεωρείται το ποιοτικότερο, με την τιμή του συχνά να αγγίζει ή να ξεπερνά και τα $3.500/κιλό. Βρίσκεται στο μενού των πιο γκουρμέ εστιατορίων της Ασίας αλλά και σε επιλεγμένα (κινέζικα κυρίως) ντελικατέσεν.
Σύμφωνα με τον Dr Steven Purcell του Southern Cross University, έναν από τους πιο ειδικευμένους στο αντικείμενο επιστήμονες, η ασιατική μανία για το ψολιόγκο, ξεκίνησε γύρω στη δεκαετία του 1980, όταν και άρχισε να καθιερώνεται ως μοναδική λιχουδιά στα ανώτερα κοινωνικά στρώματα. Η άνοδος της μεσαίας τάξης στα 90s έκανε αυτή τη λιχουδιά προσβάσιμη σε περισσότερο κόσμο, ειδικά στην Κίνα, με αποτέλεσμα στις μέρες μας, η ζήτηση να έχει αυξηθεί σημαντικά.
Με δηλώσεις του στο Business Insider, ο Purcell αναφέρει πως όσο πιο ασυνήθιστο είναι το ολοθούριο, τόσο το καλύτερο για εκείνους που το καταναλώνουν. Ο γενικός κανόνας μάλιστα ακολουθεί το «όσο περισσότερα τα αγκάθια πάνω του, τόσο υψηλότερη η τιμή».