Quantcast

Το BMW Group θα ξεκινήσει τη λειτουργία του Κέντρου Αριστείας Παραγωγής Κυψελών Μπαταριών φέτος το φθινόπωρο

Το BMW Group θα ανοίξει το Κέντρο Αριστείας του για την Παραγωγή Κυψελών Μπαταριών (CCMC) φέτος το φθινόπωρο

Με τη διαδικασία έγκρισης ελέγχου περιβαλλοντικών επιπτώσεων να έχει ολοκληρωθεί, πληρούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την έναρξη της κατασκευής κυψελών μπαταριών ιόντων λιθίου. Στο Κέντρο Αριστείας του Parsdorf, έξω από το Μόναχο, θα εφαρμοστούν στάνταρ προδιαγραφές με τις υπάρχουσες της σειριακής παραγωγής. Σε μία περιοχή που εκτείνεται σε περίπου 15.000 τετραγωνικά μέτρα, το BMW Group θα επιδείξει τη βιομηχανική σκοπιμότητα των μελλοντικών γενεών κυψελών μπαταριών υψηλής απόδοσης. Η πιλοτική γραμμή στο κέντρο αριστείας θα καταστήσει εφικτή την ανάλυση και την πλήρη κατανόηση των διαδικασιών δημιουργίας αξίας των κυψελών. Αυτό θα επιτρέψει σε μελλοντικούς προμηθευτές να κατασκευάζουν κυψέλες σύμφωνα με τις προδιαγραφές του BMW Group και ως εκ τούτου να βελτιστοποιήσουν περαιτέρω την παραγωγή κυψελών μπαταριών σε επίπεδο ποιότητας, απόδοσης και κόστους. Η εταιρεία αυτή τη στιγμή αποκλείει την επιλογή για δημιουργία της δικής της παραγωγής κυψελών μπαταριών μεγάλης κλίμακας.

 

Ο Markus Fallböhmer, επικεφαλής Παραγωγής Κινητήρων, E-Drives στο BMW Group, δήλωσε τα εξής: «Το Κέντρο Αριστείας Παραγωγής Μπαταριών στο Parsdorf είναι το επόμενο λογικό βήμα προς τη διείσδυση σε όλους τους τομείς της αλυσίδας αξίας των κυψελών μπαταριών. Μετά την επιτυχημένη υλοποίηση του Battery Cell Competence Centre (BCCC), εστιάζουμε τώρα στις διαδικασίες παραγωγής. Επικυρώνουμε τη δυνατότητα κατασκευής των κυψελών μπαταριών ιόντων λιθίου για στάνταρ παραγωγή μεγάλης κλίμακας, σε ό,τι αφορά την ποιότητα, την απόδοση και τα κόστη».

 

Κλιμακωτή έναρξη παραγωγής για την πιλοτική γραμμή από το φθινόπωρο του 2022.

Η επένδυση στην αρχική φάση ανάπτυξης για το Κέντρο Αριστείας Παραγωγής Μπαταριών, ανέρχεται συνολικά σε περίπου 170 εκατομμύρια ευρώ. Περίπου 80 άτομα θα εργαστούν στο εργοστάσιο του Parsdorf. Το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων και το Υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων, Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ενέργειας της Βαυαρίας υποστηρίζουν το project στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής διαδικασίας χρηματοδότησης IPCEI (Important Projects of Common European Interest – Σημαντικά Έργα Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος).

 

Λόγω των περίπλοκων τεχνολογιών που εμπλέκονται, η παραγωγή κυψελών μπαταριών θα τεθεί σε λειτουργία σταδιακά, με την παραγωγή να ξεκινά επισήμως στο CMCC, φέτος το φθινόπωρο. Στην αρχική φάση εκκίνησης, θα γίνει η εγκατάσταση και η λειτουργία συστημάτων για την παραγωγή ηλεκτροδίων. Κατά τη διάρκεια αυτού του σταδίου, γίνεται η μέτρηση και η ανάμιξη πρώτων υλών, όπως ο γραφίτης και τα οξείδια του νικελίου για τα ηλεκτρόδια των μπαταριών. Ακολουθεί η επίστρωση των μεταλλικών φύλλων και η τελική συμπίεση.

 

Στη δεύτερη φάση, θα πραγματοποιηθεί η εγκατάσταση των συστημάτων για την επακόλουθη συναρμολόγηση και διαμόρφωση των κυψελών. Σε αυτό το βήμα, τα ηλεκτρόδια υποβάλλονται σε επεξεργασία με τα υπόλοιπα υπο-εξαρτήματα, για τη δημιουργία των κυψελών μπαταριών, τη διαμόρφωσή τους και τον έλεγχο ποιότητας. Ολόκληρη η διαδικασία εκκίνησης θα διαρκέσει περίπου ένα χρόνο. Κατά τη διάρκεια της επόμενης χρονιάς, η παραγωγή κυψελών μπαταριών στο κέντρο αριστείας θα περάσει σε φάση κανονικής λειτουργίας.

 

Εξειδίκευση στην κατασκευή κυψελών για τη Neue Klasse .

Στο Parsdorf, οι εργασίες θα εστιάσουν επίσης σε καινοτόμες διαδικασίες παραγωγής και συστήματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη στάνταρ παραγωγή. Το BMW Group, θα κατασκευάσει σε αυτό το εργοστάσιο δείγματα κυψελών μπαταριών, για την επόμενη γενιά τεχνολογίας μπαταριών, για χρήση στη Neue Klasse. Η Neue Klasse αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό τεχνολογικό άλμα για την εταιρεία στα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Στόχος είναι να αυξηθεί σημαντικά η ενεργειακή πυκνότητα της επόμενης γενιάς κυψελών ιόντων λιθίου, και την ίδια στιγμή, να μειωθεί το κόστος από τη χρήση υλικών και την παραγωγή. Το CMCC θα συμβάλλει σημαντικά σε αυτό. Ως εκ τούτου, οι εργασίες στο Parsdorf θα βασίζονται στην ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται με χρήση ανανεώσιμων πηγών, συμπεριλαμβανομένων των φωτοβολταϊκών συστημάτων στην οροφή του κτιρίου. Οι χώροι στάθμευσης στο γκαράζ είναι επίσης εξοπλισμένοι με υποδομή φόρτισης.

 

Ο Markus Fallböhmer, επικεφαλής Παραγωγής Κινητήρων, E-Drives στο BMW Group, δήλωσε: «Το CMCC θα μας επιτρέψει να ολοκληρώσουμε την τεχνογνωσία μας σε όλη την αλυσίδα αξίας, από την εξέλιξη κυψελών μπαταριών, μέχρι και την παραγωγή μονάδων και εξαρτημάτων συστημάτων μετάδοσης κίνησης, ακόμα και μέχρι την εγκατάσταση πλήρως συναρμολογημένων μπαταριών υψηλής τάσης στα εργοστάσια μας. Όπως στο BCCC στον τομέα της έρευνας κυψελών, η σχεδόν στάνταρ παραγωγή στο Parsdorf θα δημιουργήσει τη δική μας αυθεντία στην παραγωγή κυψελών μπαταριών. Αυτό σημαίνει ότι οι ειδικοί του BMW Group θα μπορούν να συζητούν θέματα με τους κατασκευαστές κυψελών στο ίδιο επίπεδο και να βελτιστοποιούν διαδικασίες και τεχνολογίες».

 

Πλήρης εικόνα της αλυσίδας αξίας των μπαταριών.

Το BMW Group προμηθεύεται στοιχεία μπαταρίας από κορυφαίους κατασκευαστές κυψελών. Η υπόλοιπη αξία, δηλαδή η προετοιμασία των κυψελών και η παραγωγή μονάδων και μπαταριών υψηλής τάσης, δημιουργείται στον κατασκευαστή αυτοκινήτων. Τα εξαρτήματα των ηλεκτρικών συστημάτων μετάδοσης κίνησης κατασκευάζονται σε πολλαπλές τοποθεσίες, σε όλο το δίκτυο παραγωγής του BMW Group. Για παράδειγμα, μπαταρίες υψηλής τάσης, μονάδες μπαταριών και εξαρτήματα κατασκευάζονται στη Γερμανία, στα εργοστάσια του Dingolfing, του Regensburg και της Λειψίας. Άλλα εξαρτήματα ηλεκτρικών μονάδων κίνησης προέρχονται από το εργοστάσιο του Spartanburg στις ΗΠΑ, και την κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive στην Κίνα.