Γαλλία: Εξαρθρώθηκαν 325 δίκτυα παράνομων μεταναστών το 2022

Το 2022 εξαρθρώθηκαν στη Γαλλία 325 οργανωμένα δίκτυα παράνομων μεταναστών, δηλαδή 7% περισσότερα σε σχέση με το 2021

Αυτό αναφέρει σε εκτενές ρεπορτάζ της η εφημερίδα Le Figaro επικαλούμενη έκθεση του γαλλικού υπουργείου Εσωτερικών.

Σύμφωνα με την εφημερίδα, η καταπολέμηση αυτών των εγκληματικών δικτύων έχει λάβει τέτοιες διαστάσεις ώστε ο υπουργός Εσωτερικών Ζεράλ Νταρμανέν αποφάσισε τη σύσταση ενός Γραφείου για την καταπολέμηση της λαθραίας διακίνησης μεταναστών (Oltim), με δυναμικό 130 υπαλλήλων. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η Γαλλία φαίνεται να είναι διάτρητη από όλες τις πλευρές. “Από τη στιγμή της ενίσχυσης των ελέγχων στα ιταλικά και ισπανικά σύνορα, έχουμε δει ισχυρή αύξηση των παράνομων διελεύσεων Σύρων, Αφγανών ή ακόμα και Τυνήσιων από τα Βαλκάνια για να φτάσουν στην Αυστρία ή την Κροατία και στη συνέχεια να βρεθούν στη Γαλλία”, εξηγεί ο επικεφαλής της μονάδας, τονίζοντας πως “το σημαντικό γι’ αυτούς είναι να πατήσουν το πόδι τους στη ζώνη Σένγκεν και μετά να υποβάλουν αίτημα ασύλου για να αποφύγουν την απέλασή τους”.

Από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία οι διακινητές έχουν διαφοροποιήσει τις διαδρομές, αναφέρει το δημοσίευμα φέρνοντας ως παράδειγμα το δίκτυο “Air Tyrol” που εξαρθρώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2022 υπό την αιγίδα της Europol και της Eurojust, το οποίο μετέφερε από την Τουρκία με επαγγελματικά τζετ ναυλωμένα από μια αμερικανική εταιρεία, Ιρακινούς και Ιρανούς σε διάφορα σημεία προσγείωσης σε όλη την Ευρώπη. Επιπλέον, σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας, η αστυνομία εξάρθρωσε πέρυσι τουλάχιστον 47 δίκτυα “υποστήριξης διαμετακόμισης”, με αποτέλεσμα 167 συλλήψεις διακινητών. Σε αυτή τη συγκεκριμένη κατηγορία, στόχος είναι η μεταφορά μεταναστών με αυτοσχέδια πλοιάρια από τις γαλλικές ακτές στη Βρετανία σημειώνει η εφημερίδα, επισημαίνοντας πως το 2022, σχεδόν 45.000 παράνομοι μετανάστες από περίπου πενήντα χώρες προσέγγισαν την Βρετανία δια θαλάσσης, σε σύγκριση με 30.000 το προηγούμενο έτος.

“Τα σκάφη είναι τύπου Zodiac και κακής ποιότητας. Αγοράζονται στην Κίνα παραδίδονται με κοντέινερ στην Τουρκία σε κουρδικά δίκτυα, τα οποία τα μεταφέρουν στη Γερμανία ή την Ολλανδία”, αναφέρει η εφημερίδα.