Με εξειδικευμένο προσωπικό από το εξωτερικό θα προσπαθήσει η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας να αντιμετωπίσει τα σοβαρά προβλήματα που παρουσιάζονται στα αεροδρόμια λόγω σημαντικών ελλείψεων εργαζομένων κυρίως στον έλεγχο των επιβατών και των αποσκευών.
Σύμφωνα με εκπρόσωπο του υπουργείου Εσωτερικών, οι προσωρινοί εργαζόμενοι, στους οποίους θα προσφέρεται μισθός που ορίζεται από τις συμβάσεις και στέγη, θα πρέπει να περάσουν τους προβλεπόμενους ελέγχους ασφάλειας και αξιοπιστίας, οι οποίοι συνήθως διαρκούν δύο εβδομάδες.
Από το συνδικάτο της Αστυνομίας πάντως επισημαίνεται ότι αυτό το προσωπικό θα πρέπει να απασχοληθεί μόνο στη διαχείριση αποσκευών και όχι σε θέσεις οι οποίες απαιτούν υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας. «Μιλάμε για ανθρώπους οι οποίοι πρέπει να ελέγχονται εντατικά και να ενημερώνονται τακτικά σχετικά με τα θέματα ασφάλειας, κάτι που απαιτεί σημαντικό χρόνο», δήλωσε ο πρόεδρος του συνδικάτου στη Rheinische Post.
Το θέμα αποκάλυψε η εφημερίδα Bild, η οποία έκανε λόγο για «τετραψήφιο αριθμό» εξειδικευμένων εργαζομένων από την Τουρκία, οι οποίοι θα μπορούσαν να είναι έτοιμοι να εργαστούν στα γερμανικά αεροδρόμια το νωρίτερο τον Ιούλιο. Δεν αναφέρθηκε πόσοι θα είναι οι προσωρινοί εργαζόμενοι, αλλά γενικά θεωρείται ότι πρέπει να καλυφθούν 2.000 με 3.000 θέσεις.
Πρόσφατη έρευνα, όπως σημειώνει ο Guardian, δείχνει ότι από τα γερμανικά αεροδρόμια «λείπουν» 7.200 υπάλληλοι, κυρίως στον τομέα του προσωπικού εδάφους και των αεροσυνοδών. Πολλοί είχαν εγκαταλείψει τον κλάδο κατά τη διάρκεια της πανδημίας και εργάζονται πλέον σε άλλους τομείς, όπως τα τρένα ή το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Η λέξη που χρησιμοποίησε η Bild δεν είναι καθόλου τυχαία: γκασταρμπάιτερ (Gastarbeiter), όπως αποκαλούνταν οι Έλληνες, Ιταλοί και Τούρκοι εργάτες που «έχτισαν» και αυτοί το γερμανικό μεταπολεμικό οικονομικό θαύμα. Σήμερα, όπως γράφει ο Guardian, η λέξη θεωρείται πάντως παρωχημένη.
Ο υπουργός Εργασίας Χουμπέρτους Χάιλ τόνισε, από την πλευρά του, ότι θα αποκλειστεί κάθε είδους κοινωνικό ντάμπινγκ και εκμετάλλευση, οι εργοδότες θα πρέπει να παρέχουν αξιοπρεπή καταλύματα και να πληρώνουν τους μισθούς που προβλέπουν οι αντίστοιχες συμβάσεις. Δεν αποκάλυψε ωστόσο πόσοι τελικά θα είναι οι ξένοι προσωρινοί εργαζόμενοι.
Από την αρχή του Ιουνίου στα αεροδρόμια της Γερμανίας επικρατούν συνθήκες χάους, με ακυρώσεις πτήσεων, μεγάλες καθυστερήσεις και προβλήματα στη διαχείριση των αποσκευών, κυρίως επειδή οι εταιρίες πραγματοποίησαν εκτεταμένες περικοπές στο προσωπικό κατά τη διάρκεια της πανδημίας και αποδείχθηκαν απροετοίμαστες ενόψει της αυξημένης κίνησης.
Ενδεικτικά, η Lufthansa ανακοίνωσε πριν από λίγες εβδομάδες ότι θα ακυρώσει εντός του Ιουλίου συνολικά 3.000 πτήσεις από τα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μονάχου, εν μέρει επειδή πολλοί εργαζόμενοι απουσιάζουν με κορωνοϊό.
Το Σαββατοκύριακο η κατάσταση στο αεροδρόμιο του Ντίσελντορφ ήταν εκτός ελέγχου κατά την πρώτη ημέρα των σχολικών διακοπών της Βόρειας Ρηνανίας- Βεστφαλίας, με δεκάδες ακυρώσεις πτήσεων και περισσότερες από 1.000 βαλίτσες οι οποίες είτε δεν φορτώθηκαν σε αεροσκάφη είτε δεν παραδόθηκαν σε επιβάτες που τελικά δεν ταξίδεψαν.