Νίκος Μιχαλόπουλος
Ο τελευταίος διευθυντής που σήμανε συναγερμό ήταν ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Jim Rowan, κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης στο CNBC. «Νομίζω ότι οι προμήθειες μπαταριών θα είναι σπάνιες τα επόμενα χρόνια», είπε ο Rowan. «Και αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους αποφασίσαμε μια σημαντική επένδυση με τη Northvolt» για την κατασκευή ενός Gigafactory στη Σουηδία. Το χρειαζόμαστε για «να έχουμε τον έλεγχο όχι μόνο των προμηθειών, αλλά και για να αρχίσουμε να αναπτύσσουμε τις χημικές μας λύσεις και τις εγκαταστάσεις παραγωγής μας».
Προβλήματα για όλους
Οι φόβοι του Rowan συνδυάζονται με τις ανησυχίες που σημείωσαν τις τελευταίες εβδομάδες στελέχη startup όπως ο CEO της Rivian ,RJ Scaringe, και ακόμη περισσότερο οι ηγέτες των μεγάλων κατασκευαστών αυτοκινήτων. «Οι μπαταρίες θα μπορούσαν να αποτελέσουν έναν επίμονο περιορισμό για την ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων τα επόμενα πέντε ή δέκα χρόνια», δήλωσε ο Herbert Diess, νούμερο ένα του ομίλου Volkswagen, επισημαίνοντας αρκετές αρνητικές πτυχές, όπως μεγάλους χρόνους παράδοσης, υψηλή ζήτηση και πάνω από όλα πρέπει να δημιουργηθεί μια «αλυσίδα εφοδιασμού» ικανή να εγγυάται σταθερές προμήθειες. Ένα από τα κύρια προβλήματα σχετίζεται, για παράδειγμα, με τις πρώτες ύλες, ξεκινώντας από το λίθιο. Ο Έλον Μασκ, διευθύνων σύμβουλος και κύριος μέτοχος της Tesla, προειδοποίησε για τα «τρελά επίπεδα» που φθάνουν οι τιμές του ανθρακικού λιθίου και την πιθανή ανάγκη να εισέλθει η εταιρεία του «στον τομέα εξόρυξης και διύλισης» σε περίπτωση αποτυχίας μείωσης των τιμών. «Δεν υπάρχει έλλειψη λιθίου, γιατί είναι ένα στοιχείο που βρίσκεται σχεδόν παντού στη γη, αλλά ο ρυθμός εξόρυξης και διύλισης είναι πολύ αργός», πρόσθεσε.