Quantcast

Κορωνοϊός: Τσουνάμι απολύσεων και πτωχεύσεων στις αεροπορικές εταιρείες

ΑΠΕΙΛΟΥΝΤΑΙ 25 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ

Σε ανώμαλη προσγείωση οδηγεί η πανδημία τις αεροπορικές εταιρείες με εκατομμύρια εργαζόμενους να βρίσκονται αντιμέτωποι με το φάσμα της ανεργίας.

Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών ανακοίνωσε πρόσφατα ότι απειλούνται 25 εκατομμύρια θέσεις εργασίας παγκοσμίως και 6,7 εκατομμύρια στην Ευρώπη ενώ σύμφωνα με τον CEO της Delta Air Lines Inc., Ed Bastian ενδέχεται να περάσουν έως και τρία χρόνια πριν ανακάμψει ο κλάδος.

Όπως μεταδίδoυν οι Financial Times, η εταιρεία του Ρίτσαρντ Μπράνσον Virgin Atlantic θα περικόψει 3.150 θέσεις εργασίας, ενώ θα αποχωρήσει από το αεροδρόμιο Gatwick.O στόλος της θα μειωθεί από 43 σε 36 αεροσκάφη, με την παραχώρηση επτά Boeing 747.Στόχος της εταιρείας να καταφέρει να εξασφαλίσει χρηματοδότηση ώστε να επιβιώσει από την καταστροφή.

Η British Airways εκτελεί μόνο ελάχιστες πτήσεις από το αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου, σε σύγκριση με τις κατά μέσο όρο πάνω από 300 ημερησίως υπό κανονικές συνθήκες.Τον Απρίλιο και τον Μάιο, οι δραστηριότητές της κατρακύλησαν κατά 94%.Έτσι η εταιρεία σκοπεύει να περικόψει έως και 12.000 θέσεις εργασίας.

Τις 3.000 αναμένεται να φτάσουν οι απολύσεις και στην Ryanair. Η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους προχώρησε στην σχετική ανακοίνωση, επισημαίνοντας ότι είναι αδύνατο να αντεπεξέλθει στον ανταγωνισμό, χωρίς κρατικά κεφάλαια, όπως αυτά που πρόκειται να λάβουν οι μεγάλοι του χώρου, όπως η Lufthansa και η Air France. 

Πάντως για την Air France έχει ήδη εγκριθεί πακέτο στήριξης 7,6 δισ., ενώ τα κεφάλαια για την KLM αφορούν ποσά από 2 έως 4 δισ.

Οι περικοπές στη Ryanair αφορούν κυρίως τους πιλότους και τα πληρώματα καμπίνας. Στο υπόλοιπο προσωπικό αναμένεται να γίνει περικοπή μισθού της τάξης του 20%. Τέλος, όπως ανακοινώθηκε και ο μισθός του CEO της εταιρείας  Μάικλ Ο’ Λίρι θα είναι κατά 50% μειωμένος έως και τον Μάρτιο του 2021.

Η σκανδιναβική αεροπορική εταιρεία SAS ανακοίνωσε ότι θα απολύσει έως και 5.000 εργαζομένους πλήρους απασχόλησης εξαιτίας της μείωσης της ζήτησης και των ταξιδιωτικών περιορισμών λόγω του κορονοϊού.

Αλλά και η ανταγωνιστική της SAS εταιρεία, η Norwegian Air, έχει προειδοποιήσει ότι θα έχει εξαντλήσει τη ρευστότητα έως τα μέσα Μαΐου, ενώ την περασμένη εβδομάδα ανακοίνωσε ότι 4.700 εργαζόμενοι θα χάσουν τη δουλειά τους, αφού τέσσερις σουηδικές και δανέζικες μονάδες κατέθεσαν αίτηση πτώχευσης, ενώ ακυρώθηκαν και συμβάσεις αμερικανών και ευρωπαίων υπαλλήλων.

Virgin Atlantic: Απολύει 3.150 εργαζομένους – Μεταφέρει την έδρα στο Χίθροου

Το σχεδιασμό περικοπής 3.150 θέσεων εργασίας και τη μεταφορά του προγράμματος πτήσεών της από το αεροδρόμιο Γκάτγουικ του Λονδίνου στο αεροδρόμιο Χίθροου εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης που έχει προκαλέσει η πανδημία ανακοίνωσε σήμερα η βρετανική αεροπορική εταιρεία Virgin Atlantic.   

Σύμφωνα με το Reuters, η εξάπλωση του κορονοϊού έχει σχεδόν καθηλώσει τα αεροσκάφη σε όλον τον κόσμο αφήνοντας τις αεροπορικές εταιρείες να λαμβάνουν δραστικά μέτρα για να μπορέσουν να είναι αποδοτικές, φέρνοντας ως παράδειγμα την British Airways η οποία ανακοίνωσε ότι πιθανόν θα απολύσει έως και 12.000 υπαλλήλους της, δηλαδή πάνω από το ένα τέταρτο του ανθρωπίνου δυναμικού της.

«Η πανδημία είναι ό,τι πιο καταστροφικό έχει συμβεί στην ιστορία της εταιρείας», ανέφερε ο επικεφαλής της Virgin Atlantic, Σάι Βάις και σε ανακοίνωσή του σημειώνει ότι «για να διαφυλάξουμε το μέλλον μας και να εμφανιστούμε ως μια κερδοφόρα επιχείρηση τώρα είναι η ώρα για περαιτέρω δράση, για να μειώσουμε τα κόστη μας, να διατηρήσουμε την ρευστότητά μας και να προφυλάξουμε όσες περισσότερες θέσεις εργασίας μπορούμε»

«Είναι ζωτικής σημασίας να επιστρέψουμε στην κερδοφορία το 2021. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να λάβουμε μέτρα για την αναδιοργάνωση και για τον επανακαθορισμό του μεγέθους της Virgin Atlantic ώστε να συμβαδίζει με τη ζήτηση», προσθέτει.

Η Virgin Atlantic ανακοίνωσε ότι συνεχίζει να εξετάζει όλες τις διαθέσιμες επιλογές για να εξασφαλίσει επιπλέον χρηματοδότηση μέσα από συνομιλίες που έχει με την κυβέρνηση και με άλλα ενδιαφερόμενα μέρη για πιθανή στήριξη της εταιρείας.

Η Virgin Atlantic ανήκει κατά 51% στην Virgin Group του Richard Branson και στο 49% στην αμερικανική αεροπορική εταιρεία Delta Air Lines.