Quantcast

Bραζιλία: Η αγορά των διυλιστήριων της Petrobras στο προεκλογικό πρόγραμμα του Λούλα

Προβλέπει μελέτη για τη βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου

Την ενίσχυση της ικανότητας διύλισης της Petrobras, μεταξύ άλλων μέσω της αντιστροφής των ιδιωτικοποιήσεων των διυλιστηρίων, προβλέπει μελέτη για τη βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου που ανατέθηκε από την προεκλογική εκστρατεία του πρώην προέδρου Λουίς Ινάσιο Λούλα ντα Σίλβα για τις εκλογές του Οκτωβρίου.

Η μελέτη, όπως εξήγησε στο Reuters ένας από τους συντάκτες, προτείνει επίσης νέες επενδύσεις και την επανέναρξη των έργων διύλισης που εγκατέλειψε η Petrobras μετά την απόφαση της κρατικής πετρελαϊκής εταιρείας να επικεντρωθεί στην παραγωγή από τα υπεράκτια pre-salt πεδία της, καθώς συνήλθε από τη μεγαλύτερη έρευνα διαφθοράς που διεξήχθη ποτέ στη Βραζιλία, το λεγόμενο σκάνδαλο Car Wash.

Μεταξύ των προτάσεων περιλαμβάνεται η πιθανότητα η Petrobras να ανακτήσει την κυριότητα του διυλιστηρίου RLAM στην Μπαΐα, δήλωσε ο συν-συγγραφέας της μελέτης William Nozaki, μέλος της ομάδας του Κόμματος των Εργαζομένων που συμβουλεύει τον Λούλα για τις υποθέσεις της Petrobras. Το RLAM, το μεγαλύτερο περιουσιακό στοιχείο διύλισης που πωλήθηκε το 2021 από την εταιρεία, ανήκει πλέον στην Acelen του ομίλου Mubadala του Άμπου Ντάμπι.

«Για ορισμένα περιουσιακά στοιχεία, είναι δυνατόν να συμβουλευτούμε τους εταίρους που τα απέκτησαν για να… μάθουμε αν πραγματικά ενδιαφέρονται να παραμείνουν πλήρως στη λειτουργία», δήλωσε ο Nozaki, συντονιστής στο Ινστιτούτο Στρατηγικών Μελετών Πετρελαίου, Φυσικού Αερίου και Βιοκαυσίμων (Ineep) που συνδέεται με το συνδικάτο πετρελαϊκών εργαζομένων FUP. «Αυτή είναι η περίπτωση με την RLAM».

Συζητήσεις με προσεκτικό τρόπο

Το διυλιστήριο της Bahia ήταν το πρώτο που εκποιήθηκε από την Petrobras από την ομάδα των οκτώ διυλιστηρίων που θα πρέπει να πουλήσει η εταιρεία βάσει της συμφωνίας που υπέγραψε με την αντιμονοπωλιακή ρυθμιστική αρχή CADE το 2019 για να τερματίσει το μονοπώλιο της στη διύλιση της Βραζιλίας.

Η Nozaki δεν σχολίασε τις αντιμονοπωλιακές επιπτώσεις της επανεθνικοποίησης των διυλιστηρίων. Είπε ότι θα πρέπει να ξεκινήσουν συζητήσεις με το ταμείο της Mubadala για να διαπιστωθούν οι προοπτικές τους και αν πραγματικά θέλουν να συνεχίσουν να λειτουργούν το 100% του διυλιστηρίου.

Ο Λούλα προηγείται στις δημοσκοπήσεις έναντι του εν ενεργεία προέδρου Ζαΐρ Μπολσονάρου. Το κυβερνητικό του πρόγραμμα δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί.« Η καθοδήγηση που έδωσε ο Λούλα είναι ότι τίποτα δεν θα γίνει με τραυματικό τρόπο για τους μετόχους ή για τις επενδύσεις της Petrobras», δήλωσε ο Nozaki.

Η μελέτη θα προτείνει την επανεκτίμηση της πώλησης τριών διυλιστηρίων που περιλαμβάνονται στη συμφωνία CADE και βρίσκονται ακόμη σε διαδικασία πώλησης – Repar, στην Parana, Refap, στο Rio Grande do Sul, και Rnest, στο Pernambuco.

Εκτός από το διυλιστήριο της Bahia, η Petrobras έχει ήδη κλείσει συμφωνίες για την πώληση μονάδων στις περιοχές Amazonas (Reman), Parana (SIX), Ceará (Lubnor) και Minas Gerais (Regap).

Με το βλέμμα στον πληθωρισμό

Το πρόγραμμα του Λούλα απηχεί τα σχέδια άλλων αριστερών ηγετών της Λατινικής Αμερικής, όπως ο πρόεδρος του Μεξικού Αντρές Μανουέλ Λόπες Ομπραδόρ, ο οποίος έχει καταστήσει την ενίσχυση της δυναμικότητας των διυλιστηρίων για να καταστήσει τη χώρα ενεργειακά αυτάρκη βασικό πυλώνα της προεδρίας του.

Ο Νοζάκι παραδέχθηκε ότι είναι “δύσκολο” να αντιστραφεί η πώληση των διυλιστηρίων της Petrobras, αλλά όχι αδύνατο.

Ο κύριος στόχος της ενίσχυσης της διυλιστικής ικανότητας της Petrobras είναι να βοηθήσει τη Βραζιλία να αντιμετωπίσει τον υψηλό πληθωρισμό, είπε.

«Ο Λούλα μας ζήτησε να βάλουμε όλες τις διαθέσιμες επιλογές στο τραπέζι, από τεχνικής άποψης, και να σκεφτούμε πώς θα αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα του πληθωρισμού των καυσίμων», δήλωσε ο Nozaki

Ο πληθωρισμός έχει ξεπεράσει το 11% τους τελευταίους 12 μήνες, λόγω των τιμών των καυσίμων, τις οποίες ο Μπολσονάρου έχει προσπαθήσει να μετριάσει με φορολογικές περικοπές, καθώς επιδιώκει την επανεκλογή του.

Πηγή: ΟΤ