Quantcast

Wall Street Journal: Εσκεμμένα έριξαν το Boeing με τους 132 επιβαίνοντες στην Κίνα λένε οι εμπειρογνώμονες – Τι έδειξε το μαύρο κουτί

Το αεροσκάφος της πτήσης MU5375 πετούσε από το Κουνμίνγκ στη Γκουανκζού της Κίνας στις 21 Μαρτίου όταν εντελώς ανεξήγητα έκανε βουτιά από ύψος 29.000 ποδιών σε μια λοφοπλαγιά με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 132 επιβαίνοντες

Αμερικανοί εμπειρογνώμονες πιστεύουν ότι πιθανότατα ήταν σκόπιμη η συντριβή του αεροσκάφους της China Eastern στην Κίνα τον περασμένο Μάρτιο, όπως ανέφερε η Wall Street Journal.

Το αεροσκάφος της πτήσης MU5375 πετούσε από το Κουνμίνγκ στη Γκουανκζού της Κίνας στις 21 Μαρτίου όταν εντελώς ανεξήγητα έκανε βουτιά από ύψος 29.000 ποδιών σε μια λοφοπλαγιά με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 132 επιβαίνοντες.

Τα μαύρα κουτιά του Boeing 737-800, που βρέθηκαν στο σημείο εστάλησαν για ανάλυση στις ΗΠΑ και τα δεδομένα πτήσης δείχνουν ότι κάποιος – πιθανώς ένας πιλότος ή άτομο που εισέβαλε διά της βίας στο κόκπιτ, ώθησε το αεροσκάφος στη μοιραία πτώση, όπως ανέφεραν πηγές που έχουν γνώση των ερευνών στην αμερικανική εφημερίδα. «Το αεροσκάφος έκανε ακριβώς ό,τι το διέταξε κάποιος στο πιλοτήριο», έγραψε η WSJ επικαλούμενη άτομο που έχει γνώση της προκαταρκτικής έκθεσης των Αμερικανών εμπειρογνωμόνων.

 

Έρευνα στο σημείο της συντριβής του αεροσκάφους της China Eastern στην κομητεία Τενγκξιάν στη νότια Κίνα
Έρευνα στο σημείο της συντριβής του αεροσκάφους της China Eastern στην κομητεία Τενγκξιάν στη νότια Κίνα / Φωτογραφία αρχείου: Xinhua News Agency/ Lu Boan via AP

 

Οι τελευταίοι θεωρούν ότι το συμπέρασμά τους στηρίζει το γεγονός ότι οι επιθεωρητές που ανέλαβαν την έρευνα στην Κίνα δεν έχουν επισημάνει μέχρι στιγμής κάποιο μηχανικό πρόβλημα στο αεροσκάφος ή πρόβλημα στα χειριστήρια ελέγχου πτήσης που θα μπορούσαν να προκαλέσουν τη συντριβή. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Κίνας (CAAC) είπε ότι το πλήρωμα πληρούσε τις απαιτήσεις ασφαλείας πριν την απογείωση, το αεροσκάφος δεν μετέφερε επικίνδυνα υλικά και δεν φάνηκε να συνάντησε κακοκαιρία, αν και όπως τόνισε η πλήρης διερεύνηση των αιτιών της αεροπορικής τραγωδίας μπορεί να πάρει χρόνια.

Όπως αναφέρει, ωστόσο, η WSJ, οι αρμόδιες αμερικανικές Αρχές θεωρούν ότι πιθανότατα ευθύνεται ο πιλότος, μολονότι από το Πεκίνο λένεότι δεν υπάρχει καμία υποψία εις βάρος του κυβερνήτη.

 

Ασφυκτικός έλεγχος από την Κίνα στη ροή των πληροφοριών για τη συντριβή του αεροσκάφους

Αμέσως μετά τη συντριβή του αεροσκάφους το κυβερνών Κομμουνιστικό Κόμμα της Κίνας ανέλαβε γρήγορα τον έλεγχο της ροής πληροφοριών για το δυστύχημα επιστρατεύοντας τον μηχανισμό λογοκρισίας καθώς δημοσιογράφοι και κάτοικοι της περιοχής έσπευδαν στο σημεί τη τραγωδίας.

Έκτοτε ασκεί ασφυκτικό έλεγχο στις πληροφορίες με την προκαταρκτική έρευνα της CAAC να αφήνει αναπάντητα πολλά ερωτήματα. Μετά την μοιραία πτώση του αεροσκάφος κοντά στην πόλη Γουζχού της νότιας Κίνας οι Αρχές απέκλεισαν μια τεράστια περιοχή και o κινεζικός ρυθμιστικός φορέας του Διαδικτύου ανακοίνωσε ότι απομάκρυνε τεράστιο όγκο «παράνομων πληροφοριών» για το δυστύχημα από το αυστηρά ελεγχόμενο ίντερνετ στη χώρα, ενώ λογοκρίθηκε κι ένα hashtag με τον αριθμό της πτήσης.

Η συντριβή ήταν η φονικότερη τις τελευταίες τρεις δεκαετίες στην Κίνα, όπου τα μέτρα ασφαλείας πτήσεων είναι πολύ αυστηρά.

Τα περιστατικά με εσκεμμένες συντριβές αεροσκαφών από πιλότους είναι πολύ σπάνια. Τον Μάρτιο του 2015 ο συγκυβερνήτης αεροσκάφους της γερμανικής εταιρείας Germanwings το οδήγησε πάνω στις γαλλικές Άλπεις με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 144 επιβάτες και έξι μέλη του πληρώματος. Έκτοτε η ευρωπαϊκή υπηρεσία ασφάλειας πτήσεων AESA ενίσχυσε την ιατρική αξιολόγηση των πιλότων, ειδικά όσον αφορά στην ψυχική τους υγεία.