Quantcast

Ασυνήθιστο πείραμα χρησιμοποίησε τον Τραμπ για να πείσει τους δύσπιστους

Διαφημιστική καμπάνια με δηλώσεις του τέως προέδρου ήταν πιο αποτελεσματική από τις λοταρίες που έδιναν λεφτά σε όποιον εμβολιαζόταν

Για αρκετούς Αμερικανούς, ο Ντόναλντ Τραμπ είναι πιο αξιόπιστος από την επιστήμη: μια διαφήμιση που εμφάνιζε τον τέως πρόεδρο να συνιστά τον εμβολιασμό κατά της Covid-19 όντως οδήγησε στην αύξηση της εμβολιαστικής κάλυψης, αναφέρουν οι ερευνητές που δημιούργησαν το βίντεο.

Οικονομολόγοι και πολιτικοί επιστήμονες διαφόρων αμερικανικών ιδρυμάτων δημιούργησαν ένα σποτάκι 30 δευτερολέπτων με απόσπασμα συνέντευξης του Τραμπ στο συντηρητικό Fox News, στην οποία ο ρεπουμπλικανός πολιτικός δήλωνε πως ενέκρινε το εμβόλιο. Η διαφήμιση αναφερόταν επίσης σε διαφορετικό δημοσίευμα του Fox News για τον εμβολιασμό του ίδιου του Τραμπ.

Οι ερευνητές πλήρωσαν σχεδόν 100.000 δολάρια για την προβολή της διαφήμισης στο YouTube μέσω του δικτύου Google Ads, το οποίο επιτρέπει στους διαφημιζόμενους να επιλέγουν σε ποιους χρήστες θα προβληθούν οι καταχωρίσεις. Το βίντεο προβλήθηκε τον Οκτώβριο του 2021 σε 1.083 κομητείες με χαμηλά ποσοστά εμβολιασμού, οι οποίες συγκρίθηκαν με 1.085 αντίστοιχες κομητείες που αποτέλεσαν την ομάδα ελέγχου.

 

Το διαφημιστικό βίντεο περιείχε απόσπασμα συνέντευξης του Τραμπ στο Fox News (Larsen et al./ 2022)

 

Στις κομητείες όπου προβλήθηκε η διαφήμιση, 104.036 επιπλέον άτομα έλαβαν την πρώτη δόση του εμβολίου, μια στατιστικά σημαντική διαφορά σε σχέση με τις κομητείες όπου δεν προβλήθηκε το βίντεο, έδειξε η μελέτη, η οποία δεν έχει υποβληθεί ακόμα σε ανεξάρτητο έλεγχο και παρουσιάζεται ως προδημοσίευση στον ιστότοπο του αμερικανικού Εθνικού Γραφείου Οικονομικών Ερευνών.

Ακόμα, η μελέτη περιλαμβάνει επίσης τα αποτελέσματα δημοσκόπησης στην οποία 387 ανεμβολίαστοι Ρεπουμπλικανοί κλήθηκαν να διαλέξουν την πιο αξιόπιστη πηγή συμβουλών για τα εμβόλια μεταξύ πέντε επιλογών. Ο Τραμπ βρέθηκε μακράν στην κορυφή της λίστας: το 40% των ερωτηθένων δήλωσε ότι εμπιστεύεται τον τέως πρόεδρο, ενώ μόνο το 23% απάντησε ότι εμπιστεύεται τον γιατρό του και μόνο το 11% τον Άντονι Φάουτσι ή τους επιστήμονες γενικά. Το δε ποσοστό του νυν προέδρου Τζο Μπάιντεν ήταν ακόμα χαμηλότερο στο 8%.

Άλλοι ερευνητές που κλήθηκαν να σχολιάσουν τη μελέτη στο Science εκτίμησαν ότι η αποτελεσματικότητα της διαφήμισης μπορεί να εξαρτάται από τη σύνθεση των πληθυσμών και τη χρονική στιγμή της προβολής της.

«Δυστυχώς, το οικοσύστημα των αντεμβολιαστών έχει επεκταθεί πέρα από τον Τραμπ και τώρα κραδαίνει τη σμαία της ‘ελευθερίας στην υγεία’ […] Ο Τραμπ από μόνος του δεν μπορεί να διορθώσει την κατάσταση» δήλωσε ο Πίτερ Χότεζ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Μπέιλορ.

Παρόλα αυτά, οι ερευνητές πιστεύουν ότι η προσέγγισή τους ήταν άκρως αποδοτική, με το κόστος να μην υπερβαίνει το ένα δολάριο για κάθε επιπλέον εμβολιασμό.

Συγκριτικά, η Σουηδία πλήρωνε σχεδόν 25 δολάρια σε κάθε πολίτη που εμβολιαζόταν, ενώ λοταρίες που πραγματοποιήθηκαν στις ΗΠΑ κατέβαλλαν 60 με 80 δολάρια για κάθε επιπλέον εμβόλιο.

 

Πηγή: In.gr