Ο Έλληνας επιχειρηματίας που παντρεύεται την πριγκίπισσα της Ιορδανίας – Πώς η οικογένεια Θερμιώτη πλούτισε στη Βενεζουέλα

Κληρονόμησε το επιχειρηματικό δαιμόνιο του παππού του

Είναι άνοιξη του 1952. Στο αεροδρόμιο του Καράκας, στη Βενεζουέλα, καθώς προσγειώνεται η πτήση από το Παρίσι, επικρατεί τεράστια κινητικότητα. Από τα σκαλιά του αεροπλάνου, κατεβαίνει η ψηλόλιγνη, αυστηρή φιγούρα που περιμένουν όλοι. Ο Κριστιάν Ντιόρ επισκέπτεται για πρώτη φορά τη λατινοαμερικανική χώρα. Στον διάδρομο προσγείωσης, τον περιμένει ένας καλοντυμένος 30άρης με κοφτερό βλέμμα. Με ένα πλατύ χαμόγελο, του συστήνεται ως Τζίμης. Τζίμης Θερμιώτης. Ο Ντιόρ τον χαιρετά με μια ψυχρή χειραψία.

Αυτή η ψυχρή χειραψία, πολύ γρήγορα θα μετατραπεί σε μια ενθουσιώδη συνεργασία και, στη συνέχεια, σε μια μακρά φιλία. Ο Ντιόρ θα εμπιστευθεί τον -μόλις 30χρονο- Θερμιώτη και θα υπογράψει στο να ανοίξουν μαζί την πρώτη μπουτίκ του οίκου Dior στη λατινική Αμερική. Και ο Θερμιώτης θα του το ανταποδώσει, με το κατάστημα στο Lido Center του Καράκας να φέρνει υφάσματα και μόδιστρους από το Παρίσι και να παρέχει υπηρεσίες που έκαναν τους κορυφαίους οίκους της Νέας Υόρκης και του Παρισιού να… κοκκινίζουν.

thermiotis-dior2

Όχι τυχαία. Εκείνη την εποχή, η Βενεζουέλα ήταν ανάμεσα στις πέντε οικονομίες με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στον κόσμο, με τα πετροδόλαρα και την πολυτέλεια να ρέουν. Ο Δημήτρης -Τζίμης για να είναι πιο εύηχο στους Βενεζουελάνους- Θερμιώτης, είχε, λίγα χρόνια πριν, φύγει από την Άνδρο, όπου είχε γεννηθεί και μεγαλώσει και είχε εγκατασταθεί στη Βενεζουέλα για μια καλύτερη τύχη. Το πολύ κοφτερό μυαλό του αποδείχθηκε χρυσοφόρο.

Στη γεμάτη ευκαιρίες λατινοαμερικάνικη χώρα, γρήγορα άρπαξε κάποιες και εξελίχθηκε σε έναν επιχειρηματία που όλο και μεγάλωνε. Πολύ γρήγορα, το net worth του ξεπερνούσε τα 10 εκατομμύρια δολάρια, ενώ το όνομά του ισοδυναμούσε με θρύλο στον κόσμο των business και των deals. Και, μαζί με τη Βενεζουελάνα σύζυγό του, Λεονόρ Φελιζάρι, έγιναν μια από τις πλουσιότερες οικογένειες της Βενεζουέλας, της Χιλής και εν συνεχεία της λατινικής Αμερικής.
oikogeneia_thermioti

Fast forward στο 2023: Η βασιλική οικογένεια της Ιορδανίας ανακοινώνει ότι επίκειται ο γάμος της πριγκίπισας Ιμάν -κόρης του βασιλιά Αμπντάλα και της βασίλισας Ράνιας- με τον Τζαμίλ, μέχρι πρότινος Τζίμη, Θερμιώτη. Πρόκειται για τον εγγονό του θρυλικού Ανδριώτη πατριάρχη της οικογένειας Θερμιώτη που έζησε πολλά, όμως δεν πρόλαβε να δει ότι θα γίνονταν… συμπέθεροι με τη βασιλική οικογένεια της Ιορδανίας, καθώς έφυγε από τη ζωή το 2018.
Σίγουρα θα τον ενοχλούσε κάπως το γεγονός ότι ο εγγονός του ασπάστηκε το Ισλάμ για να γίνει αυτός ο γάμος. Ο Τζίμης Θερμιώτης, όσο ισχυρός και αν είχε γίνει στη Βενεζουέλα, δύο πράγματα δεν άφησε πίσω του ποτέ: Την ιδιαίτερη πατρίδα του, την Άνδρο και την ορθόδοξη πίστη του. Αξίες που εμφύσησε στην οικογένεια και “απέδειξε” με τις δωρεές του στο νησί και την Εκκλησία. Στο μοναστήρι της Παναχράντου, ο Θερμιώτης πήγαινε όσο πιο συχνά μπορούσε και ο Γέροντας Ευδόκιμος, με τον οποίο διατηρούσε μακρά φιλία, θα του μαγείρευε πάντα την αγαπημένη του μακαρονάδα.

 

Κληρονόμησε το επιχειρηματικό δαιμόνιο

Ο γιος του, Αλέξανδρος και η επόμενη γενιά, ο Τζίμης (Τζαμίλ, σήμερα) και τα δύο του αδέρφια κληρονόμησαν τα ταλέντα του πατριάρχη της οικογενείας. Ο δε Δημήτρης, ως πρώτος εγγονός του ιδρυτή της αυτοκρατορίας και αγαπημένος, από την πρώτη στιγμή φάνηκε ότι κληρονόμησε το επιχειρηματικό δαιμόνιο του παππού του.
Με την οικογένεια να έχει μετακομίσει στο Μαϊάμι τα τελευταία χρόνια, ο Δημήτρης Θερμιώτης σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Florida International University. Εκεί, έλαβε και Bachelor of Science in Business. Αμέσως ξεκίνησε να χτίζει την καριέρα του, εργαζόμενος στη νεοϋορκέζικη εταιρεία διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων DPM και συνεργαζόμενος με την ελληνική εταιρεία AMARLA ως Επικεφαλής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης.

Αυτά, μέχρι το 2015 όταν ίδρυσε -με συνεργάτες του- την εταιρεία Outbound Ventures LLC. Με έδρα το νούμερο 6 της Saint John’s Lane στη Νέα Υόρκη, η εταιρεία είναι ένα venture capital που ξεκίνησε επενδύοντας στους τομείς της τεχνολογίας, του φαγητού, της υγείας και της εκπαίδευσης. Στις πρώτες χρονιές λειτουργίας του, το vc επικεντρώθηκε σε επιχειρήσεις που βρίσκονταν σε πρώιμο στάδιο και αναζητούσαν seed capital. Επένδυσε σε 22 εταιρείες, μεταξύ των οποίων οι Wethos, Fleur Marche, Nabis, Pair Eyewear, Maude, Spero, For Days, Indie Boost, Unbound, Ayr και Lambda School. Πολύ γρήγορα, οι επενδύσεις απέδωσαν, αφήνοντας ετήσια έσοδα 1,1 δισεκατ. δολαρίων.

Σήμερα, ωστόσο, τα πράγματα έχουν αλλάξει άρδην. Η Outbound Ventures LLC, έχει μόλις 7 εργαζόμενους, αλλά με CEO τον Δημήτρη (Τζαμίλ, θα πρέπει να τον συνηθίσουμε) Θερμιώτη, έχει εκτοξεύσει τα έσοδά της στα 5 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο. Οι τοποθετήσεις της, έχουν αυξηθεί στις 54 και καλύπτουν πλέον ένα ευρύτερο επιχειρηματικό πεδίο. “Επενδύουμε στη γενιά μας”, είναι το motto της Outbound Ventures, η οποία στο μανιφέστο της εξηγεί: “Οι Millennials και η Generation Z δεν αντιπροσωπεύουν μόνο το μεγαλύτερο αγοραστικό γκρουπ στην αμερικανική ιστορία, αλλά επανασχηματίζουν επίσης τον τρόπο με τον οποίο γίνεται το επιχειρείν. Η αφοσίωσή τους στην τεχνολογία αντιπροσωπεύει μια τεράστια αλλαγή στην καταναλωτική συμπεριφορά και τα πιο επιτυχημένα brands θα προσαρμοστούν σε αυτό το νέο ψηφιακό παράδειγμα”.

Οι περισσότερες από τις επενδύσεις του venture capital του οποίου ηγείται ο Θερμιώτης δραστηριοποιούνται κυρίως στη λατινοαμερικανική και την αμερικανική αγορά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι λείπουν και οι ευρωπαϊκές εταιρείες. Και το εύρος των επενδύσεων είναι επίσης μεγάλο, με κάποιες από αυτές να αφορούν το charity.

Οι νέοι κλάδοι στους οποίους επενδύει η Outbound Ventures, είναι η τραπεζική (με τη Fortu), το real estate (με τη Flat), το HR management, το software, το fitness, τα κατοικίδια, την εφοδιαστική αλυσίδα, τα ξενοδοχεία, τα έπιπλα, τα καναβινοειδή (έχει τοποθέτηση στη Bespoke Financial, την αυτοκινηση με την τοποθέτησή της στον κολοσσό Nexu, αλλά και το retail, με τη Moonshot, η οποία εξαγοράζει μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στα δίκτυα της Amazon και της Shopify.

Φυσικά, δεν θα μπορούσε να μην επεκταθεί στον τομέα της μόδας, αλλά όχι όπως ο παππούς του. Αντί για τη Dior, ο Θερμιώτης επενδύει σε πιο σύγχρονα brands για casual ντύσιμο και ανταλλαγή/διαμοιρασμό ρούχων, όπως η For Days. Ποιο θα είναι το επόμενο βήμα του;

 

 

*Πηγή: newmoney.gr