Νίκος Μιχαλόπουλος
Η Stellantis θέλει να έχει τον πρώτο λόγο στην έκθεση CES (Consumer Electronics Show) στο Λας Βέγκας, που έχει προγραμματιστεί μέχρι τις 8 Ιανουαρίου. Η αμερικανική εκδήλωση ήταν ήδη το τέλειο σημείο για την ανακοίνωση της συμφωνίας με την Amazon. Μιας συμφωνίας που ακολουθεί την άρρητη βούληση του να καταστεί ένας όμιλος αυτοκινητοβιομηχανίας ολοένα και πιο προσεκτικός στις τεχνολογικές ανάγκες, που συνδέονται επίσης με λογισμικό.
Η ανακοινωθείσα διαδικτυακή μετάδοση στην οποία συμμετείχε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, ήταν ένα αντίβαρο με μια σειρά από απαντήσεις και δηλώσεις που θα καθορίσουν το μέλλον του κολοσσού της αυτοκινητοβιομηχανίας που γεννήθηκε μετά τη συγχώνευση μεταξύ FCA και PSA. Η Stellantis βρίσκεται στο επίκεντρο μιας ενεργειακής μετάβασης που επηρεάζει όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες, χρήσιμη για την σημασία της ύπαρξης 14 εξαιρετικά διαφοροποιημένων εμπορικών σημάτων, τα οποία προς το παρόν θα παραμείνουν έτσι αλλά θα μπορούσαν να υποστούν αλλαγές στο μέλλον με βάση τις επιδόσεις που θα πετύχουν.
Από την άλλη πλευρά, έγκειται επίσης στη διαφοροποίηση των εμπορικών σημάτων που διατίθενται στο χαρτοφυλάκιο Stellantis, η δυνατότητα να κάνουν καλή εντύπωση σε έναν κόσμο που αλλάζει με μεγάλη ταχύτητα. Τα 40 δισεκατομμύρια επενδύσεις που θα μοιραστούν στις μάρκες που απαρτίζουν τον Όμιλο λένε πολλά για τους στόχους του κολοσσού. Στην καρδιά του μέλλοντος της Stellantis, σύμφωνα με τον Carlos Tavares, βρίσκεται η επιθυμία να γίνει ο μεγαλύτερος εκφραστής αυτών των νέων τεχνολογιών που σχετίζονται με τον κόσμο της κινητικότητας, υπερβαίνοντας έτσι την αποκλειστική δυνατότητα να είναι κατασκευαστής αυτοκινήτων.
Το προνόμιο αυτό οφείλεται στην εισαγωγή νέων οικοσυστημάτων για την ενημέρωση και ψυχαγωγία, στη διαχείριση πλατφορμών ηλεκτρικής ενέργειας και στην παροχή συνδεδεμένων και διαδικτυακών υπηρεσιών, με στόχο επίσης τη μείωση της πολυπλοκότητας της χρήσης. Για άλλη μια φορά το παρτέρι των εμπορικών σημάτων μπορεί να αντιπροσωπεύει ένα σίγουρο όφελος για μια συλλογιστική που προσπάθεια πηγαίνει προς αυτή την κατεύθυνση.
Λογισμικό και πολύτιμες συνεργασίες στην καρδιά του μέλλοντος της Stellantis
Ο Carlos Tavares ανακοίνωσε μια πραγματική μεταμόρφωση για την Stellantis. Ουσιαστικά, ο Όμιλος θα μοιάζει όλο και περισσότερο με μια δομή αφιερωμένη στην ψηφιακή τεχνολογία, σύμφωνα με την ειδική εστίαση στο λογισμικό που σχετίζεται με τον τομέα των μεταφορών. Μια διαμόρφωση που απαιτεί πολλή εκπαίδευση για μηχανικούς, τόσο που η Stellantis χτίζει ήδη μια Ακαδημία ικανή να «εκπαιδεύει χίλιους μηχανικούς κάθε χρόνο», παραδέχτηκε ο Κάρλος Ταβάρες.
Η Stellantis στοχεύει να πουλήσει διαδικτυακές υπηρεσίες που θα ενσωματωθούν μέσω των συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας των αυτοκινήτων της για συνολικά έσοδα περίπου 20 δισεκατομμυρίων το 2030. Ως εκ τούτου, θα έρθουν χρήσιμες λειτουργίες για να αυξήσουν την συνολική εμπειρία σύμφωνα με τις επιλογές κάθε χρήστη. Για να γίνει αυτό, η Stellantis στοχεύει να έχει μια ομάδα 4.500 μηχανικών αφιερωμένη στο λογισμικό έως το 2024. Η Ακαδημία επομένως παραμένει στο επίκεντρο αυτής της διαδικασίας, η οποία θα μπορούσε να έχει και ένα από τα γραφεία της στην Ιταλία.
Στο μεταξύ, η Stellantis έχει ήδη ξεκινήσει συνεργασίες με μερικούς από τους πιο γνωστούς διεθνείς παίκτες στον κλάδο της τεχνολογίας, προκειμένου να αυξήσει το οικοσύστημα των δυνατοτήτων που περιστρέφονται γύρω από τα νέα μοντέλα. Το SmartCockpit, που αναμένεται από το 2024, θα αναπτυχθεί με την Amazon σύμφωνα με την κοινοπραξία που είχε ήδη υπογραφεί με τη Foxconn εκείνη την εποχή. Σύμφωνα με τον Tavares, στην πραγματικότητα, οι συνεργασίες με όσους ασχολούνται ήδη με την τεχνολογία χρησιμεύουν για τη διεύρυνση των οριζόντων, δεδομένου ότι για οτιδήποτε άλλο υπάρχουν ήδη έγκυρες εσωτερικές δεξιότητες. Επίσης, στην Amazon, η Stellantis θα προμηθεύει επίσης το ηλεκτρικό Ram Pro Masters από το 2023, ενώ άλλες συνεργασίες περιλαμβάνουν αυτή με την LG και τη Samsung για μπαταρίες, μετά με την BMW για ADAS και Waymo για αυτόνομη οδήγηση.
Το μόνο που μένει είναι να περιμένουμε την ερχόμενη 1η Μαρτίου, όταν η Stellantis θα παρουσιάσει το πρώτο της βιομηχανικό σχέδιο. Με την ευκαιρία αυτή, θα πρέπει να γνωστοποιηθούν περαιτέρω λεπτομέρειες για το μέλλον ενός Ομίλου που φαίνεται να έχει λάβει σοβαρά υπόψη τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η νέα κινητικότητα σήμερα.