Quantcast

Ιταλία: Οι υποσχέσεις Μελόνι για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας και της κινητικότητας

«Όχι» στα κίνητρα μόνο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και περισσότερα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι η καρδιά του προγράμματος του FdI και της κεντροδεξιάς - Παρακάτω αναπτύσσονται οι προτάσεις των νικητών για την κινητικότητα

Νίκος Μιχαλόπουλος

Η «επόμενη μέρα» των ιταλικών εκλογών δεν επιφύλαξε εκπλήξεις και η νίκη είναι γεγονός για την παράταξη “Fratelli d’Italia” της Τζόρτζια Μελόνι, όπως προέβλεπαν οι δημοσκοπήσεις.

Ο Nicola Procaccini, ευρωβουλευτής και επικεφαλής του τμήματος Περιβάλλοντος και Ενέργειας του κόμματος αποκάλυψε τις πρωτοβουλίες που σκοπεύει να εφαρμόσει ο κεντροδεξιός συνασπισμός, ξεκινώντας φυσικά από το FdI και τη πρόταση του για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και την κινητικότητα.

Το αυτοκίνητο σύμφωνα με το «FdI»

Ο πυρήνας του προγράμματος, σύμφωνα με το “Fratelli d’Italia”, είναι η «τεχνολογική ουδετερότητα», γιατί – όπως εξήγησε ο Procaccini – «ένα επαρκή μέλλον κινητικότητας απαιτεί μεγαλύτερη ισορροπία και σταδιακή υιοθέτηση μέτρων για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής».

«Επομένως δεν θα βασιστούμε μόνο στην ηλεκτρική ενέργεια, αλλά θα επεκταθούμε και στο υδρογόνο και στα βιοκαύσιμα μεταξύ των λύσεων κινητικότητας του αύριο, προκειμένου να μην διατρέξουμε τον φόβο να περιοριστούμε στην πλήρη εξάρτησή μας από χώρες, όπως η Κίνα, που έχουν σχεδόν το μονοπώλιο σε υλικά και εξαρτήματα, από μπαταρίες έως μικροτσίπ».

Μόνο ακολουθώντας αυτόν τον δρόμο, υποστηρίζει το κόμμα της Τζόρτζια Μελόνι, θα μπορέσει να προστατεύσει τους χιλιάδες εργαζόμενους στον κλάδο, που απασχολεί «300.000 εργαζόμενους» και προσφέρει «6,2% του ΑΕΠ».  Στην πραγματικότητα, ο Procaccini δεν μασάει τα λόγια του για την απόφαση της Ευρώπης να σταματήσει τις πωλήσεις κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035. Πρόκειται «ένα συγκλονιστικό αυτογκόλ», κατά τη γνώμη του.

«Τα πρόσφατα κίνητρα αγοράς – επέμεινε – διαπιστώνουν ανισορροπία υπέρ των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων, τα οποία ωστόσο, όπως δείχνουν τα στοιχεία, δεν είναι από τα πιο δημοφιλή για τους Ιταλούς και ως εκ τούτου δεν οδηγούν στην ανάκαμψη.  Πιστεύουμε ότι είναι σημαντικό να σχεδιάσουμε μια εξισορρόπηση προς όφελος ολόκληρου του στόλου αυτοκινήτων».

Παρόλο που το «FdI» είναι υπέρ του «όχι» σε κίνητρα αποκλειστικά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεν λείπουν τα πλάνα για την ηλεκτροκίνηση. «Για μια πιο ευρεία διάδοση των ταχυφορτιστών, είναι απαραίτητο να ευνοηθούν οι ιδιωτικές εγκαταστάσεις σε πολυκατοικίες, γραφεία και μονοκατοικίες.  Αλλά αυτή και άλλες στρατηγικές παράγουν πραγματικά αποτελέσματα μόνο εάν συντονίζονται και εφαρμόζονται μέσα σε έναν σαφή και συνεπή σχεδιασμό σε σχέση με τους στόχους».

Τα σχέδια του «FdI»

Ένα πρόγραμμα που θα πρέπει επίσης να περάσει μέσα από αντιπαράθεση με τους κοινωνικούς εταίρους, είναι ο συνασπισμός να παραμείνει ενωμένος στον αγώνα για την επιβίωση των θερμικών αυτοκινήτων: «Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας βιώνει μια περίπλοκη κατάσταση αυξανόμενης πίεσης – υπενθύμισε ο Alessandro Cattaneo, επικεφαλής του αντίστοιχου τμήματος του Forza Italia.  Πρέπει να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των μεταφορών με μια μη ιδεολογική στάση, η οποία εξετάζει τη μείωση των εκπομπών CO2 λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τη βιομηχανική και παραγωγική βιωσιμότητα της χώρας».

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το κόμμα προτείνει ένα «βιομηχανικό σχέδιο για την επανεκκίνηση ολόκληρης της αλυσίδας εφοδιασμού, από τα εξαρτήματα έως την παραγωγή οχημάτων», το οποίο «διέρχεται από διάφορες φάσεις» που κυμαίνονται από «την επέκταση του τεχνολογικού χαρτοφυλακίου» έως τη «μεταποίηση».

Λέγκα και TPL

Ακόμη και η Λέγκα λέει ότι είναι έτοιμη να συμβάλει.  Η ιδέα, που παρουσιάστηκε από τον Alessandro Morelli, Αναπληρωτή Υπουργό Βιώσιμων Υποδομών και Κινητικότητας, είναι να «συμπεριληφθεί στην «έκπτωση φόρου εκπαίδευσης 4.0» και ο τομέας που σχετίζεται με τεχνικές και τεχνολογίες ηλεκτρικής κινητικότητας, για να συνοδεύσει τους εργαζόμενους του κλάδου στην απόκτηση νέων δεξιοτήτων που απαιτούνται από την αλυσίδα της ηλεκτροκίνησης».

Η αυτοκινητοβιομηχανία ελπίζει να ευνοηθεί η ανάπτυξη σταθμών φόρτισης στα νέα κτίρια, αλλά έχει επίσης σημάνει τον κώδωνα του κινδύνου: «Η εστίαση αποκλειστικά στην ηλεκτρική ενέργεια σημαίνει, αφενός, κίνδυνο για χιλιάδες θέσεις εργασίας και, αφετέρου δίνει δύναμη στην Κίνα, μια επικίνδυνη και δυστονική επιλογή σε σχέση με την τοποθέτηση στο δυτικό πλαίσιο».  Μια ιδέα που επιβεβαίωσε ακόμη και λίγες μέρες πριν από τις εκλογές ο αρχηγός της Λέγκας του Βορρά Ματέο Σαλβίνι, ο οποίος φαίνεται έτοιμος να ζητήσει δημοψήφισμα κατά της διακοπής της βενζίνης και του ντίζελ.

Μια άλλη ιδέα είναι να επεκταθεί το μπόνους μεταφοράς σε περιφερειακά και διαπεριφερειακά ταξίδια.  Μάλιστα, η Συμφωνία Πλαίσιο της κεντροδεξιάς κυβέρνησης κάνει λόγο για «ενθάρρυνση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και προώθησης των πολιτικών βιώσιμης αστικής κινητικότητας».  Το πρόγραμμα έχει οριστεί ήδη, και απλά πρέπει να εφαρμοστεί.