Quantcast

Τουρκία: Ενα δημοτικό σχολείο με 19 μαθητές και… 30 γάτες -Το σκεπτικό της δασκάλας

«Υπάρχει ένας πολύ ισχυρός δεσμός αγάπης ανάμεσα στις γάτες και στους μαθητές»

Ένα σχολείο στη δυτική Τουρκία, όπου φοιτούν 19 μαθητές, έχει γίνει καταφύγιο για περίπου 30 γάτες, τα αιλουροειδή παρακολουθούν τα μαθήματα, μετακινούνται με άνεση στους χώρους του και παίζουν με τα παιδιά στα διαλείμματα.

 

Αλατζά, Λογιά, Γκετσέ, Γκιουνές, Ουζούμ, Τοσίμπα και Πάνθηρας είναι τα ονόματα μερικών από αυτές. Οι μαθητές μοιράζονται μαζί με τις γάτες την τάξη τους στο μονώροφο κτίριο όπου στεγάζεται το Δημοτικό Ανταγκουρέ.

 

γατα

 

Ενα σχολείο καταφύγιο για γάτες

Το σχολείο, το οποίο βρίσκεται σε συνοικία της περιφέρειας Μπεϊντάγκ της επαρχίας της Σμύρνης, διέθετε μια άδεια αποθήκη που τώρα χρησιμοποιείται ως καταφύγιο για τις γάτες.

Η δασκάλα Εβρίμ Μουτλουαΐ, η οποία διδάσκει περίπου 16 χρόνια, μετέτρεψε την αποθήκη σε ένα άνετο σπίτι για τις γάτες στο πλαίσιο του πρότζεκτ της με τίτλο “Σχολείο με Πατούσες”, που έχει στόχο να αυξήσει το ενδιαφέρον των μαθητών για τα μαθήματα μέσα στο σχολικό περιβάλλον.

Οι γάτες κάνουν καλο στους μαθητές και τους βοηθά να αποκτήσουν αίσθηση ευθύνης

Οταν ήρθα εδώ, το πρώτο πράγμα που διαπίστωσα ήταν μια αρνητική διάθεση των μαθητών για το σχολείο, κυρίως εξαιτίας των επιπτώσεων της πανδημίας. Σκέφτηκα τι θα μπορούσα να κάνω γι’ αυτούς, λέει. Είχα μερικούς μαθητές που δεν έρχονταν στο μάθημα. Εξασφαλίσαμε τη συμμετοχή τους χάρη στον δεσμό που ανέπτυξαν με τις γάτες κι έτσι συνέχισαν να έρχονται στο σχολείο.

Το πρότζεκτ –όπως εξηγεί η ίδια– βοηθάει ακόμη τους μαθητές να αποκτήσουν αίσθηση ευθύνης, καθώς πρέπει να φροντίζουν και να ταΐζουν τις γάτες. Υπάρχει ένας πολύ ισχυρός δεσμός αγάπης ανάμεσα στις γάτες και στους μαθητές. Με άλλα λόγια, παιδιά που δεν ήθελαν να έρχονται στο σχολείο, άρχισαν να επισκέπτονται το καταφύγιο ακόμη και τα σαββατοκύριακα για να περιποιηθούν τις γάτες και να καθαρίσουν τον χώρο. Ανέπτυξαν μια θετική διάθεση απέναντι στο σχολείο.

Η Μουτλουάι περνάει χρόνο οργανώνοντας δραστηριότητες προς όφελος της προσωπικής και κοινωνικής ανάπτυξης των μαθητών και επικεντρώνεται ιδιαίτερα στην αγάπη για τη φύση και τα ζώα. Κανένας δεν παθαίνει κάτι από ένα παιδί που αγαπάει τη φύση και τα ζώα, καταλήγει.