Quantcast

Boeing: Η κατασκευή του νέου προεδρικού αεροσκάφους των ΗΠΑ αντιμετωπίζει καθυστερήσεις

Η Boeing αντιμετωπίζει έλλειψη εξειδικευμένων μηχανικών, αλλά και περιορισμένο αριθμό χορήγησης κατάλληλων πιστοποιητικών ασφάλειας

To προεδρικό αεροσκάφος επόμενης γενιάς των ΗΠΑ, το οποίο κατασκευάζεται από την Boeing Co, βρίσκεται αντιμέτωπο με μεγαλύτερες καθυστερήσεις, εξαιτίας της περιορισμένης διαθεσιμότητας εξειδικευμένων μηχανικών στην αγορά εργασίας, αλλά και του μικρότερου, έναντι του αναμενόμενου, αριθμού χορήγησης των κατάλληλων πιστοποιητικών ασφάλειας, όπως ανακοίνωσε χθες, Τετάρτη, η αρμόδια υπηρεσία ερευνών του Κογκρέσου.

Η ανάγκη για την Boeing να στραφεί σε έναν προμηθευτή ως εναλλακτική λύση, για την εκτέλεση εσωτερικών εργασιών στο αεροσκάφος, αναφέρθηκε στην αναφορά που κατάρτισε το γραφείο (U.S. Government Accountability Office -GAO) ως μία ουσιαστική απειλή για το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του νέου προεδρικού αεροσκάφους.

Το αεροσκάφος “Air Force One”, που φέρει την αμερικανική σημαία, την επιγραφή “Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής,” αλλά και το έμβλημα του προεδρικού γραφείου, είναι γνωστό σε ολόκληρο τον κόσμο, ως ένας ιπτάμενος Λευκός Οίκος.

Το αεροσκάφος που βρίσκεται σε υπηρεσία κατά την παρούσα περίοδο, διαθέτει χώρους 372 τετραγωνικών μέτρων σε τρία επίπεδα, συμπεριλαμβανομένης μιας αίθουσας συσκέψεων, αλλά και ενός ιατρείου.

Τα αεροσκάφη Boeing 747-8 είναι σχεδιασμένα για να μπορούν να πετάξουν υπό το χειρότερο σενάριο των συνθηκών ασφάλειας, όπως ο πυρηνικός πόλεμος, ενώ έχουν τροποποιηθεί για τη χρήση συσκευών στρατιωτικής ναυτιλίας, εξελιγμένων συστημάτων επικοινωνιών, αλλά και ενός συστήματος αυτοάμυνας.

Η Boeing εξασφάλισε το σχετικό συμβόλαιο, οικονομικής αξίας 3,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων (3,64 δισεκατομμυρίων ευρώ) το 2018 για δύο αεροσκάφη 747-8, τα οποία θα πρέπει να παραδοθούν το 2024.

Το Πεντάγωνο ανακοίνωσε φέτος ότι τα ίδια αεροσκάφη δεν είναι πιθανό να έχουν παραδοθεί μέχρι το 2026.

“Η Boeing βρίσκεται αντιμέτωπη με περιορισμούς για το εργατικό δυναμικό των μηχανικών της, εξαιτίας του ανταγωνισμού που υπάρχει στην αγορά εργασίας,” εξηγεί η αναφορά του GAO. “Όπως τόνισαν από την εταιρία, ένας πρόσθετος περιορισμός εντοπίζεται στη χορήγηση μικρότερου αριθμού διαβαθμισμένων αδειών πρόσβασης για εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό, έναντι του αρχικού αριθμού και προκειμένου να εξασφαλιστεί η σχεδιαζόμενη τροποποίηση του αεροσκάφους.”

Η Boeing ανακοίνωσε από την πλευρά της ότι έχει επικεντρώσει την προσοχή της, ώστε να παραδώσει δύο εξαιρετικά αεροσκάφη.

“Συνεχίζουμε να κάνουμε σταθερή πρόοδο στο πρόγραμμα VC-25B, καθώς διαχειριζόμαστε μερικές προκλήσεις,” ανέφερε σε μία ανακοίνωσή της η εταιρία.

Το Δεκέμβριο του 2016, ο τότε εκλεγμένος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ απέσπασε μία δέσμευση από τον εκτελεστικό σύμβουλο της Boeing την περίοδο εκείνη, Ντένις Μούλενμπεργκ ότι το κόστος αντικατάστασης του προεδρικού αεροσκάφους δεν θα ξεπεράσει τα 4 δισεκατομμύρια δολάρια (3,73 δισεκατομμύρια ευρώ).

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ