Το μερίδιο των αυτοκινήτων που… μπαίνουν στην πρίζα (plug-in υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών) αυξάνεται με γοργούς ρυθμούς στην Ευρώπη εν μέσω πανδημίας. Και αυτό παρά την απουσία ημιαγωγών, οι οποίοι είναι απαραίτητοι για την παραγωγή τους. Και ενώ η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχήσει στη Γηραιά Ήπειρο μέχρι τα τέλη της δεκαετίας που διανύουμε, αρκετά κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποσύρουν τα κίνητρα για την αγορά και χρήση ηλεκτρικών οχημάτων.
Σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), κατά το 2021 οι 17 από τις 27 χώρες της ΕΕ έδιναν κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων (ECV). Ο αριθμός αυτός είναι μειωμένος κατά τρία κράτη σε σχέση με το 2020. Τα 10 κράτη που δεν έδιναν κίνητρα για την αγορά ECV είναι (μέσα σε παρένθεση το μερίδιο των ECV): Βέλγιο (10,7%), Βουλγαρία (δεν είναι διαθέσιμο), Κύπρος (0,5%), Τσεχία (2,5%), Δανία (16,4%), Εσθονία (1,8%), Λετονία (2,7%), Μάλτα (δεν είναι διαθέσιμο), Πολωνία (1,9%), Σλοβακία (1,9%).
Όσο η αγορά EV γίνεται κομμάτι της… κανονικότητας (λόγω είτε κουλτούρας είτε αντικινήτρων στα συμβατικά οχήματα), τόσο θα αυξάνονται οι χώρες που δεν θα δίνουν πλέον εκπτώσεις ή φοροελαφρύνσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όσο περνούν τα χρόνια, τα κράτη-μέλη της ΕΕ θα αρχίζουν μάλιστα να φορολογούν τα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς από τον προϋπολογισμό τους δεν θα μπορεί να απουσιάζει ένα τόσο σημαντικό έσοδο.
Δείτε εδώ αναλυτικά τα κίνητρα για την αγορά και χρήση ηλεκτρικών οχημάτων στα μέλη της ΕΕ
Πηγή: motorone.gr