Τη συνδρομή της ελληνικής προξενικής αρχής στην Οδησσό για παρέμβαση στις τοπικές αρχές, έχει ζητήσει το υπουργείο Ναυτιλίας, για το ελληνικό φορτηγό πλοίο με έξι Ελληνες ναυτικούς που βρίσκεται στο λιμάνι Γιούζνε της Οδησσού.
Στο συγκεκριμένο πλοίο δεν χορηγείται απόπλους, λόγω της αναστολής λειτουργίας των ουκρανικών λιμένων, με εντολή του ουκρανικού ναυτικού, εξαιτίας του πολέμου.
Το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης στο υπουργείο Ναυτιλίας, καθώς και η διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας, επικοινωνεί τακτικά με πλοιάρχους όλων των ελληνικών πλοίων στην περιοχή και δεν έχει αναφερθεί άλλο πρόβλημα. Ανάλογη επικοινωνία με τους πλοιάρχους των πλοίων που βρίσκονται στην περιοχή έχει και ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης.
Σημειώνεται ότι στο παρόν στάδιο, οι υιοθετηθείσες κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δεν έχουν σοβαρή επίπτωση στις θαλάσσιες μεταφορές από και προς τη Ρωσία.
Το καθεστώς των κυρώσεων τελεί υπό συνεχή επανεξέταση, αναλόγως των εξελίξεων στο πολιτικό και στρατιωτικό πεδίο. Σύμφωνα με πηγές από υπουργείο Ναυτιλίας, πέντε πλοία υπό ελληνική σημαία με τριάντα εννέα Έλληνες ναυτικούς βρίσκονται στη θαλάσσια περιοχή της βόρειας Μαύρης Θάλασσας (λιμένες, αγκυροβόλια και ύδατα της Ουκρανίας και της Ρωσίας), σύμφωνα με τη σημερινή διενεργηθείσα αποτύπωση και καταγραφή.
Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, στο νότιο τμήμα της Μαύρης Θάλασσας βρίσκονται τρία πλοία υπό ελληνική σημαία με είκοσι τέσσερις Έλληνες ναυτικούς. Τρία πλοία έχουν αποπλεύσει ήδη από αγκυροβόλιο ρωσικού λιμένα και πλέουν προς τα Στενά του Βοσπόρου.
Εκ των πέντε πρώτων, ένα εξακολουθεί να παραμένει στο λιμένα Γιούζνε της Οδησσού, τρία στο αγκυροβόλιο στο Στενό Κέρτς και ένα στο αγκυροβόλιο του Νοβοροσίσκ στη Ρωσία. Στο βόρειο τμήμα της Μαύρης Θάλασσας έχει επιβεβαιωθεί μέχρι στιγμής η παρουσία τεσσάρων ελληνόκτητων πλοίων με δεκατέσσερις Έλληνες ναυτικούς.
Σύμφωνα με τη μικτή στρατιωτική επιτροπή του Lloyd’s Market Association (LMA) η κατάταξη των ρωσικών και ουκρανικών υδάτων της Μαύρης και Αζοφικής Θάλασσας, παραμένει στον κατάλογο περιοχών αυξημένων στρατιωτικών, πειρατείας, τρομοκρατίας και συναφών κινδύνων, ενώ παραμένει η αναστολή από 24/2 της ναυσιπλοΐας στην Αζοφική Θάλασσα (κλείσιμο Στενού Κερτς).
Από το υπουργείο Ναυτιλίας ενημερώνεται διαρκώς η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα (ΝΕΕ, ΕΕΕ ΕΕΝΜΑ, ΠΝΟ και ΠΕΠΕΝ) για κάθε εξέλιξη με την κίνηση των πλοίων, ενώ εξακολουθεί να ισχύει η από 24/2 σύσταση της Ελλάδας, ως κράτος σημαίας, για άμεση απομάκρυνση και μη προσέγγιση των ελληνικών εμπορικών πλοίων από και προς τα λιμάνια και τα χωρικά ύδατα της Ουκρανίας και της Ρωσικής Ομοσπονδίας στη Μαύρη Θάλασσα, καθώς και στα αγκυροβόλια των ως άνω λιμένων.
Από πλευράς Κλάδου Ελέγχου των Πλοίων ενημερώνονται συνεχώς οι ναυτιλιακοί φορείς, ότι τα πλοία τους, όταν πλέουν σε λιμένες των δύο χωρών στη Μαύρη και Αζοφική Θάλασσα, θα πρέπει να εφαρμόζουν αυξημένα μέτρα ασφαλείας, σύμφωνα με το διεθνή κώδικα ασφαλείας πλοίων και λιμενικών εγκαταστάσεων του ΙΜΟ (ISPS Code).
Επίσης, ενημερώνονται ότι οι ρωσικοί λιμένες TUAPSE NOVOROSSIYSK, TAMAN και KAVKAZ έχουν αυξήσει το επίπεδο ασφαλείας τους για το χρονικό διάστημα μέχρι τις 13-03-2022.
Τέλος, ανακοινώθηκε αναστολή λειτουργίας λιμένος στο Kavkaz Ρωσίας (ανατολικό μέρος στενού Κέρτς) ως προς τις φορτοεκφορτώσεις εμπορευμάτων, λόγω αδυναμίας μεταφοράς του φορτίου στην εν λόγω περιοχή.