Quantcast

Άρχισε η δίκη για το δυστύχημα της Air France το 2009 στον Ατλαντικό

Στην πτήση, που χάθηκε στο μέσο του ωκεανού, επέβαιναν 228 άνθρωποι - Ξέσπασαν οι συγγενείς, απορρίπτουν τις ευθύνες Air France και Airbus

Κατηγορίες για την ανθρωποκτονία των 228 επιβαινόντων αντιμετωπίζουν υψηλόβαθμα στελέχη της Air France και της Airbus στη δίκη για την πτώση του αεροσκάφους της Air France στον Ατλαντικό πριν από 13 χρόνια.

Μετά την εκφώνηση του καταλόγου των θυμάτων, σήμερα Δευτέρα στο Παρίσι, οι κατηγορούμενοι, που αντιμετωπίζουν κατηγορίες ανθρωποκτονίας εξ αμελείας, δήλωσαν αθώοι. Οι οικογένειες των θυμάτων ξέσπασαν αμέσως, λέγοντας «ντροπή» και «πολύ αργά πια».

Το δικαστήριο θα κληθεί να απαντήσει αν το έμπειρο πλήρωμα δεν κατάλαβε ότι το αεροσκάφος είχε απώλεια στήριξης και δεν μπορούσε να πάρει ύψος.

Το Airbus της πτήσης από το Ρίο ντε Τζανέιρο στο Παρίσι είχε χαθεί την 1η Ιουνίου 2009, ενώ πετούσε μέσα σε θύελλα.

Ο καταγραφέας, που ανασύρθηκε πολύ αργότερα, έδειξε ότι το αεροσκάφος έπεσε από τα 11.500 μέτρα και συνετρίβη στη θάλασσα μέσα σε 4 λεπτά και 24 δευτερόλεπτα. Ο προειδοποιητικός ήχος για απώλεια στήριξης ακούστηκε 75 φορές μέσα σε αυτό το διάστημα.

Αργότερα διαπιστώθηκε ότι οι μετρητές ταχύτητας (pitot tubes) είχαν πάγο και έστελναν παραπλανητικές πληροφορίες στο πιλοτήριο. Αυτό με τη σειρά του οδήγησε σε μια αλυσίδα λαθών από τον κυβερνήτη και τον συγκυβερνήτη.

Είναι η πρώτη φορά, αναφέρει ο Guardian, που οδηγούνται στα δικαστήρια εταιρείες και όχι φυσικά πρόσωπα, κάτι που χρειάστηκε μακρύ νομικό αγώνα.

Από την πλευρά τους, οι δύο εταιρείες αρνούνται ότι η αμέλειά τους οδήγησε στη συντριβή. Η Airbus επιρρίπτει ευθύνες στον πιλότο και η Air France στα λανθασμένα μηνύματα που λάμβαναν οι πιλότοι, άρα, έμμεσα επιρρίπτει ευθύνη στην Airbus.

Ο εντοπισμός και η ανάσυρση των συντριμμιών από το μέσο του ωκεανού κράτησε δύο χρόνια.