Μία ακόμη αποκάλυψη έρχεται στο φως της δημοσιότητας για τις μεθόδους που χρησιμοποιούσαν στην «Κιβωτό του Κόσμου», προκειμένου να «συνετίσουν» τα παιδιά με παραβατική συμπεριφορά.
Μετά το «τσουνάμι» καταγγελιών και τις μαρτυρίες για ξυλοδαρμούς, σκληρές τιμωρίες και εξοντωτική παιδική εργασία στις δομές της οργάνωσης, σύμφωνα με την ΕΡΤ, οι παιδαγωγοί της «Κιβωτού» έπαιρναν στα χέρια τους και ένα έγγραφο – κάτι σαν… «δεκάλογο» – στο οποίο περιγράφεται πώς θα αντιμετωπίζεται η παραβατική συμπεριφορά των τροφίμων.
Η «γραμμή» για τους παιδαγωγούς
Σε αυτό, αρχικά περιγραφόταν η «γραμμή» που έπρεπε να ακολουθηθεί από τους παιδαγωγούς, αναφέροντας:
«Η Κιβωτός του Κόσμου είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένη, χάρη στον ιδρυτή της, πατέρα Αντώνιο, με τον πνευματικό τρόπο ζωής. Είναι σημαντικό όλοι οι παιδαγωγοί να ακολουθούν τη γραμμή της Κιβωτού απέναντι στα παιδιά, ώστε να μην υπάρχουν διακρίσεις».
Ένα από τα ξεχωριστά κεφάλαια στα έντυπα οδηγιών είχε τίτλο «Συνέπειες» και περιέγραφε τι έπρεπε να κάνουν οι παιδαγωγοί όταν τα παιδιά παρεκτρέπονταν:
Απομόνωση σε μια γωνιά τόσα λεπτά όσα και η… ηλικία
«Σε μικρές συνέπειες το παιδί θα απομονώνεται σε μια γωνιά προκειμένου να σκεφτεί το λάθος του, να ζητήσει συγνώμη και να το διορθώσει. Σύμφωνα με την ηλικία του κάθεται και τα ανάλογα λεπτά (5 ετών=5 λεπτά). Σε μεγαλύτερες συνέπειες το παιδί θα στερηθεί κάτι που του αρέσει (δραστηριότητα, παιχνίδι) ή θα διορθώσει το λάθος του με κάποιες εργασίες»
Το παιδί «αποφασίζει» την τιμωρία του
Στη συνέχεια, διευκρινίζεται ότι τα παιδιά είναι αυτά που αποφασίζουν την… ποινή τους:
«Ουσιαστικά δεν είναι ο παιδαγωγός αυτός που βάζει την συνέπεια, αλλά το ίδιο το παιδί στον εαυτό του. Όταν το παιδί γνωρίζει, μέσα από τα όρια που οι παιδαγωγοί βάζουν, ποια συμπεριφορά είναι αποδεκτή και ποια όχι και επιλέγει τη λάθος συμπεριφορά, γνωρίζοντας τις συνέπειες, είναι σαν να τη διαλέγει το ίδιο», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Υπενθυμίζεται ότι ο πατέρας Αντώνιος, με τη μοναδική συνέντευξη που έδωσε μετά τις καταγγελίες, είχε αναφέρει στις 18 Νοεμβρίου στην ΕΡΤ:
«Τα παιδιά που δεν έχουν όρια, παιδιά που προέρχονται από πάρα πολύ δύσκολες οικογένειες και πολλές φορές συγκρουόμαστε για να τα βοηθήσουμε, να πάνε στο σχολείο, να κάνουν πράγματα της ηλικίας τους, να ορθώσουμε ανάστημα απέναντι σε πράγματα που δεν αρμόζουν».