Quantcast

H Yahoo λέει αντίο στην αγορά της Κίνας

Οι αμερικανικοί όμιλοι του Διαδικτύου και των ψηφιακών επικοινωνιών διαπιστώνουν ότι το θεσμικό και επιχειρηματικό περιβάλλον στην Κίνα είναι ολοένα πιο εχθρικό

Η κινεζική αγορά, η μεγαλύτερη παγκοσμίως με βάση τον πληθυσμό της χώρας, αποδεικνύεται ολοένα πιο εχθρική για τους αμερικανικούς γίγαντες του Διαδικτύου και των ψηφιακών επικοινωνιών. Τελευταία απόδειξη αποτελεί η απόφαση της Yahoo να αποχωρήσει οριστικά από την Κίνα, η οποία ισχύει από χθες.

«Αναγνωρίζοντας το ολοένα πιο δύσκολο θεσμικό και επιχειρηματικό περιβάλλον στην Κίνα, οι υπηρεσίες της Yahoo δεν θα είναι διαθέσιμες για την ενδοχώρα από την 1η Νοεμβρίου. Η Yahoo παραμένει προσηλωμένη στα δικαιώματα των χρηστών της, καθώς και σε ένα ελεύθερο και ανοιχτό Internet. Ευχαριστούμε τους χρήστες μας για την στήριξή τους», ανέφερε χαρακτηριστικά η ανακοίνωση του εκπροσώπου της εταιρείας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι είχε προηγηθεί, λιγότερο από ένα μήνα νωρίτερα, ανάλογη απόφαση της LinkedIn, η οποία ανήκει πλέον στον όμιλο της Microsoft – με την επίκληση παρόμοιων επιχειρημάτων. Έτσι, παρά το γεγονός ότι η χθεσινή ανακοίνωση της Yahoo ήταν περισσότερο συμβολική, καθώς είχε αρχίσει να περιορίζει την παρουσία της από το 2013, η αξία της δεν μειώνεται.

Νέος νόμος σε ισχύ

Πολύ περισσότερο καθώς συνέπεσε χρονικά με την έναρξη ισχύος του νέου Νόμου για την Προστασία της Προσωπικής Πληροφόρησης, που θέτει σημαντικούς περιορισμούς στις όμορες με την Yahoo εταιρείες όσον αφορά τη συλλογή και επεξεργασία στοιχείων και δεδομένων για τους χρήστες τους.

Υπενθυμίζεται πως η Yahoo εισήλθε στην αγορά της Κίνας το 1998, ενώ το 2012 συνήψε συμφωνία συνεργασίας με την Alibaba, ιδιοκτησίας του μέχρι πρόσφατα πιο πλούσιου Κινέζου, Τζακ Μα – ο οποίος, όπως είναι γνωστό, είναι πλέον σε δυσμένεια από την πλευρά του καθεστώτος.