Quantcast

Mαργαρίτης Σχοινάς: Ποτέ ξανά η Ελλάδα δεν είχε τόσο πολλή στήριξη για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών της

«Στην Ελλάδα, μέσω του εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, πρόκειται να διατεθούν σχεδόν 4 δισεκατομμύρια ευρώ για τον σκοπό αυτό», ανέφερε

«Η διπλή πρόκληση που αντιμετωπίζει η Ευρώπη και αφορά την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και την ενεργειακή απεξάρτηση από τη Ρωσία παρουσιάζει σημαντικές ευκαιρίες για την Ελλάδα συνολικά, αλλά και στον χώρο των μεταφορών και των υποδομών ιδιαίτερα. Ποτέ ξανά στη νεότερη ιστορία μας δεν είχαμε τόσο πολλή πολιτική και οικονομική στήριξη για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών μας στην Ευρώπη, αλλά και την Ελλάδα».

Αυτό δήλωσε στον βιντεοσκοπημένο χαιρετισμό του ο κ. Μαργαρίτης Σχοινάς, αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κατά την έναρξη της 3ης ημέρας του 5ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών – ITC 2022, που διοργανώνεται από τις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr. Ενώ διαβεβαίωσε ότι η ΕΕ θα παραμείνει στο πλευρό της χώρας μας για την αντιμετώπιση των νέων μεγάλων προκλήσεων.

«Για την ερχόμενη περίοδο μέχρι το 2027, η ΕΕ σκοπεύει να διαθέσει περί τα 100 δισεκατομμύρια προκειμένου να εκσυγχρονίσει το σύστημα των μεταφορών, κάνοντάς το πιο έξυπνο, πιο πράσινο και πιο ανθεκτικό. Ενώ, με τη δημιουργία του RRF το ποσό σχεδόν θα διπλασιαστεί, με τα κράτη μέλη να προβλέπουν περί τα 90 δισεκατομμύρια ευρώ για πρόσθετες επενδύσεις και μεταρρυθμίσεις για τις μεταφορές», εξήγησε.

Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Σχοινά, «στην Ελλάδα, μέσω του εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, πρόκειται να διατεθούν σχεδόν 4 δισεκατομμύρια ευρώ για τον σκοπό αυτό. Καθώς, το ελληνικό σχέδιο περιλαμβάνει λύσεις για τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων, τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, της ασφάλειας λιμένων, αεροδρομίων και σιδηροδρομικών εγκαταστάσεων αλλά και την ενίσχυση της ανανέωσης του στόλου των επιβατικών μας πλοίων».

Ανέφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τα 520 εκατομμύρια ευρώ που κατευθύνει η Ελλάδα στην πρωτοβουλία ανεφοδιασμού και επαναφόρτισης για τη θεαματική ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης της χώρας.

Σύμφωνα με τον Έλληνα αξιωματούχο της ΕΕ «το σχέδιο REPowerEU, που πρότεινε η ΕΕ με 300 δισεκατομμύρια ευρώ για την απεξάρτηση της Ευρώπης από τα Ρωσικά ορυκτά καύσιμα, προσφέρει πρόσθετες ευκαιρίες για τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού συστήματος μεταφορών». Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «οι μεταφορές και οι υποδομές αποτελούν τα βασικά θεμέλια της οικονομίας και τους πυλώνες της ανταγωνιστικότητάς μας».