Σάλος στις Βρυξέλλες για τα «ιδιωτικά τζετ» της φον ντερ Λάιεν

Η πρόεδρος της Κομισιόν κατηγορείται, μετά από αποκάλυψη της εφημερίδας Telegraph, ότι χρησιμοποιούσε ιδιωτικά αεροσκάφη για μετακινήσεις ακόμη και λίγων δεκάδων χιλιομέτρων

Δεν έχουν περάσει παρά λίγες ημέρες από την ομιλία της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν στην διάσκεψη για το κλίμα που πραγματοποιείται στη Γλασκόβη.

Εκεί όπου η πρόεδρος της Κομισιόν απευθυνόμενη προς τους παρευρισκόμενους – και όχι μόνο – είπε πως «όλοι πρέπει να κάνουμε ό,τι μπορούμε τώρα για να περιορίσουμε την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας κάτω από 1,5 βαθμό».

«Οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν κάτι για την κλιματική αλλαγή, επειδή είναι ανθρωπογενής», σημείωσε επίσης.

Κι όμως, «πριν αλέκτορα φωνήσαι», ο Γερμανίδα πολιτικός βρέθηκε να είναι ανεπανόρθωτα εκτεθειμένη. Κι αυτό διότι, σύμφωνα με αποκάλυψη της βρετανικής εφημερίδας Telegraph, από τη στιγμή που ανέλαβε τα καθήκοντά της, τον Δεκέμβριο του 2019, έχει χρησιμοποιήσει ένα ιδιωτικό αεροσκάφος για τις μισές και πλέον επίσημες μετακινήσεις της (18 από τις 34, με βάση το ρεπορτάζ).

Δάσκαλε που δίδασκες…

Σαν να μην έφτανε δε αυτό, ανάμεσα στους προορισμούς της ήταν το Παρίσι και το Λονδίνο, όπου μπορούσε να μεταβεί πιο εύκολα και οικονομικά και με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον.

Μάλιστα, ένα από τα ταξίδια αφορούσε τη διαδρομή Βιέννη – Μπρατισλάβα, μια απόσταση δηλαδή 55 περίπου χιλιομέτρων που μπορεί να γίνει μέσα σε μία ώρα ή και λιγότερο με τρένο ή αυτοκίνητο.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τους υπολογισμούς που έχουν γίνει, ένα ιδιωτικό αεροσκάφος εκπέμπει περίπου δύο τόνους διοξειδίου του άνθρακα για κάθε μία ώρα πτήσης, όταν στον μέσο πολίτη της ΕΕ αντιστοιχούν εκπομπές 8,2 τόνων ετησίως.

Τα ταξίδια αυτά «δεν ήταν συμβατά με τις τακτικές εμπορικές πτήσεις», σημείωσε στην απάντησή του το γραφείο της προέδρου της Κομισιόν, για να προσθέσει: «Τα αεροταξί χρησιμοποιούνται μόνο όταν είναι απαραίτητο, προκειμένου να καταστεί εφικτή η παρουσία σε συναντήσεις που διεξάγονται σε διαφορετικά μέρη, στο πλαίσιο ενός πολύ σφιχτού προγράμματος».

Τονίστηκε, παράλληλα, ότι αυτά τα αεροσκάφη χρησιμοποιούν συνήθως ως καύσιμο την βιολογική κηροζίνη, έτσι ώστε να μειώνουν το «αποτύπωμα» άνθρακα κατά τις πτήσεις τους.