Τουλάχιστον 430 μετανάστες διέσχισαν χθες, Δευτέρα, τη Μάγχη προσπαθώντας να φτάσουν στη Βρετανία, σύμφωνα με το βρετανικό υπουργείο Εσωτερικών, νέο ημερήσιο ρεκόρ το οποίο σημειώθηκε την ώρα που το κοινοβούλιο εξετάζει ένα νομοσχέδιο αυστηροποίησης του συστήματος παροχής ασύλου.
Το προηγούμενο ημερήσιο ρεκόρ ήταν 416 μετανάστες και καταγράφηκε τον Σεπτέμβριο του 2020, σύμφωνα με το βρετανικό πρακτορείο ειδήσεων PA.
Όπως μετέδωσε το BBC, σχεδόν 8.000 άνθρωποι με περίπου 345 πλοιάρια έχουν φτάσει στις αγγλικές ακτές από την αρχή του έτους, παρά την ανακοίνωση του Λονδίνου ότι θα κλείσει αυτή τη μεταναστευτική οδό και τις επανειλημμένες εκκλήσεις του Παρισιού να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο.
Σύμφωνα με τον διοικητή Νταν Ο’ Μαχόνεϊ, αρμόδιο για τη «μεταναστευτική απειλή» στη Μάγχη, η Βρετανία αντιμετωπίζει «μια απαράδεκτη άνοδο του διάπλου της Μάγχης με μικρά πλοιάρια εξαιτίας της ανόδου της παράτυπης μετανάστευσης στην Ευρώπη».
«Οι άνθρωποι θα πρέπει να ζητούν άσυλο στην πρώτη ασφαλή χώρα που φτάνουν και να μην θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή τους με αυτό τον επικίνδυνο διάπλου», τόνισε το βρετανικό υπουργείο Εσωτερικών.
Στο μεταξύ οι Βρετανοί βουλευτές εξετάζουν αυτή την εβδομάδα ένα νομοσχέδιο που κατέθεσε η υπουργός Εσωτερικών Πρίτι Πατέλ για τη μεταρρύθμιση του συστήματος παροχής ασύλου.
Η Πατέλ το έχει χαρακτηρίσει «δίκαιο αλλά αυστηρό», όμως οργανώσεις προάσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων το επικρίνουν. Το νομοσχέδιο έχει στόχο να αποθαρρύνει την παράτυπη μετανάστευση και προβλέπει τη διαφορετική αντιμετώπιση των αιτούντων άσυλο με βάση αν έφτασαν στη Βρετανία νομίμως ή παρατύπως.
Στη διάρκεια της χθεσινής συζήτησης στη βουλή η πρώην πρωθυπουργός της Βρετανίας Τερέζα Μέι, η οποία έχει επίσης διατελέσει υπουργός Εσωτερικών, προειδοποίησε κατά της δημιουργίας κέντρων υποδοχής αιτούντων άσυλο εκτός Βρετανίας μέχρι να εξεταστεί το αίτημά τους. Η ίδια επεσήμανε ότι στη διάρκεια της θητείας της εξέτασε το ζήτημα και το απέρριψε για «πρακτικούς λόγους».
Το νομοσχέδιο προβλέπει επίσης την αύξηση σε τέσσερα χρόνια, από έξι μήνες που είναι τώρα, την ποινή φυλάκισης για τους μετανάστες που προσπαθούν να εισέλθουν παράτυπα στη Βρετανία και να αυξηθεί σε ισόβια –έναντι 14 ετών που είναι τώρα—η ανώτατη ποινή για τους διακινητές.
Η Βρετανία κατηγορεί τη Γαλλία ότι με πολεμικό πλοίο συνόδευσε μετανάστες στη Μάγχη
Ένα βήμα πριν το διπλωματικό επεισόδιο βρίσκονται Βρετανία και Γαλλία μετά τις καταγγελίες ότι γαλλικό πολεμικό πλοίο συνόδευσε ομάδα 13 μεταναστών που επέβαιναν σε πλοιάριο στα βρετανικά νερά.
Εκατοντάδες μετανάστες αναμένεται και σήμερα να διασχίσουν τη Μάγχη, μετά τον αριθμό ρεκόρ των 430 αφίξεων χθες στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Δημοσιογράφος του Good Morning Britain ανέφερε ότι η λέμβος, που έχει χωρητικότητα μόλις έξι επιβατών, συνοδευόταν από ένα γαλλικό πολεμικό πλοίο στα σύνορα, πριν φύγει, προφανώς θεωρώντας ότι οι δημοσιογράφοι θα συνόδευαν τους μετανάστες πίσω στη Βρετανία. Η δημοσιογράφος ανέφερε ότι ειδοποίησε τη συνοριακή δύναμη για το πλοιάριο. Ωστόσο, συμφώνησε να παρατηρεί τους μετανάστες, καθώς οι συνοριοφύλακες είχαν να διαχειριστούν τεράστιο όγκο μεταναστευτικών ροών. Περίπου 20 λεπτά αργότερα, ένα τζετ σκι της συνοριακής δύναμης πήγε στο σημείο και συνόδευσε τη λέμβο στην αγγλική ακτογραμμή.
«Οι άνθρωποι θα πρέπει να ζητούν άσυλο στην πρώτη ασφαλή χώρα που φτάνουν και να μην θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή τους με αυτό τον επικίνδυνο διάπλου», τόνισε το βρετανικό υπουργείο Εσωτερικών.
Οι μεταναστευτικές ροές γίνονται σε μία περίοδο που η Βουλή των Κοινοτήτων εξετάζει ένα νομοσχέδιο που αυστηροποιεί το σύστημα παροχής ασύλου, ενώ οι συνοριοφύλακες αποκτούν περισσότερες εξουσίες. Ο αριθμός των ατόμων που διασχίζουν με μικρά σκάφη τη θάλασσα αυξάνεται. Παράλληλα, μειώνονται όσοι προσπαθούν να φτάσουν στη Βρετανία με φορτηγά ή τρένα εμπορευματοκιβωτίων μέσω της σήραγγας της Μάγχης, μετά από τα περιστατικά θανάτων που είδαν το φως της δημοσιότητας.
Την ίδια ώρα, εκπρόσωποι των Σωματείων καταγγέλλουν στην Daily Mail ότι το προσωπικό της συνοριοφυλακής εργάζεται με εξοντωτικά ωράρια σε μη κατάλληλες συνθήκες.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ