Ο επικεφαλής του ομίλου Renault, Luca de Meo, ανακοίνωσε τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γαλλικής φίρμας στην Ευρώπη έως το 2030, δηλώνοντας ότι έως το τέλος της δεκαετίας οι Γάλλοι θα διακόψουν τις πωλήσεις μοντέλων και εκδόσεων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
«Η Renault θα είναι 100% ηλεκτρική έως το 2030», δήλωσε χαρακτηριστικά ο ίδιος στο πλαίσιο εκδήλωσης στο τεχνικό κέντρο της γαλλικής φίρμας στα περίχωρα της γαλλικής πρωτεύουσας, ανασκευάζοντας το προηγούμενο πλάνο που είχε παρουσιάσει τον Ιούλιο του 2021 και το οποίο προέβλεπε ότι το 2030 τα μοντέλα Renault που θα διατίθενται στην Ευρώπη θα είναι ηλεκτρικά σε ποσοστό 90%.
Ο Luca de Meo διευκρίνισε ότι η Dacia πιθανότατα θα εξακολουθήσει και μετά το 2030 να κατασκευάζει και να διαθέτει στην Ευρώπη μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης καλύπτοντας έτσι, ένα ενδεχόμενο κενό υποδομής που δυνητικά θα μπορούσε να δημιουργηθεί σε κάποιες χώρες σε ό,τι αφορά την φόρτιση.
«Έχουμε Plan B για το ενδεχόμενο που ορισμένες αγορές δεν θα μπορούν να υποστηρίξουν την αμιγή ηλεκτροκίνηση. Η Dacia θα εξηλεκτριστεί την “ύστατη στιγμή” και με τρόπο που θα σέβεται τον χαρακτήρα “value for money” που έχουν τα μοντέλα της», συμπλήρωσε ο ίδιος.
Σημειώνεται ότι βάσει των όσων έχουν ανακοινωθεί σε ευρωπαϊκό θεσμικό επίπεδο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα κληθούν να διακόψουν τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035. Παρ΄όλα αυτά, οι προδιαγραφές εκπομπών ρύπων που έχουν τεθεί για το 2025 και θα συνοδεύονται την ακόμα αυστηρότερη νόρμα Euro 7 αναμένεται να αυξήσουν ακόμα περισσότερο το κόστος των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Σχολιάζοντας τις νέες αυστηρότερες προδιαγραφές και τα νέα σχέδια της Renault, o Luca de Meo σημείωσε «έχουμε υποχρέωση να συμμετέχουμε στην μετάβαση προς μια κλιματικά ουδέτερη Ευρώπη».
Υπενθυμίζεται ότι η Renault έχει λανσάρει προσφάτως το δεύτερο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της μετά το Zoe με την μορφή του Megane E-Tech Electric ενώ στο πλαίσιο του νέου επιθετικού σχεδιασμού της θα ακολουθήσουν ακόμα τέσσερα με ορίζοντα το 2025, ξεκινώντας από τα αναγεννημένο ηλεκτρικά Renault 5.
Tον πλήρη εξηλεκτρισμό τους με ορίζοντα έως το 2030, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την Ευρώπη έχουν ανακοινώσει επίσης, οι Peugeot, Fiat, Opel και Ford.