Τον «διακόπτη θανάτου» χρησιμοποιούσε η αμερικανική εταιρεία «Uber» που δραστηριοποιείται στον τομέα της μίσθωσης ιδιωτικών οχημάτων για να ξεφύγει από την μέγγενη της Αστυνομίας και της Δικαιοσύνης.
Αυτό προκύπτει από την παγκόσμια έρευνα, που απαριθμεί 124.000 εμπιστευτικά έγγραφα της «Uber», τα οποία διέρρευσαν στην εφημερίδα «Guardian» αποκαλύπτοντας προσπάθειες πίεσης για τον Τζο Μπάιντεν, Όλαφ Σολτς και τον Τζορτζ Όσμπορν, όπως και υψηλόβαθμα στελέχη του Ομπάμα που βοήθησαν στο παγκόσμιο πλασάρισμα της εταιρείας.
Κυρίως όμως έγγραφα που εμφανίζουν τον Εμανουέλ Μακρόν να βοηθά κρυφά το λόμπι της «Uber» στη Γαλλία και να είναι ο μόνος από την κυβέρνηση Ολάντ που στήριζε απροκάλυπτα την εταιρεία.
Τα αρχεία που είδαν το φως μέσω διεθνούς κοινοπραξίας δημοσιογράφων, στην οποία συμμετέχει η εφημερίδα «Le Monde» και η κρατική France Info, αποκαλύπτουν πως ο Μακρόν ενήργησε παρασκηνιακά υπέρ της εταιρείας την περίοδο 2014- 2016, όταν ήταν υπουργός Οικονομικών. Το θέμα είναι ότι λειτούργησε αποκλειστικά μόνος, χωρίς να ενημερώσει τα άλλα αρμόδια μέλη της κυβέρνησης.
Το μυστικό όπλο της Uber
Η «Uber» χρησιμοποιούσε κρυφή τεχνολογία, μέσω λογισμικών, ώστε να μπορεί να αποφεύγει τις όποιες έρευνες από την αστυνομία ή τη δικαιοσύνη.
Όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα «Guardian», οι οδηγοί, έπειτα και από προσωπική προτροπή του πρώην αφεντικού, Τράβις Κάλανικ, φέρονται να είχαν πρόσβαση σε έναν «διακόπτη ασφαλείας» – ονόματι «kill switch», με το οποίο μπορούσαν να «κόψουν» την πρόσβαση στα λογισμικά της Uber και να αποφύγουν ελέγχους.
Αυτό συνέβη σε τουλάχιστον έξι χώρες, ενώ παρουσιάζεται το παράδειγμα αστυνομικής εφόδου στο Άμστερνταμ, όπου ο ίδιος ο Τράβις Κάλανικ έδωσε εντολή στους εργαζόμενους να χρησιμοποιήσουν άμεσα το συγκεκριμένο εργαλείο.
Σύμφωνα, μάλιστα, με τη δημοσιογραφική έρευνα ο πρώην επικεφαλής της Uber, Tράβις Κάλανικ και οι συνεργάτες του χρησιμοποίησαν τις βίαιες διαδηλώσεις και τα περιστατικά επιθέσεων κατά οδηγών της εταιρείας προκειμένου να προωθήσουν την εταιρεία και να κερδίσουν την συμπάθεια και την υποστήριξη της κοινής γνώμης.
Αυτά καταγράφονται σε γραπτά μηνύματα του πρώην αφεντικού της εταιρείας, με την πλευρά του Κάλανικ να απαντά ότι ο πρώην CEO «ποτέ δεν πρότεινε ότι η Uber θα έπρεπε να εκμεταλλευτεί τη βία εις βάρος της ασφάλειας των οδηγών της».
Παράλληλα, τα άρθρα αναφέρονται σε μηνύματα του Τράβις Κάλανικ, τότε επικεφαλής της εταιρείας με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, όταν στελέχη της εξέφρασαν την ανησυχία τους για τους κινδύνους που ενδέχεται να αντιμετώπιζαν οι οδηγοί της Uber τους οποίους ενθάρρυναν να συμμετάσχουν σε διαδήλωση στο Παρίσι.
«Πιστεύω ότι αξίζει πολύ τον κόπο», τους απάντησε ο συνιδρυτής της εταιρείας. «Η βία εγγυάται την επιτυχία».
Σύμφωνα με την εφημερίδα Guardian, η Uber υιοθέτησε αντίστοιχες τακτικές σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες ,όπως Βέλγιο, Ολλανδία, Ισπανία, Ιταλία κινητοποιώντας τους οδηγούς της και ωθώντας τους να διαμαρτύρονται στην αστυνομία όταν έπεφταν θύματα επιθέσεων, με στόχο η εταιρεία να εκμεταλλευθεί την κάλυψη από τα μέσα ενημέρωσης για να αποσπάσει υποχωρήσεις από τις αρχές.
Στη Γαλλία, το σκάνδαλο «Uber Files» έχει φέρει τα πάνω – κάτω με το Ελιζέ από την πλευρά του να επισημαίνει στο Γαλλικό Πρακτορείο, ότι ο κ. Μακρόν, ως υπουργός Οικονομίας, «φυσικά» είχε επαφές «με διάφορες εταιρείες οι οποίες εμπλέκονταν σε βαθιές αλλαγές σε τομείς των υπηρεσιών που συνέβησαν τα χρόνια που αναφέρονται», τις οποίες «διευκόλυνε αίροντας διοικητικά και ρυθμιστικά προσκόμματα».
Τότε, στην κυβέρνηση του Σοσιαλιστή προέδρου Φρανσουά Ολάντ, ο Εμανουέλ Μακρόν είχε ξεκινήσει από σύμβουλος, για να γίνει στη συνέχεια υπουργός Οικονομίας.
Η κυβέρνηση Ολάντ έβλεπε με «κακό μάτι» την εγκατάσταση της Uber Γαλλία, λόγω του κίνδυνου απορρύθμισης της εργατικής νομοθεσίας. Όλη στην κυβέρνηση ήταν κατά, εκτός ενός: του τότε υπουργού Οικονομίας, Εμανουέλ Μακρόν.