Quantcast

Kellogg’s εναντίον Βρετανίας: Στα δικαστήρια για τη ζάχαρη στα δημητριακά

Το Λονδίνο αποφάσισε τα προϊόντα της εταιρίας να μην εκτίθενται σε περίοπτη θέση στα καταστήματα τροφίμων - Η αμερικανική εταιρία χαρακτηρίζει λανθασμένο τον τρόπο με τον οποίο η βρετανική κυβέρνηση μετρά τη θρεπτική αξία των δημητριακών

Η αμερικανική εταιρεία δημητριακών Kellogg’s προσφεύγει στα δικαστήρια κατά της βρετανικής κυβέρνησης για τις νέες οδηγίες βάσει των οποίων κάποια από τα δημητριακά πρωινού που παρασκευάζει η εταιρεία δεν θα εκτίθενται σε περίοπτη θέση στις προθήκες των καταστημάτων τροφίμων εξαιτίας της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε ζάχαρη.

Η Kellogg’s, η οποία παρασκευάζει, μεταξύ άλλων, τα δημητριακά Frosties, Coco Pops και Crunchy Nut, δήλωσε ότι ο τύπος που χρησιμοποιείται από την βρετανική κυβέρνηση για να μετρήσει την θρεπτική αξία των δημητριακών είναι λανθασμένος και δεν εφαρμόζεται νομίμως.

«Μετράει τα δημητριακά στεγνά ενώ σχεδόν πάντα τρώγονται με γάλα», δήλωσε ο Κρις Σίλκοκ, ο διευθυντής του παραρτήματος του Ηνωμένου Βασιλείου της Kellogg’s.

«Ολα αυτά έχουν σημασία γιατί, αν δεν λάβεις υπόψη σου τα θρεπτικά στοιχεία που προστίθενται όταν τα δημητριακά καταναλώνονται με γάλα, η πλήρης διατροφική αξία του γεύματος δεν είναι μετρήσιμη», είπε ο Σίλκοκ.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η εταιρεία προσφεύγει στα δικαστήρια για να αλλάξει ο τρόπος μέτρησης.

Μια δικαστική επανεξέταση που είχε ζητήσει η Kellogg’s έγινε δεκτή και σήμερα θα ξεκινήσει ακροαματική διαδικασία.

Νέοι κανονισμοί θα περιορίζουν την τοποθέτηση τροφίμων και αναψυκτικών με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι (HFSS) στα καταστήματα και την προώθηση αυτών των αγαθών από τον Οκτώβριο.

Τα προϊόντα που θεωρούνται λιγότερο υγιεινά δεν επιτρέπεται να εκτίθενται προς πώληση σε σημεία μεγάλης προβολής όπως ταμεία, είσοδοι καταστημάτων, στις άκρες των διαδρόμων των σούπερ μάρκετ και τα αντίστοιχα σημεία προβολής στο διαδίκτυο.

Τα καταστήματα θα κληθούν επίσης να περιορίσουν τις προωθητικές ενέργειες στα προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι (HFSS) , όπως οι προσφορές του τύπου “με την αγορά του ενός το δεύτερο δωρεάν” ή “στα 3 το ένα δώρο”.

Η Υπηρεσία Υγείας και Κοινωνικής Φροντίδας υπερασπίστηκε τους νέους κανονισμούς, αλλά είπε ότι δεν μπορεί να σχολιάσει την υπόθεση της Kellogg’s.

“Η παχυσαρκία κοστίζει στο ΕΣΥ πάνω από 7,5 δισεκατομμύρια δολάρια τον χρόνο και είναι η δεύτερη κυριότερη αιτία πρόκλησης καρκίνου στο Ηνωμένο Βασίλειο”, είπε ένας εκπρόσωπος της Υπηρεσίας.

“Τα δημητριακά πρωϊνού συνεισφέρουν κατά 7% στην ημερήσια πρόσληψη υδατανθράκων ταχείας απορροφήσεως από τα παιδιά. Ο περιορισμός της προώθησης και της διαφήμισης των λιγότερο υγιεινών τροφίμων είναι ένα σημαντικό σκέλος της διακυβερνητικής στρατηγικής για να μειωθεί κατά το ήμισυ η παιδική παχυσαρκία μέχρι το 2030, να αποφευχθούν οι επιβλαβείς ασθένειες και να βελτιωθεί το υγιές προσδόκιμο”, πρόσθεσε ο ίδιος.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ