Ο υψηλός πληθωρισμός στην ΕΕ απειλεί τα προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα του VW Group

Ο Όμιλος VW στοχεύει να πουλάει τη φθηνότερη έκδοση του νέου του μικρού αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου με περίπου 20.000 ευρώ, αλλά αυτό είναι ανέφικτο εάν συνεχιστεί ο υψηλός πληθωρισμός στην Ευρώπη

Νίκος Μιχαλόπουλος

Η αρχική τιμή-στόχος του Ομίλου Volkswagen στα 20.000 ευρώ για τη νέα του οικογένεια πλήρως ηλεκτρικών μικρών αυτοκινήτων μπορεί να μην είναι δυνατή εάν συνεχιστεί ο υψηλός πληθωρισμός στην Ευρώπη.

Η τιμή των 20.000 ευρώ εξακολουθεί να είναι στόχος για τη βασική έκδοση των μικρών ηλεκτρικών οχημάτων – υπό την προϋπόθεση ότι ο πληθωρισμός δεν παραμένει στον τρέχοντα ρυθμό, δήλωσε ο επικεφαλής ανάπτυξης της μάρκας Cupra του Ομίλου VW, Werner Tietz

«Ο πληθωρισμός στο 7 τοις εκατό ετησίως θα ήταν πρόβλημα», είπε ο Tietz σε μια ανοιχτή εκδήλωση.

Ο ετήσιος ρυθμός πληθωρισμού της Ευρωζώνης για τον Μάιο αναμένεται να είναι 8,1%, από 7,4% τον Απρίλιο, σύμφωνα με τη Eurostat, τη στατιστική υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το VW Group σχεδιάζει να λανσάρει μια νέα σειρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία για τις μάρκες VW, Skoda και Cupra το 2025.

Τα τρία μοντέλα θα μοιράζονται το ίδιο υπόβαθρο, μια κοντύτερη έκδοση της ηλεκτρικής πλατφόρμας MEB του Ομίλου VW.

Ο στόχος τιμής των 20.000 ευρώ για το μικρό EV ήταν εδώ και καιρό η φιλοδοξία του Ομίλου VW.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της μάρκας VW, Ralf Brandstaetter, δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία περίμενε ότι η κλιμάκωση της πλατφόρμας MEB θα περιλαμβάνει μικρά αυτοκίνητα και η εξοικονόμηση κόστους που θα προέκυπτε ήταν το «κλειδί για την είσοδο στην κατηγορία τιμών των 20.000 ευρώ».

Είπε ότι η τιμή στόχος για το μικρό EV με το σήμα της VW θα είναι «μεταξύ 20.000 και 25.000 ευρώ».

Σύμφωνα με την τρέχουσα δομή τιμολόγησης του Ομίλου VW, το μικρό EV της μάρκας VW πιθανότατα θα διατιμάται στη μέση της οικογένειας των μικρών ηλεκτρικών οχημάτων, με την έκδοση της Skoda πιθανότατα να είναι η φθηνότερη.

Η έκδοση του Cupra θα ήταν πιο σπορ από αυτές των άλλων δύο εμπορικών σημάτων, επιτρέποντάς της να έχει υψηλότερη τιμή.