Στα αρχικά SUV, περιλαμβάνεται ο όρος «Sport» και από μια εταιρεία με «σπορ» παρακαταθήκη όπως η Mazda, δεν περιμέναμε τίποτα λιγότερο, από το να εστιάσει σε αυτό το χαρακτηριστικό των SUV. Μια εβδομάδα συμβίωσης με το Mazda CX-30, ήταν αρκετή να ανακαλύψουμε τις αρετές του!
Γνωριμία
Το Mazda CX-30 είναι ο εκπρόσωπος της ιαπωνικής εταιρείας στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV. Μάλιστα πρόκειται για την πρώτη απόπειρα της φίρμας στην κατηγορία, εφοδιάζοντας το με σπορτίφ στοιχεία, δίνοντας του έναν μοναδικό χαρακτήρα.
Εξωτερική σχεδίαση
Η σπορτίφ αισθητική γίνεται αντιληπτή με την πρώτη μάτια, καθώς η σφηνοειδής σιλουέτα αποπνέει έντονο δυναμισμό.
Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος, την προσοχή τραβάνε οι λεπτοί σχιστοί προβολείς που πλαισιώνονται από την τυπική μάσκα της εταιρείας, σφραγίζοντας την ταυτότητα του αυτοκινήτου και την φιλοσοφία «Kodo Design».
Το πίσω μέρος χαρακτηρίζεται από ανοδικές γραμμές και τα οριζόντια σφηνοειδή φώτα, που αγκαλιάζουν την πέμπτη πόρτα. Το χαρακτηριστικό ωστόσο που εντυπωσιάζει είναι η οι δυο μεγάλες απολήξεις της εξάτμισης στις κάτω άκρες της κάθε πλευράς, που υπόσχονται καυτές συγκινήσεις!
Στο προφίλ κρύβει τον όγκο του, θυμίζοντας ένα υπερυψωμένο σπορ hatchback με δυναμική εμφάνιση, ενώ το η διακριτική αεροτομή στο πάνω μέρος της πέμπτης πόρτας, ολοκληρώνει την «αθλητική» εικόνα.
Γενικά πρόκειται για ένα όμορφο σχεδιαστικό σύνολο, που «τραβάει» τα βλέμματα των περαστικών.
Εσωτερικό
Το τρίπτυχο άνεση, ποιότητα και εργονομία κυριαρχεί στον εσωτερικό κόσμο του Mazda CX-30. Οι λιτές απέριττες γραμμές δίνουν μια μίνιμαλ αισθητική στο ταμπλό, το οποίο δεν κουράζει το μάτι με ανούσιο εξοπλισμό, στοιχείο που ενισχύει την οδηγοκεντρική φιλοσοφία του αυτοκινήτου. Κεντρικά δεσπόζει Η τραπεζοειδής οθόνη των 8,8 ιντσών, που μοιάζει σαν να αναδύεται από το εσωτερικό μέρος του αυτοκινήτου, και φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων της εταιρείας συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay, δίνοντας πρόσβαση στις λειτουργίες του αυτοκινήτου και στον έλεγχο των πολυμέσων, η χρήση της δεν γίνεται με την αφή, αλλά με τον περιστροφικό διακόπτη ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Το όμορφο τιμόνι με τις τρεις ακτίνες σε συνδυασμό με τον αναλογικό πίνακα οργάνων, του προσδίδουν την απαιτούμενη σπορ νότα. Τα ημιμπακετ δερμάτινα καθίσματα, παρέχουν εξαιρετική στήριξη του σώματος των επιβατών.
Η καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 5 επιβάτες ενώ ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 430 λίτρα και φτάνει έως τα 1.406 lt με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα.
Η Mazda έδωσε ιδιαίτερα σημασία στην ποιότητα των υλικών. Το ταμπλό και οι επενδύσεις των θυρών έχουν επιμεληθεί με μαλακά υλικά, εξαιρετικά σε αίσθηση αφής και σε συνδυασμό με τα δερμάτινα καθίσματα δίνουν μια Premium εικόνα.
Τέλος, η εργονομία και η συναρμογή βρίσκονται σε κορυφαίο επίπεδο και με επίκεντρο τον οδηγό, σφραγίζοντας με αυτόν τον τρόπο τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Κινητήρας
Για την κίνηση του αυτοκινήτου φροντίζει ο κινητήρας e-Skyactiv X των 2.0 λίτρων απόδοσης 186 ίππων και 240 Nm ροπής στις 4.000 στροφές / λεπτό που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων Skyactiv-Drive.
Η Mazda εφαρμόζει την ήπια υβριδική τεχνολογία M Hybrid και στέλνει την δύναμη στους εμπρός τροχούς. Παράλληλα εφαρμόζει την τεχνολογική καινοτομία SPCCI -Spark Plug Controlled Compression Ignition, μια μηχανολογική λύση που συνδυάζει την ανάφλεξη μέσω σπινθήρα με αυτήν μέσω αυξημένης συμπίεσης.
Στον δρόμο
Ας δούμε λοιπόν πως όλα αυτά τα ενδιαφέροντα στοιχεία περνάνε στον δρόμο και σε πραγματικές συνθήκες
Στην πόλη παρά τον όγκο του, είναι ευκολοδήγητο χάρη στην υψηλή θέση οδήγησης σε συνάρτηση με την καλή περιμετρική ορατότητα. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δεν θα προβληματίσει για καθημερινή χρήση στον αστικό ιστό.
Στο επαρχιακό και ορεινό δίκτυο βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον. Η δυναμική οδηγική συμπεριφορά θυμίζει περισσότερο ένα Hot Hatchback παρά ένα SUV. Πατάει πολύ καλά στον δρόμο και χάρη στο εξαιρετικό στήσιμο και στην ρύθμιση της ανάρτησης στρίβει υποδειγματικά, αναδεικνύοντας το στιβαρό πλαίσιο και ενθουσιάζοντας τους λάτρεις της «Fun to Drive» οδήγησης. Σημαντικό ρόλο σε όλο αυτό παίζει και ο δίλιτρος κινητήρας e-Skyactiv X των 186 ίππων και 240Nm ροπής, παρέχοντας την απαιτούμενη ισχύ για μια αναπάντεχη εμπειρία οδήγησης! Παράλληλα, μπορεί να κινηθεί με ευκολία και σε πιο ανώμαλα οδοστρώματα και χωματόδρομους, κάτι συνηθισμένο στην ελληνική ύπαιθρο, δικαιολογώντας τον χαρακτηρισμό του «SUV».
Στον αυτοκινητόδρομο αναδεικνύεται τόσο η εξαιρετική ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου, όσο και η εφάμιλλη ηχομόνωση ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες. Διαθέτει υψηλά επίπεδα άνεσης, φιλοξενώντας ευχάριστα τους επιβάτες, ακόμα και σε πολύωρα ταξίδια.
Γενικά το Mazda CX-30 είναι ευχάριστο οδηγικά σε κάθε συνθήκη, ευκολοδήγητο και εμπνέει σιγουριά με γνώμωνα την ασφάλεια. Δυναμικό με το σπορ DNA του να αποκαλύπτεται με την κάθε ευκαιρία, σκορπώντας νότες ενθουσιασμού στους λάτρεις της δυναμικής οδήγησης. Ο δείκτης της μέσης κατανάλωσης αγγίζει τα 8,5 λίτρα στα 100 χλμ. Τιμή φυσιολογική, αν αναλογιστούμε την οδηγική φιλοσοφία που πρεσβεύει το αυτοκίνητο.
Προορισμός
Σε απόσταση μιάμισης ώρας από την Αθήνα μετά την Περαχώρα Λουτρακίου βρίσκεται μια τοποθεσία που μας ταξιδεύει στον χρόνο και μας μαγεύει με την ιστορία της Αρχαίας Ελλάδας. Αναφέρομαι στο Αρχαίο Ήραιον, τον ναό προς τιμή της θεάς Ήρας, ο αρχαιολογικός χώρος του οποίου σώζεται ακριβώς δίπλα στην παραλία του Ηραίου, δίνοντας την ευκαιρία να θαυμάσουμε την παρακαταθήκη του αρχαίου πολιτισμού μας, απολαμβάνοντας το μπάνιο στην θάλασσα! Μια εικόνα που συνοψίζει τους λόγους για τους οποίους ο τουρισμός είναι η βαριά βιομηχανία της χώρας.
Χτισμένο ανατολικά, συνοδεύεται από ένα ηλιοβασίλεμα με υπέροχα χρώματα και με τον φάρο στο ακρωτήριο να ολοκληρώνει μια γραφική εικόνα που θυμίζει Ελλάδα!
Ο τόπος ονομαζόταν Ηραίο από την αρχαιότητα λόγω του ιερού, που ήταν αφιερωμένο στην Θεά Ήρα που βρίσκεται στο ακρωτήριο. Το σύγχρονο όνομα της περιοχής της Περαχώρας προέρχεται από το αρχαίο τοπωνύμιο ‘Πειραίο’ ή ‘Περαία’. ‘Περαία’ είναι η συντόμευση της φράσης ‘περαία γη’ και σημαίνει η ‘απέναντι’ γη, ο τόπος πέρα από την θάλασσα, το όνομα χρησιμοποιήθηκε πιθανόν διότι το ακρωτήριο βρίσκεται απέναντι από την χώρα της Κορίνθου. Μεταξύ του Ηραίου και της Περαχώρας, βρίσκεται η λίμνη Βουλιαγμένης, η οποία στην αρχαιότητα ονομαζόταν Εσχατιώτης.
Ο αρχαιολογικός χώρος του Ηραίου περιλαμβάνει τα παρακάτω κτίσματα και χώρους:
- Την “Δυτική αυλή”
- Το ιερό της Ήρας (Άκραιας και Λιμένιας) (τέλη του 6ου αι.π.Κ.Χ.)
- Τον Αρχαϊκό ναό
- Τον βωμό
- Την στοά
- Την αψιδωτή δεξαμενή
- Τα υδραυλικά έργα
- Το εστιατόριο
- Την “ιερή δεξαμενή“
- Το “μνημειώδες κλιμακοστάσιο“
- Το κτίριο της Εστίας
- Την κυκλική δεξαμενή
- Τα οχυροματικά τείχη
- Και το λιμάνι
Σε ποιους απευθύνεται
Το Mazda CX-30 είναι ένα Crossover που μπορεί να απευθυνθεί σε ευρεία γκάμα καταναλωτών λόγω του πολύπλευρου χαρακτήρα του. Από τον νέο οικογενειάρχη και τον φανατικό εργένη, έως τον περιπετειώδη χαρακτήρα που επιζητά αποδράσεις με την πρώτη ευκαιρία. Για όλους αυτούς που χρειάζονται ένα SUV, αλλά δεν συμβιβάζονται με την απώλεια δυναμικής οδήγησης που δημιουργεί ενθουσιασμό.
Συμπέρασμα
Το CX-30 περικλείει το δυναμικό DNA και την σπορ παρακαταθήκη της Mazda σε ένα SUV αμάξωμα, πλαισιωμένο με στοιχεία Premium. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά του προσδίδουν μια «αιρετική» “Fun to drive” εμπειρία οδήγησης που αναδεικνύει την υψηλή ποιότητα κατασκευής Mazda, εμπλουτισμένη με πολυτελή εξοπλισμό, και φυσικά, με την «ελευθερία» κίνησης που προσφέρουν τα σύγχρονα SUV.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
SUV |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) |
6.1 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
137-138 g/km |
Τύπος καυσίμου |
Βενζίνη |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
8.7 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
204 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
Euro 6d |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
7.8 κιλά/Hp, 127.9 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
6.1 κιλά/Nm, 165.1 Nm/τόνος |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ισχύς |
186 Hp @ 6000 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
93.1 Hp/l |
Ονομαστική ροπή του κινητήρα |
240 Nm @ 4000 σ.α.λ. |
Θέση του κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
Κυβισμός κινητήρα |
1998 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
4 |
Θέση των κυλίνδρων |
Σε σειρά |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα καυσίμου |
Άμεσος ψεκασμός |
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα |
4.6 l |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1454-1490 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
475-511 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
430 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
1406 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
51 l |
Μέγιστο φορτίο |
75 κιλά |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) |
1300 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4395 mm |
Πλάτος |
1795 mm |
Ύψος |
1540 mm |
Μεταξόνιο |
2655 mm |
Απόσταση από το έδαφος |
180 mm |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Στους μπροστινούς τροχούς |
Τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
6 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων |
Εμπρός φρένα |
αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα |
δίσκοι |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί |
215/55 R18 95H |
Τιμή
Τιμολογιακά το Mazda CX-30 κινείται σε λογικά πλαίσια με την έκδοση των 186 ίππων να ξεκινάει από τα 28.159 ευρώ. Το μοντέλο της δοκιμής με πλούσιο εξοπλισμό κοστίζει 37.346 ευρώ, και αν προσθέσουμε το χρώμα «Soul Red Crystal» η τιμή αγγίζει τα 38.273 ευρώ. Ωστόσο για όσους ενδιαφέρονται αλλά οι τιμές τους φαίνονται αλμυρές, υπάρχει η έκδοση με τα 122 άλογα με την τιμή να ξεκινάει από 24.796 ευρώ.