Στην πραγματικότητα, η εφημερίδα Politico έχει λάβει ένα σχέδιο του νέου κανονισμού που μελετάται εδώ και μήνες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το οποίο δείχνει την πρόθεση του ανώτατου εκτελεστικού οργάνου της ΕΕ να ακυρώσει τις προθέσεις του για δραστική αυστηροποίηση των προτύπων εκπομπών για αυτοκίνητα και φορτηγά. Το έγγραφο, το οποίο μετά από τέσσερα χρόνια εργασίας και πολλές αναβολές θα δημοσιευτεί στις 9 Νοεμβρίου, προτείνει παραμέτρους παρόμοιες με αυτές που ισχύουν σήμερα με τη νομοθεσία για το Euro 6.
Πολύ δαπανηρό
Η Επιτροπή έχει αποφασίσει να μειώσει τις αξιώσεις της μετά από ανάλυση της τρέχουσας οικονομικής και γεωπολιτικής κατάστασης και των συνεπειών της αύξησης των τιμών της ενέργειας και των πρώτων υλών. Το τρέχον πλαίσιο, σύμφωνα με όσα έγραψε το Politico με βάση τα στοιχεία του προσχέδιου, «βάζει την αλυσίδα εφοδιασμού της αυτοκινητοβιομηχανίας υπό άνευ προηγουμένου πίεση και δημιουργεί προβλήματα προσβασιμότητας (στα αυτοκίνητα, εδ.) για τους καταναλωτές, σε ένα γενικό πλαίσιο υψηλού πληθωρισμού». Κατά συνέπεια, η Επιτροπή προτίμησε να «ελαχιστοποιήσει» το κόστος που σχετίζεται με το αίτημα για την ανάπτυξη καθαρότερων κινητήρων, υπό το πρίσμα επίσης μιας άλλης σημαντικής απόφασης, εκείνης για την απαγόρευση των πωλήσεων θερμικών αυτοκινήτων το 2035.
Νίκη για την αυτοκινητοβιομηχανία
Η απόφαση των Βρυξελλών αντιπροσωπεύει μια νίκη για τον ευρωπαϊκό τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι κατασκευαστές δεν έκρυψαν ποτέ τις αμφιβολίες τους σχετικά με τη νέα νομοθεσία, η οποία για ορισμένους κατασκευαστές θα είχε εγκρίνει τον πρόωρο θάνατο της τεχνολογίας των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Πρόσφατα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, προχώρησε παραπέρα, υπογραμμίζοντας τη ματαιότητα της θέσπισης ενός κανονισμού που σφίγγει τα όρια εκπομπών όταν οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν πλέον αποφασίσει να αφοσιωθούν στον ηλεκτρισμό πέντε χρόνια πριν από τους στόχους των Βρυξελλών. «Από βιομηχανική άποψη δεν το χρειαζόμαστε, γιατί θα απορροφήσει ενέργεια και πόρους που πρέπει να διαθέσουμε στην ηλεκτροκίνηση», εξήγησε ο Ταβάρες κατά τη διάρκεια συνέντευξης στα πλαίσια της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Παρισιού. «Το να ξοδεύουμε ώρες προγραμματισμού και κεφαλαίων για να δημιουργηθεί ένα άλλο ρυθμιστικό βήμα για το 2027-2028 δεν έχει πολύ νόημα τη στιγμή που πιέζουμε για εξηλεκτρισμό. Πράγματι, είναι εντελώς αντιπαραγωγικό, σήμερα κάθε συζήτηση γύρω από το θέμα, επιβεβαιώνει πως το Euro 7 είναι δογματικό, αν γίνει τώρα είναι ένας κανόνας που δεν έχει νόημα».
Διαβάστε επίσης
Euro 7: Τα αυστηρά πρότυπα μπαίνουν στην τελική ευθεία για την έγκριση