Quantcast

Η Mercedes σκοπεύει να μειώσει το εταιρικό αποτύπωμα άνθρακα στο μισό έως το 2030

Συνεργάτες που αντιπροσωπεύουν το 90 τοις εκατό του όγκου των εξαρτημάτων της, θα την προμηθεύουν ανταλλακτικά με ουδέτερο CO2

Νίκος Μιχαλόπουλος

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες οδηγούνται προς την εξάλειψη των εκπομπών CO2 στους στόλους των οχημάτων, τις μονάδες παραγωγής και τα δίκτυα προμηθευτών τους.

Το ίδιο πράττει και η Mercedes-Benz, η οποία ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι θα μειώσει περισσότερο από το μισό το αποτύπωμα άνθρακα ανά επιβατικό αυτοκίνητο μέχρι την επόμενη δεκαετία σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2020.

Η πολυτελής μάρκα θα καλύψει το 70% των ενεργειακών αναγκών της για παραγωγή μέσω ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έως το 2030 με την ανάπτυξη έργων ηλιακής και αιολικής ενέργειας στα εργοστάσιά της και μέσω συμφωνιών αγοράς καθαρής ενέργειας.

Σε μια διαδικτυακή παρουσίαση, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes-Benz Ola Källenius περιέγραψε την κλιματική αλλαγή ως «το πιο σημαντικό καθήκον της γενιάς μας».

Η περιβαλλοντική εστίαση της Mercedes θα επηρεάσει σημαντικά τους προμηθευτές της αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως.

Η βιωσιμότητα θα είναι ένα «κριτήριο επιλογής», είπε ο Källenius και επεσήμανε πως «Εάν θέλετε να συνεργαστείτε μαζί μας στο μέλλον, πρέπει να έχετε μια βιώσιμη επιχειρηματική στρατηγική» .

Ο Διευθυντής Τεχνολογίας της Mercedes-Benz, Markus Schäfer, δήλωσε ότι οι προμηθευτές που αντιπροσωπεύουν το 90 τοις εκατό του όγκου αγορών της αυτοκινητοβιομηχανίας θα την χορηγούν ανταλλακτικά με ουδέτερο CO2.

«Έχουμε ενσωματώσει τις απαιτήσεις βιωσιμότητας σε όλες τις αγοραστικές μας δραστηριότητες και τις διαδικασίες ανάθεσης», δήλωσε ο Schäfer.

Ο επικεφαλής της αλυσίδας παραγωγής και εφοδιασμού της Mercedes-Benz, Jörg Burzer, δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα καταστήσει την παραγωγή οχημάτων ουδέτερη για το CO2 φέτος και χωρίς CO2 στην Ευρώπη.

«Είναι φιλοδοξία μας να κάνουμε όλα τα εργοστάσια της Mercedes-Benz εγκαταστάσεις παραγωγής ανανεώσιμων πηγών ενέργειας», δήλωσε ο Burzer κατά τη διάρκεια της παρουσίασης.  «Στο μέλλον, θα αυξήσουμε τη χρήση καθαρής ενέργειας και θα την παράγουμε επίσης επιτόπου».

Στις ΗΠΑ, η Mercedes θα τροφοδοτεί το εργοστάσιο συναρμολόγησης του Vance, Ala, μέσω του ηλιακού πάρκου Alabama Power ισχύος 80 μεγαβάτ.  Ως μέρος μιας 15ετούς συμφωνίας αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, η Mercedes-Benz θα λάβει ολόκληρη την ηλεκτρική παραγωγή από το έργο, αφού τεθεί σε λειτουργία τον Μάρτιο του 2024.

«Δεν θέλουμε μόνο να δημιουργούμε τα πιο επιθυμητά αυτοκίνητα στον κόσμο, θέλουμε επίσης να τα παράγουμε με βιώσιμο τρόπο», τόνισε ο Burzer.

Τα εργοστάσια της Mercedes είναι «ήδη απαλλαγμένα από CO2 λόγω χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας”, είπε ο Burzer.

Οδεύοντας στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Mercedes εξηλεκτρίζει τον στόλο της, η premium μάρκα αναμένει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα αντιπροσωπεύουν το ήμισυ των παγκόσμιων πωλήσεων έως το 2025. Θα μετατραπεί σε πλήρως ηλεκτρική έως το 2030, όπου οι συνθήκες της αγοράς το επιτρέπουν.  Το χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει επί του παρόντος έξι ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία.

«Η επιθυμία για ατομική κινητικότητα συνεχίζει να αυξάνεται», δήλωσε ο Källenius.  «Αποστολή μας είναι να ανταποκριθούμε σε αυτή την ανάγκη με βιώσιμο τρόπο».

Στις ΗΠΑ, η Mercedes ετοιμάζεται να ξεκινήσει την παραγωγή EV στο εργοστάσιο συναρμολόγησης των 6 εκατομμυρίων τετραγωνικών ποδιών, 40 μίλια νοτιοδυτικά του Μπέρμιγχαμ της Αλαμπάμα.

Η παραγωγή του ηλεκτρικού SUV EQS θα ξεκινήσει τον Ιούνιο, ενώ η συναρμολόγηση του crossover EQE θα ξεκινήσει τον ερχόμενο Οκτώβριο, σύμφωνα με την AutoForecast Solutions.  Μόλις αυξηθεί η παραγωγή, το εργοστάσιο θα έχει δυνατότητα 6.000 EV το μήνα.

Τον περασμένο μήνα, η Mercedes άνοιξε ένα εργοστάσιο μπαταριών στην Αλαμπάμα και αποκάλυψε ότι θα αρχίσει να προμηθεύεται κυψέλες μπαταριών στις ΗΠΑ μέχρι τα μέσα της δεκαετίας.  Ο κατασκευαστής μπαταριών Envision AESC, με έδρα την Ιαπωνία, θα κατασκευάσει επίσης ένα εργοστάσιο στις ΗΠΑ για να προμηθεύσει μια νέα γενιά εξαρτημάτων μπαταριών τη Mercedes.

Οδηγός μείωσης εκπομπών άνθρακα

Η Mercedes στοχεύει μια ακόμα αιτία εκπομπών, την παραγωγή της μπαταρίας, που τροφοδοτεί τα EV.

Η κατασκευή μπαταριών ευθύνεται για περισσότερο από το ήμισυ των εκπομπών CO2 του κύκλου ζωής του οχήματος.  Με τη μετάβαση στην παραγωγή κυψελών ουδέτερων σε CO2, είναι δυνατό να μειωθούν οι εκπομπές για την παραγωγή πακέτων μπαταριών κατά 20 τοις εκατό.

Η Mercedes εργάζεται σε ενεργειακά πυκνές χημικές ουσίες που απευθύνονται σε μοντέλα μεγάλης εμβέλειας. «Υπάρχει μια αναγέννηση του LFP», επεσήμανε ο Källenius, αυτή η δήλωση αποκαλύπτει πως η αυτοκινητοβιομηχανία ερευνά επίσης λιγότερο ακριβές αλλά παράλληλα και λιγότερο ισχυρές μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου ή LFP για τα βασικά της μοντέλα.