Οι πληροφορίες προέκυψαν μετά από έρευνα τηλεοπτικού δικτύου.
Η ομάδα που είχε αναλάβει την προεκλογική εκστρατεία του Ντόναλντ Τραμπ στο διαδίκτυο προσπάθησε να αποθαρρύνει εκατομμύρια Αφροαμερικανούς από το να ψηφίσουν στις προεδρικές εκλογές του 2016.
Αυτό ισχυρίζεται τουλάχιστον δημοσιογραφική έρευνα του βρετανικού καναλιού Channer 4 News. Οι δημοσιογράφοι του καναλιού ανέφεραν ότι περιήλθε στην κατοχή τους ένα ηλεκτρονικό αρχείο που χρησιμοποιήθηκε πριν από τέσσερα χρόνια και αφορούσε περίπου 200.000.000 Αμερικανούς ψηφοφόρους. Σε αυτό το αρχείο οι ψηφοφόροι είχαν χωριστεί σε διάφορες κατηγορίες, ώστε να τους στέλνουν στοχευμένες διαφημίσεις μέσω των ιστοτόπων κοινωνικής δικτύωσης.
Από αυτούς τους ανθρώπους, πάνω από 3,5 εκατομμύρια Αφροαμερικανοί είχαν τοποθετηθεί στην κατηγορία της «αποθάρρυνσης», με στόχο να πειστούν να απέχουν από τις εκλογές.
Οι Αφροαμερικανοί ήταν η μεγαλύτερη από τις κοινότητες που στοχοθετήθηκαν από αυτή τη στρατηγική, σύμφωνα πάντα με το κανάλι. Για παράδειγμα, στην Τζόρτζια, μολονότι αποτελούν το 32% του πληθυσμού αυτής της Πολιτείας, οι Αφροαμερικανοί αποτελούσαν το 61% στην κατηγορία των «προς μετάπειση» εκλογέων.
Ένας από τους ερευνητές-δημοσιογράφους επισήμανε ότι σε κρίσιμες Πολιτείες, όπως στο Ουισκόνσιν, το ποσοστό των μαύρων πολιτών που ψήφισαν τελικά κατέρρευσε.
Κατηγορίες και για βρετανική εταιρεία
Στην «ψηφιακή» προεκλογική εκστρατεία του Τραμπ μετείχε και μια ομάδα από τη βρετανική εταιρεία Cambridge Analytica, η οποία κατηγορείται από το Channel 4 και από άλλα μέσα ενημέρωσης ότι συνέλεγε και εκμεταλλευόταν για πολιτικούς σκοπούς τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών του Facebook, χωρίς τη συγκατάθεσή τους.
Ο Μπραντ Παρσκέιλ, που ήταν διευθυντής της ψηφιακής προεκλογικής καμπάνιας του Τραμπ το 2016, διαβεβαίωσε ότι η ομάδα του δεν στοχοθέτησε τους Αφροαμερικανούς ψηφοφόρους. «Θα έλεγα ότι είμαι σχεδόν σίγουρος 100% ότι δεν κάναμε καμία εκστρατεία με στόχο τους Αφροαμερικανοόυς», είπε σε δημοσιογράφους του PBS Frontline. Όμως το Channel 4 News επιμένει ότι οι δημοσιογράφοι του είδαν ένα εμπιστευτικό έγγραφο στο οποίο η Cambridge Analytica παραδεχόταν ότι στοχοθετούσε Αφροαμερικανούς πολίτες.
Το κανάλι αναφέρθηκε και στις αρνητικές διαφημίσεις που στόχευαν να αποθαρρύνουν τους πολίτες από το να ψηφίσουν τη Χίλαρι Κλίντον, όπως τα βίντεο στα οποία η πρώην υπουργός Εξωτερικών χαρακτήριζε «σούπερ αρπακτικά» τους νεαρούς μαύρους.
Ο Τζαμάλ Ουότκινς, ο αντιπρόεδρος της NAACP, της μεγαλύτερης οργάνωσης για τα πολιτικά δικαιώματα των Αφροαμερικανών, δήλωσε «σοκαρισμένος» και «προβληματισμένος» από αυτές τις αποκαλύψεις. «Χρησιμοποιούμε κι εμείς παρόμοια δεδομένα σε μια λίστα ψηφοφόρων, αλλά για να τους κινητοποιήσουμε, να τους πείσουμε ή να τους ενθαρρύνουμε να συμμετέχουν (στις εκλογές). Δεν χρησιμοποιούμε τα δεδομένα για να πούμε ποιον θα αποθαρρύνουμε. Αυτό μοιάζει σαν να είναι μια αλλαγή σε σχέση με την έννοια της δημοκρατίας», σχολίασε.