Νίκος Μιχαλόπουλος
Η Toyota εξελίσσεται και αλλάζει την κατεύθυνση περισσότερο προς τα επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα, ιδιαίτερα προς τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παράλληλα άρχισε να προετοιμάζεται για να ριχτεί στην μάχη του λογισμικού.
Σύμφωνα με τη Nikkei, η ιαπωνική εταιρεία αποφάσισε να αναπτύξει μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα λογισμικού αυτοκινήτων που θα κυκλοφορήσει μέχρι το 2025.
Αυτό το νέο λειτουργικό σύστημα, που ονομάστηκε πριν από ένα χρόνο «Arene», αναμένεται να καλύπτει τα πάντα, από βασικές λειτουργίες infotainment και ελέγχου έως προηγμένες εφαρμογές, που σχετίζονται με την ασφάλεια και την αυτόνομη οδήγηση.
Όχι μόνο αυτό, αλλά η νέα πλατφόρμα θα είναι διαθέσιμη για όλες τις μάρκες και τα μοντέλα που σχετίζονται με τον όμιλο Toyota, συμπεριλαμβανομένων εμπορικών σημάτων όπως η Subaru, και ίσως ακόμη και σε κάποιες άλλες μάρκες, μέσω ενός μοντέλου αδειοδότησης.
“Το Arene θα ελέγχει βασικά εξαρτήματα — το τιμόνι, τα φρένα και το γκάζι, για παράδειγμα — και θα διαχειρίζεται συστήματα ασφαλείας καθώς και πληροφορίες τοποθεσίας και κυκλοφορίας. Όλα τα οχήματα με λειτουργικό σύστημα, ανεξαρτήτως μάρκας ή μοντέλου, θα έχουν πρόσβαση σε κοινές λειτουργίες. Οι καταναλωτές μπορούν να ενημερώσουν το σύστημα online, όπως το λογισμικό smartphone, επιτρέποντας γρήγορες βελτιώσεις στην απόδοση.”
Αυτό σημαίνει ότι η Toyota θα ακολουθήσει τους κατασκευαστές που έχουν ήδη αποφασίσει να αναλάβουν όλη την ανάπτυξη λογισμικού στο εσωτερικό. Ο ηγέτης της αγοράς σε αυτή την κατηγορία είναι η Tesla. Ανάμεσα σε καθιερωμένους ομίλους, υπάρχει η Volkswagen η οποία -όχι χωρίς πόνο- προχωρά με τη δική της λύση λογισμικού. Το άρθρο αναφέρει επίσης Daimler και General Motors.
Το λογισμικό γίνεται ολοένα και πιο σημαντικό καθώς υπάρχουν όλο και περισσότερες δυνατότητες που πρέπει να αναπτυχθούν και να ενσωματωθούν με μια επιλογή για περαιτέρω ενημερώσεις τύπου cloud. Αυτό είναι ένα υψηλό μέρος του κόστους και της αξίας των νέων οχημάτων.
Η Toyota αναμένεται τώρα να αυξήσει τις προσλήψεις ειδικών λογισμικού στο 40-50% των νέων πτυχιούχων μηχανικών (από 20% προηγουμένως).
Εν τω μεταξύ, φέτος η εταιρεία θα λανσάρει το πρώτο της παγκόσμιο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, το Toyota bZ4X.