Quantcast

Ισπανία: Μελετά πτήσεις εσωτερικού με αερόπλοια

Σύντομα οι επιβάτες στην Ισπανία θα μπορούν να επιβιβάζονται σε αερόπλοια αντί για αεριωθούμενα αεροσκάφη για τις πτήσεις τους σε κοντινές αποστάσεις

Η Air Nostrum, μία περιφερειακή αεροπορική εταιρεία με έδρα στη Βαλένθια της Ισπανίας, παρήγγειλε 10 αερόπλοια που χρησιμοποιούν ήλιο για την πλήρωση του «μπαλονιού», τα οποία θα χρησιμοποιηθούν σε εσωτερικές πτήσεις.

Η παραγγελία

Πρόκειται για την πρώτη παραγγελία για τα αερόπλοια Airlander τα οποία αποτελούν δημιούργημα της Hybrid Air Vehicles, μίας βρετανικής εταιρείας που ελέγχεται εν μέρει από τον τραγουδιστή των Iron Maiden και πιστοποιημένο πιλότο, Μπρους Ντίκινσον.

Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα Telegraph, που επικαλείται πληροφορίες από την κατασκευάστρια εταιρεία των αερόπλοιων, η συμφωνία εκτιμάται ότι ανέρχεται στα 600 εκατομμύρια δολάρια.

Η κατασκευή των 100 θέσεων αερόπλοιων Airlander 10, τα οποία έχουν την ικανότητα να παραμένουν στον αέρα για χρονικό διάστημα 5 ημερών, θα γίνει σε εργοστάσιο της βόρειας Αγγλίας, με τις εργασίες να ξεκινούν εντός του έτους, σύμφωνα με δημοσίευμα του Business Insider.

Οι εσωτερικές πτήσεις

Υπολογίζεται ότι τα αερόπλοια θα μπορούσαν να δρομολογηθούν σε εσωτερικές πτήσεις, για παράδειγμα μεταξύ Βαρκελώνης και της νησιωτικής Μαγιόρκας, από το 2026.

Το Airlander 10 διαθέτει κύτος που γεμίζει με ήλιο ενώ χρησιμοποιεί συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης για την πρόωσή του. Ωστόσο, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία ήδη σχεδιάζεται η αντικατάσταση των κινητήρων με ηλεκτροκινητήρες ώστε να μειωθούν οι εκπομπές άνθρακα, έως το 2030.

Η «πράσινη» διάσταση

Επιπλέον, το ταξίδι με ένα αερόπλοιο μπορεί να είναι πολύ πιο «πράσινο», ακόμη και με τους συμβατικούς κινητήρες, ωστόσο είναι και πολύ πιο αργό σε σύγκριση με τα αεροσκάφη με κινητήρες τζετ.

Ο πρόεδρος της Air Nostrum, Κάρλος Μπερτομέου, δήλωσε ότι η συμφωνία επιτεύχθηκε στη βάση της παραδοχής ότι τα αερόπλοια θα μπορούσαν «να μειώσουν δραστικά τις εκπομπές καυσαερίων».

Τα προβλήματα

Η αλήθεια είναι ότι τα αεροσκάφη βρίσκονται πολύ πίσω στην ηλεκτροκίνηση σε σχέση με τα αυτοκίνητα. Ένας από τους λόγους είναι ότι μέχρι και σήμερα δεν έχουν αναπτυχθεί τόσο ισχυρές μπαταρίες που θα δίνουν την ενέργεια που απαιτείται ώστε οι κινητήρες να κρατούν τα αεροσκάφη… στον αέρα.

Το πρωτότυπο του Airlander έχει πραγματοποιήσει  έξι επιτυχημένες δοκιμαστικές πτήσεις, αν και στη δεύτερη πτήση του το 2016 συνετρίβη ενώ την επόμενη χρονιά ένα ατύχημα (σπάσιμο κάβων) οδήγησε στον τραυματισμό δύο ανθρώπων. Παρόλα αυτά τα σχέδια του σκάφους εγκρίθηκαν από τις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης ώστε να προχωρήσει η κατασκευή του.