Ο Βρετανός πρωθυπουργός σχεδιάζει να ανακοινώσει την Κυριακή πρόγραμμα σταδιακής άρσης του lockdown στο Ηνωμένο Βασίλειο, με πακέτο μέτρων που θα αυξήσουν την ασφάλεια για τους εργαζομένους στις επιχειρήσεις, σύμφωνα με δημοσιεύματα του βρετανικού Τύπου.
Με 28.446 νεκρούς, το Ηνωμένο Βασίλειο είναι η δεύτερη πλέον πληγείσα από την επιδημία του κορωνοϊού χώρα στην Ευρώπη. Τα περιοριστικά μέτρα επιβλήθηκαν στις 23 Μαρτίου και έχουν παραταθεί μέχρι ην Πέμπτη, οπότε και θα γίνει αξιολόγηση της κατάστασης.
Το σχέδιο που θα ανακοινώσει ο Μπόρις Τζόνσον προβλέπει το κλείσιμο των καντινών των επιχειρήσεων, τη μείωση του αριθμού των κοινών γραφείων, επιπλέον καθαρισμό των χώρων στο πλαίσιο δέσμης μέτρων που η βρετανική κυβέρνηση ελπίζει ότι θα επιτρέψει την επαναλειτουργία των επιχειρήσεων, σύμφωνα με δημοσιεύματα του BBC και των Financial Times.
Οι εργαζόμενοι που θα έρχονται σε επαφή με το κοινό θα πρέπει να είναι προστατευμένοι με πίνακες πλεξιγκλάς και οι εργαζόμενοι που έχουν την δυνατότητα θα ενθαρρυνθούν να συνεχίσουν να εργάζονται εξ αποστάσεως. Όσοι θα επιστρέψουν στο γραφείο θα εργάζονται με διαφοροποιημένα κλιμακωτά ωράρια, ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός στο μετρό και τα τρένα του προαστιακού.
Πριν υποδεχθούν και πάλι τους εργαζομένους τους, οι επιχειρήσεις πρέπει να κάνουν μία αξιολόγηση ρίσκου, αναφέρεται στο κυβερνητικό σχέδιο άρσης των περιοριστικών μέτρων.
Εάν δεν μπορεί να τηρηθεί η σύσταση για απόσταση δύο μέτρων μεταξύ των εργαζομένων, αντιμετωπίζεται το ενδεχόμενο χρήσης προστατευτικού εξοπλισμού. Η πρόταση δημιουργεί ερωτήματα εκ μέρους των επιχειρηματιών. «Χρειάζεται μία σαφής οδηγία», δήλωσε στο BBC ο Ανταμ Μάρσαλ, γενικός διευθυντής των βρετανικών εμπορικών επιμελητηρίων.
Η εφαρμογή μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης στα αεροδρόμια και τις μεταφορές είναι πρακτικά αδύνατη, εκτιμά από την πλευρά του ο Τζον Χόλαντ-Κέι, διευθυντής του αεροδρομίου του Χίθροου. «Αυτό δεν πρόκειται να λειτουργήσει στα αεροδρόμια και σε κάθε άλλο δημόσιο μέσο μεταφοράς. Το πρόβλημα δεν είναι το αεροσκάφος, το πρόβλημα είναι η έλλειψη χώρου στο αεροδρόμιο», γράφει ο Τζον Χόλαντ-Κέι στην Telegraph. «Για ένα μόνο μεγάλο αεροσκάφος, θα υπήρχε ουρά αναμονής μήκους ενός χιλιομέτρου».