Δημοσίευμα BBC: Βράζει η Ελλάδα μετά την τραγωδία στα Τέμπη

Το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη παραμένει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των διεθνών μέσων ενημέρωσης

Το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη παραμένει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των διεθνών μέσων ενημέρωσης, με το BBC να εστιάζει σήμερα στο πρώτο του θέμα στις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει η τραγωδία στη χώρα μας.

Με τίτλο «Μετά την καταστροφή ξεσπούν οργισμένες διαδηλώσεις», το βρετανικό δημοσίευμα αναφέρει ότι η οργή ξεχειλίζει γιατί πολλοί βλέπουν ότι πρόκειται για μια τραγωδία που είχε προαναγγελθεί.

Το BBC συνοψίζει τις εξελίξεις αναφέροντας:

  • την ανακοίνωση για τη σύσταση ανεξάρτητης και υπερκομματικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων,
  • την κήρυξη τριήμερου εθνικού πένθους,
  • το γεγονός ότι καταστράφηκαν πλήρως τα τρία πρώτα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας και ότι πολλοί από τους περίπου 350 επιβάτες ήταν νεαρά άτομα,
  • την δήλωση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για «ανθρώπινο λάθος»,
  • την σύλληψη του 59χρονου σταθμάρχη ο οποίος κατηγορείται και για ανθρωποκτονία από αμέλεια,
  • τις προειδοποιήσεις των μελών του σιδηροδρομικού συνδικάτου ότι τα συστήματα ασφαλείας δεν λειτουργούσαν σωστά,
  • την κήρυξη απεργίας για σήμερα από τους εργαζόμενους στο Μετρό και τον Σιδηρόδρομο ως αντίδραση στο θανατηφόρο δυστύχημα καταγγέλλοντας τεράστιες ελλείψεις. «Πλέον ο πόνος έγινε οργή για τις δεκάδες των νεκρών και των τραυματιών συναδέλφων και συμπολιτών μας», σημειώνει παραθέτοντας την δήλωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς. Παραθέτει επίσης δήλωσή της στο Reuters, ότι ο τρόπος που αντιμετώπισαν οι κυβερνήσεις όλα αυτά τα χρόνια τους ελληνικούς σιδηροδρόμους οδήγησε στο τραγικό αποτέλεσμα,
  • την παραίτηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, λέγοντας ότι αναλαμβάνει «την ευθύνη για τα διαχρονικά λάθη του ελληνικού κράτους και του πολιτικού συστήματος» να φτιάξουν ένα σιδηροδρομικό σύστημα που « δεν ταιριάζει στον 21ο αιώνα»,
  • στην συνέχιση των επιχειρήσεων των διασωστικών συνεργείων και την διαδικασία ταυτοποίησης των σορών μέσω λήψης dna, σημειώνοντας μάλιστα ότι η διαδικασία είναι δύσκολη δεδομένου ότι στα πρώτα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας αναπτύχθηκαν ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες που έπιασαν ακόμη και τους 1.300 βαθμούς Κελσίου.

Το δημοσίευμα αναφέρεται επίσης στις διαδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν χθες, έξω από τα γραφεία της Hellenic Train στο κέντρο της Αθήνας, αλλά και στην Θεσσαλονίκη και τη Λάρισα. Επιπλέον σημειώνει την ανησυχία μεταξύ των πολιτών ότι δεν θα αποδοθεί τελικά δικαιοσύνη.