Quantcast

Κριτική στον Τζόνσον για την επιλογή του να επιστρέψει με αεροπλάνο από τη Γλασκώβη στο Λονδίνο

«Το καύσιμο που χρησιμοποιεί το αεροσκάφος είναι βιώσιμο και οι εκπομπές αντισταθμίζονται επίσης», υποστήριξε ο Βρετανός πρωθυπουργός

Αφού κάλεσε να γίνουν προσπάθειες για την καταπολέμηση της υπερθέρμανσης του πλανήτη στην COP26, ο Βρετανός πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον θα επιστρέψει από τη Γλασκώβη στο Λονδίνο με αεροπλάνο, ένα μέσο μεταφοράς πολύ πιο ρυπογόνο από το τρένο, επιλογή που ανάγκασε την Ντάουνινγκ Στριτ να δικαιολογηθεί.

Ερχόμενος απευθείας από τη σύνοδο κορυφής της G20 στη Ρώμη την Κυριακή, ο συντηρητικός ηγέτης έφτασε στη Σκοτία, για τη διάσκεψη του ΟΗΕ που θα πραγματοποιείται έως τις 12 Νοεμβρίου, η οποία είναι κρίσιμη για το μέλλον του πλανήτη, με το κυβερνητικό αεροσκάφος Airbus, στα χρώματα της σημαίας του Ηνωμένου Βασιλείου.

Θα χρησιμοποιήσει το ίδιο μεταφορικό μέσο για να επιστρέψει στο Λονδίνο αύριο Τρίτη, ανέφερε η Ντάουνινγκ Στριτ, την ώρα που ο ίδιος προειδοποίησε ότι εάν η COP26 δεν εντείνει τις προσπάθειες για τον περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη, «τα παιδιά μας (…) δεν θα μας το συγχωρήσουν».

«Είναι σημαντικό ο πρωθυπουργός να μπορεί να μετακινείται σε όλη τη χώρα και αντιμετωπίζουμε σημαντικούς χρονικούς περιορισμούς», δικαιολογήθηκε ο εκπρόσωπος του Μπόρις Τζόνσον, σε ερώτηση δημοσιογράφων στη Γλασκόβη. «Το καύσιμο που χρησιμοποιεί το αεροσκάφος είναι βιώσιμο και οι εκπομπές αντισταθμίζονται επίσης», επέμεινε.

Η Γλασκώβη, η πολυπληθέστερη πόλη της Σκοτίας, απέχει από το Λονδίνο μέσω αεροπορικής πτήσης μια ώρα, αλλά το ταξίδι μπορεί να διαρκέσει περισσότερες από πέντε ώρες με το τρένο.

Άλλοι ηγέτες είναι γνωστοί επίσης για τα «ρυπογόνα» ταξίδια τους, με πρώτο τον πρόεδρο των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν του οποίου η συνοδεία στη G20 στη Ρώμη αριθμούσε συνολικά πάνω από 80 οχήματα, συμπεριλαμβανομένου του εξαιρετικά μεγάλης κατανάλωσης υπηρεσιακού αυτοκινήτου του, γνωστό με το παρατσούκλι “The Beast” (“το Θηρίο”).

«Ο Μπόρις Τζόνσον σωστά προειδοποιεί ότι ο κόσμος βρίσκεται “Ένα λεπτό πριν από τα μεσάνυχτα” σε ό,τι αφορά την κλιματική αλλαγή», τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Μοχάμεντ Άντοου, διευθυντής της ΜΚΟ Power Shift Africa, ο οποίος πιστεύει ότι το τρένο θα ήταν επομένως πιο κατάλληλο μέσο.

Ο ίδιος υπενθύμισε ότι η βρετανική κυβέρνηση μείωσε αυτή την εβδομάδα τον φόρο στις μικρής διάρκειας πτήσεις, προς ενόχληση περιβαλλοντολόγων. «Ίσως αν η κυβέρνηση χρησιμοποιούσε την φορολόγηση εσωτερικών πτήσεων για να βελτιώσει τη σιδηροδρομική της υποδομή, οι τρόποι μεταφοράς με χαμηλές εκπομπές άνθρακα θα ήταν ευκολότεροι, φθηνότεροι και ευρύτερα χρησιμοποιούμενοι».

Οι αεροπορικές μεταφορές βρίσκονται στο στόχαστρο περιβαλλοντολόγων. Αλλά πολλοί από εκείνους που επέλεξαν το τρένο για να φτάσουν στην COP26 την Κυριακή αναγκάστηκαν να επιστρέψουν και να επιλέξουν αυτόν το πολύ πιο ρυπογόνο μέσο ταξιδιού, λόγω της διακοπής της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας μεταξύ Λονδίνου και Γλασκώβης την Κυριακή μετά την πτώση δέντρου.