Το ειδικό αεροπλάνο ονόματι Doomsday του Βλαντιμίρ Πούτιν, το οποίο του επιτρέπει να συνεχίσει να κυβερνά τη Ρωσία κατά τη διάρκεια ενός πυρηνικού πολέμου, εθεάθη να πετάει γύρω από τη Μόσχα τις τελευταίες ημέρες.
Βίντεο δείχνει το Ilyushin Il-80 να περνά χαμηλά πάνω από τα περίχωρα της πόλης την ώρα που οι ρώσοι βομβαρδίζουν με βαριά πυροβολικά τη χαλυβουργία Αζοφστάλ στη Μαριούπολη.
Όπως επισημαίνει η Daily Mail, οι Ρώσοι αξιωματούχοι επέμειναν ότι το αεροσκάφος θα παρουσιαστεί πραγματοποιώντας χαμηλή πτήση στην ετήσια παρέλαση της Δευτέρας για την Ημέρα της Νίκης στην Κόκκινη Πλατεία και αυτές τις ημέρες συμμετέχει σε «πρόβες» για την επίδειξη.
Το γιγάντιο αεροσκάφος που παραμένει αλώβητο από την σοβιετική εποχή και είναι σχεδιασμένο χωρίς παράθυρα ( εκτός από το πιλοτήριο) πλέον έχει γίνει γνωστό και με το όνομα «ιπτάμενο Κρεμλίνο».
Επίδειξη δύναμης από τη Ρωσία την Ημέρα της Νίκης
Το αεροπλάνο του Πούτιν θα συνοδεύεται από δύο MiG-29 καθώς θα πετά χαμηλά πάνω από τον καθεδρικό ναό του Αγίου Βασιλείου.
Όπως αναφέρει το βρετανικό μέσο, προκειμένου να αναδειχθεί η πυρηνική ετοιμότητα της Ρωσίας, τα αεροπλανοφόρα στρατηγικών πυραύλων Tu-95MS και Tu-160 θα συμμετάσχουν και αυτά στην πτήση.
Επίσης ένα μαχητικό Su-57 πέμπτης γενιάς και βομβαρδιστικά μεγάλου βεληνεκούς Tu-22M3 θα πετάξουν κι αυτά.
Το ρωσικό υπουργείο Άμυνας επιβεβαίωσε ότι οκτώ MiG-29SMT θα πετάξουν με τη μορφή του γράμματος «Ζ» για την υποστήριξη των Ρώσων στρατιωτών που συμμετέχουν σε ειδική στρατιωτική επιχείρηση στην Ουκρανία.
Το «ιπτάμενο Κρεμλίνο» του Πούτιν
Σημειώνεται πως το ογκώδες Il-80 Maxdome έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί σε περίπτωση πυρηνικής επίθεσης και μπορεί να ανεφοδιαστεί με καύσιμα στον αέρα.
Έτσι ο Πούτιν θα μπορεί να κυβερνά τη Ρωσία και να δίνει εντολές στον στρατό του για πυρηνικά πλήγματα από το εναέριο διοικητήριο.
Επίσης το αεροπλάνο διαθέτει μεγάλες κεραίες ώστε να είναι δυνατή κάθε επικοινωνία μέσω δορυφόρου.
Στην ουρά του αεροσκάφους υπάρχει επίσης ένα βαρούλκο για μια ρυμουλκούμενη κεραία πολύ χαμηλών συχνοτήτων (VLF).
Υπάρχει επίσης χώρο για περισσότερους αισθητήρες ή κεραίες επικοινωνίας.
Τέλος το αεροσκάφος διαθέτει δύο μεγάλες ηλεκτρογεννήτριες στο εσωτερικό των κινητήρων του, καθώς και ένα «ασανσέρ» ανεφοδιασμού καυσίμων κάτω από το πιλοτήριο.