Νίκος Μιχαλόπουλος
Το πρώτο πράγμα που σας κάνει εντύπωση είναι ότι η Fiat πλαισιωμένη από την Abarth, θα αφοσιωθούν αποκλειστικά στην ηλεκτρική κινητικότητα ξεκινώντας από το 2027 τουλάχιστον όσον αφορά τα μοντέλα που θα παρουσιαστούν στην Ευρώπη. Η απόφαση, αυτή πιθανότατα να απορρέει από την εξαιρετική εκμετάλλευση της επιτυχίας του ηλεκτρικού 500 που, όπως υπογραμμίζεται στην έκθεση που δημοσίευσε η Stellantis, αντιπροσωπεύει το ηλεκτρικό best-seller σε 12 χώρες.
19 μοντέλα της Stellantis είναι ήδη πλήρως ηλεκτρικά
Θα πρέπει επίσης να τονιστεί ότι 19 οχήματα, χωρισμένα σε επαγγελματικά και αυτοκίνητα της Stellantis είναι ήδη πλήρως ηλεκτρικά, ενώ άλλα 15 εγγυώνται τη χρήση τεχνολογίας plug-in. Το επόμενο βήμα θα είναι η εισαγωγή στην αγορά άλλων 13 αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων και 4 PHEV (Plug-in Hybrid).
Τις προθεσμίες που επιβλήθηκαν στην περίπτωση της Fiat, σχετικά με την αποκλειστική εισαγωγή ηλεκτρικών μόνο οχημάτων, προβλέπουν δύο μάρκες του «premium» τμήματος της Stellantis. Ειδικότερα προβλέπεται ότι η DS θα γίνει ηλεκτρική από το 2024. Αντίθετα, τα νέα μοντέλα της Lancia θα εξηλεκτριθούν από το 2024 και επομένως αποκλειστικά ηλεκτρικά από το 2026. Όσον αφορά την Alfa Romeo, το πρώτο εξηλεκτρισμένο αυτοκίνητο έχει ήδη παρουσιαστεί τις τελευταίες εβδομάδες, πρόκειται φυσικά για την Alfa Romeo Tonale, ωστόσο τα νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα θα έρθουν από το 2027.
Θα προγραμματιστούν 17 νέα ηλεκτρικά ή εξηλεκτρισμένα οχήματα μεταξύ 2022 και 2023: Εδώ το σχέδιο μάρκα – μάρκα
Η Stellantis σχεδιάζει επίσης να λανσάρει 17 ηλεκτρικά ή ηλεκτροκίνητα οχήματα από φέτος έως το 2023. Από αυτά, τα 13 θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά ενώ τα υπόλοιπα 4 θα υιοθετούν την τεχνολογία PHEV. Η Alfa Romeo αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά την Alfa Romeo Tonale, που έχει ήδη παρουσιαστεί στις αρχές Φεβρουαρίου.
Αντίθετα, θα υπάρχουν τρία νέα μοντέλα στη Citroen. Ο Γάλλος κατασκευαστής θα παρουσιάσει δύο νέα ακυκλοφόρητα BEV από φέτος έως το 2023, επιπλέον της έκδοσης PHEV του C5X. Στο πρόγραμμα η Dodge θα παρουσιάσει ένα PHEV που θα μπορούσε να είναι το Hornet με βάση την Tonale, το οποίο προορίζεται για την αμερικανική αγορά, οπότε για τη Fiat είναι καιρός για ένα νέο BEV που η Stellantis δεν έχει ακόμη ανακοινώσει. Εκτιμάται πως πρόκειται για την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του νέου B-SUV, ωστόσο κάποιες φήμες αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να πρόκειται για την νέα γενιά Panda, με έμπνευση από το πρωτότυπο Centoventi του 2019. Όσον αφορά το τμήμα Fiat Professional, σχεδιάζεται το Scudo BEV και ένα άλλο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο που δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί (Πιθανότατα το νέο Doblò).
Χώρος για ένα BEV υπάρχει και για την Jeep, το οποίο θα είναι εκτός απροόπτου η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του νέου B-SUV που θα τοποθετηθεί κάτω από το Renegade. Στην αγορά θα κυκλοφορήσει και το ήδη γνωστό Grand Cherokee 4xe εξοπλισμένο με τεχνολογία PHEV. Αργότερα θα δούμε και την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Wrangler με το προσωνύμιο «Magneto».
Είναι ήδη γνωστά τα ηλεκτρικά πλάνα της Maserati, η οποία κατά τη διετία 2022-2023 θα παρουσιάσει τις αποκλειστικά ηλεκτρικές εκδόσεις των Grecale και GranTurismo-GranCabrio που θα εισάγουν το όνομα Folgore. Αντίθετα, η Opel σχεδιάζει την εισαγωγή στην αγορά των εκδόσεων BEV και PHEV του Astra, επίσης στην έκδοση Station Wagon, σύμφωνα με την ηλεκτροκίνητη πλατφόρμα που προέρχεται από το Peugeot 308.
Για την Peugeot, η Stellantis προβλέπει την κυκλοφορία του 308 BEV καθώς και την άφιξη στην αγορά των εκδόσεων BEV και PHEV του 308 SW. Μια απόλυτη καινοτομία θα αντιπροσωπεύεται από ένα νέο crossover του Segment C εξοπλισμένο με τεχνολογία PHEV. Για τη RAM αναμένεται το ProMaster BEV. Τίποτα νέο δεν υπάρχει μέχρι το 2023 για τη Lancia και την DS. Για περαιτέρω λεπτομέρειες για τα νέα μοντέλα που αναμένονται από την Stellantis, θα πρέπει να περιμένουμε την παρουσίαση του βιομηχανικού σχεδίου που έχει προγραμματιστεί για την 1η Μαρτίου του επόμενου.