Quantcast

Βηρυτός: Αναζητούν Ρώσο στην Κύπρο που μετέφερε το επικίνδυνο φορτίο με πλοίο

ΓΝΩΣΤΗ Η ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΦΟΡΤΙΟΥ ΕΔΩ ΚΑΙ 6 ΧΡΟΝΙΑ

Ευθύνες προσπαθούν να αποδόσουν οι λιβανικές αρχές.

 

 

Τις ευθύνες για την παραμονή των αποθεμάτων νιτρικής αμμωνίας στο λιμάνι της Βηρυτού αναζητούν οι Αρχές στον Λίβανο, προκειμένου να αποδοθούν ευθύνες για τα αίτια της φονικής έκρηξης, εξαιτίας της οποίας έχουν χάσει τη ζωή τους περισσότεροι από 100 άνθρωποι, ενώ χιλιάδες άλλοι έχουν τραυματιστεί και έχουν μείνει άστεγοι.

 

 

Όπως αναφέρει το sigmalive, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Al Jazeera, τα αποθέματα νιτρικής αμμωνίας έφθασαν στον Λίβανο τον Σεπτέμβριο του 2013, σε ένα φορτηγό πλοίο που ανήκει στη Ρωσία και φέρει σημαία της Μολδαβίας. Το Rhosus, σύμφωνα με πληροφορίες από τον ιστότοπο παρακολούθησης πλοίων, Fleetmon, κατευθυνόταν από τη Γεωργία στη Μοζαμβίκη.

 

 

To Rhosus αναγκάστηκε να αγκυροβολήσει στη Βηρυτό αφού αντιμετώπισε τεχνικά προβλήματα στη θάλασσα, σύμφωνα με δικηγόρους που εκπροσωπούν το πλήρωμα του σκάφους. Όμως οι Λιβανέζοι αξιωματούχοι εμπόδισαν το σκάφος να πλεύσει και τελικά εγκαταλείφθηκε από τους ιδιοκτήτες και το πλήρωμά του – πληροφορίες που επιβεβαιώθηκαν εν μέρει από τον Fleetmon. Το πλοίο ανήκε και λειτουργούσε από τον κ. Grechushkin Igor, Ρώσο πολίτη που είναι κάτοικος της Κύπρου (τελευταίος γνωστός διευθυντής Teto Shipping, Κύπρος), αναφέρουν ξένα δημοσιεύματα.

 

 

Πάντως σε αναζήτηση στο διαδίκτυο δεν βρέθηκε εταιρεία γραμμένη με όνομα Teto Shipping στην Κύπρο. Ωστόσο ο Igor Grechushkin εμφανίζεται ως Manager σε μια εταιρεία με όνομα Unimar Service.

 

Στη συνέχεια, το επικίνδυνο φορτίο του πλοίου εκφορτώθηκε και τοποθετήθηκε στο υπόστεγο 12 του λιμανιού της Βηρυτού, μια μεγάλη γκρίζα κατασκευή που βλέπει στον κύριο αυτοκινητόδρομο Βορρά-Νότου της χώρας στην κύρια είσοδο της πρωτεύουσας.

 

 

Μήνες αργότερα, στις 27 Ιουνίου 2014, ο τότε διευθυντής του Τελωνείου του Λιβάνου Shafik Merhi έστειλε μια επιστολή που απευθύνεται σε έναν ανώνυμο «δικαστή επειγόντων ζητημάτων», ζητώντας λύση στο επικίνδυνο φορτίο, σύμφωνα με έγγραφα που κοινοποιήθηκαν στο διαδίκτυο.

 

 

Οι τελωνειακοί υπάλληλοι έστειλαν τουλάχιστον πέντε ακόμη επιστολές τα επόμενα τρία χρόνια – στις 5 Δεκεμβρίου 2014, στις 6 Μαΐου 2015, στις 20 Μαΐου 2016, στις 13 Οκτωβρίου 2016 και στις 27 Οκτωβρίου 2017 – ζητώντας καθοδήγηση. Πρότειναν τρεις επιλογές: Την εξαγωγής της νιτρικής αμμωνίας, την παράδοση στον στρατό του Λιβάνου ή την πώληση σε ιδιωτική εταιρεία εκρηκτικών του Λιβάνου.

 

 

Μια επιστολή που εστάλη το 2016 σημείωσε ότι δεν υπήρχε απάντηση από τους δικαστές σε προηγούμενα αιτήματα. Ένα χρόνο αργότερα, ο Badri Daher, ο νέος διευθυντής τελωνειακής διοίκησης του Λιβάνου, έγραψε ξανά σε δικαστή.

 

 

Στην επιστολή της 27ης Οκτωβρίου 2017, ο Daher κάλεσε τον δικαστή να αποφασίσει σχετικά με το θέμα, ενόψει του «κινδύνου να αφήσουν τα υλικά εκεί που βρίσκονται». Σχεδόν τρία χρόνια αργότερα, το νιτρικό αμμώνιο ήταν ακόμα στο υπόστεγο.

 

 

Ενδιαφέρον έχει πάντως το γεγονός, ότι το πλοίο πριν φτάσει την Βηρυτό, είχε καταγράψει ως προηγούμενο λιμάνι, αυτό της Κωνσταντινούπολης στις 2 Οκτωβρίου 2013.