Νίκος Μιχαλόπουλος
Είναι γνωστό πως η Porsche αρχικά συμμετείχε στο Project Artemis της Audi μαζί την Bentley με σκοπό την παραγωγή ενός προηγμένου τεχνολογικά μεγάλου ηλεκτρικού Sport – Sedan με κύριο χαρακτηριστικό την αυτόνομη οδήγηση.
Ωστόσο τον περασμένο μήνα η διοίκηση της γερμανικής εταιρείας έκρινε πως η αυτόνομη οδήγηση δεν ταιριάζει με το οδηγοκεντρικό DNA της Porsche, η οποία έσπασε την συμφωνία και εγκατέλειψε το πρότζεκτ, καταβάλλοντας στην Volkswagen ένα σεβαστό ποσό ως αποζημίωση.
Σύμφωνα με το Motor.es από το οποίο προέρχεται και η φωτογραφία, το αυτοκίνητο έφερε την κωδική ονομασία Landjet. Το σχέδιο ήθελε να ακολουθεί την σχεδιαστική φιλοσοφία της Taycan σε ένα Sedan μήκους πέντε μέτρων με πρωτοποριακή και δυναμική σιλουέτα. Σε αυτό θα προσέδιδε Crossover αποχρώσεις, όπως προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος και αυξημένη απόσταση από το έδαφος.
Το αυτοκίνητο ήταν να παρουσιαστεί το 2025 με δύο ηλεκτροκινητήρες που θα έδιναν κίνηση και στους τέσσερις τροχούς και με εμβέλεια 700 χιλιομέτρων με δυνατότητες γρήγορης φόρτισης χάρη σε ένα καινοτόμο σύστημα φόρτισης 1000 Volt, μειώνοντας τις πλήρεις επαναφορτίσεις σε λιγότερο από 10 λεπτά.
Το γεγονός όμως πως η Porsche εγκατέλειψε το project Artemis δεν σημαίνει πως αποσύρθηκε από την ιδέα του Landjet. Αντιθέτως η γερμανική εταιρεία συνεχίζει να το εξελίσσει, πλέον σε δίκη της πλατφόρμα και αρχιτεκτονική με σκοπό να μην χαθεί ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας και δυναμική οδηγική συμπεριφορά που είναι συνώνυμα της Porsche. Συμπερασματικά λοιπόν το Landjet είναι η ηλεκτρική ναυαρχίδα της Porsche που δεν θα δούμε το 2025, αλλά ένα με δυο χρόνια αργότερα σε διαφορετική αρχιτεκτονική και πλαίσιο που θα φέρει την υπογραφή της Porsche.