Η αλυσίδα εφοδιασμού αυτοκινήτων ζητά «μια ξεκάθαρη πολιτική κατεύθυνση»

«Για να ενθαρρυνθεί η ηλεκτροδότηση της κινητικότητας, χρειάζεται μια σαφής πολιτική κατεύθυνση».

Νίκος Μιχαλόπουλος

Αυτό προκύπτει από την έκθεση που συντάσσεται στην Ιταλία, αλλά με διεθνές αντίκτυπο, από τις ενώσεις Motus-E, Anfia, Anie και Ancma και από το Πανεπιστήμιο της Ferrara, η οποία δείχνει πώς η μετάβαση των εταιρειών κινητικότητας στον ηλεκτρισμό  διανύει «ένα μονοπάτι με εμπόδια, στο οποίο οι πρωταγωνιστές επιθυμούν ξεκάθαρη πολιτική κατεύθυνση (30% των απαντήσεων), ρευστότητα για επενδύσεις (29%) και δεξιότητες (13%)».

Μια εικόνα της μετάβασης. 

Στην έκθεση, η οποία θα παρουσιαστεί λεπτομερώς τον Ιανουάριο, τα μέσα βιομηχανικής πολιτικής θεωρούνται κρίσιμα για τη μετάβαση, υπό τον όρο ότι έχουν «καλή επεξεργασία των δεδομένων».  Υπό αυτή την έννοια, περιγράφονται τόσο οι προτεραιότητες των εταιρειών όσο και οι διαφορετικές ταχύτητες απόκρισης στη βιομηχανική και πολιτιστική πρόκληση της ηλεκτροκίνησης εντός της εφοδιαστικής αλυσίδας, για το 65% των φορέων εκμετάλλευσης εξαρτημάτων, η ηλεκτρική κινητικότητα δεν αποτελεί ακόμη προτεραιότητα, ενώ για το 40% οι οργανισμοί που επανεξειδικεύονται ταχύτερα είναι οι λεγόμενοι OEM (Original Equipment Manufacturers).  Η έκθεση εξετάζει και αναλύει επίσης το ζήτημα κατάρτισης των εταιρειών, την ανάγκη δημιουργίας γραμμών παραγωγής για την αγορά ηλεκτρικής κινητικότητας, αλλά και τα εμπόδια που συναντούν οι εταιρείες στην πρόσβαση τους στα δημόσια εργαλεία υποστήριξης.  Επιπλέον, υπογραμμίζει την κεντρική θέση των δραστηριοτήτων έρευνας, ανάπτυξης και καινοτομίας ως απαραίτητες προϋποθέσεις για την αντιμετώπιση της μετάβασης. Το 94% των κατασκευαστών οχημάτων επενδύουν ήδη σε αυτή την κατεύθυνση.

Οι συστάσεις.  

Ως εκ τούτου, η έρευνα παρέχει μια σειρά συστάσεων για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, ξεκινώντας με τη δημιουργία ενός πίνακα εργασίας για την ανάλυση και την αξιολόγηση των εργαλείων βιομηχανικής πολιτικής και την υποστήριξη των επιχειρήσεων που θα τα συνοδεύει στη μετάβαση και την αναδιαμόρφωση.  Επιπλέον, προτείνουν μεγαλύτερη συνεργασία με την Υπηρεσία Εσόδων και την Invitalia, αύξηση της συνεισφοράς για έρευνα και ανάπτυξη (ιδιαίτερα βασική), καινοτομία και κατάρτιση, φορολογική απαλλαγή για την πρόσληψη ειδικού προσωπικού (κάτω των 35 ετών), αναθεώρηση των υφιστάμενων μηχανισμών στήριξης για τα ΜΜΕ, τη χρήση της ITS για την κατάρτιση και την επανεκπαίδευση των εργαζομένων, την εισαγωγή φορολογικών εργαλείων για τη διευκόλυνση των συνδυασμών επιχειρήσεων και τη διαστασιακή ανάπτυξη των εταιρειών.