Νίκος Μιχαλόπουλος
Το τελευταίο συλλεκτικό αυτοκίνητο που ανήκει στη σειρά Icon είναι η Ferrari Daytona SP3, που παρουσιάστηκε επίσημα τον Νοέμβριο του περασμένου έτους. Όταν οι οδηγοί της Ferrari διέσχισαν τη γραμμή τερματισμού δίπλα δίπλα στο Daytona 24 Hours το 1967, λίγοι θα μπορούσαν να φανταστούν ότι αυτή η νίκη θα γιορταζόταν πάνω από 50 χρόνια αργότερα με ένα ειδικό supercar.
Έχει γίνει μια από τις πιο εμβληματικές εικόνες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και η λέξη Daytona έχει γίνει όχι μόνο συνώνυμο της επιτυχίας του αλόγου, αλλά και η έμπνευση για την περιορισμένη έκδοση Dayona SP3.
Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, το νέο μοντέλο με διάταξη κινητήρα V12 εντάχθηκε στη σειρά Icona (η οποία περιλαμβάνει ήδη τα Monza SP1 και SP2) και βασίζεται στα θρυλικά σπορ αυτοκίνητα των δεκαετιών του ’60 και του ’70, συμπεριλαμβανομένης της διάσημης 330 P4 που έχει περάσει τη γραμμή τερματισμού των 24 Hours of Daytona το ’67.
Η σχεδίαση, η αεροδυναμική και το πλαίσιο ενσωματώνουν την ίδια την ουσία του αγωνιστικού πνεύματος, που σίγουρα δεν πέρασε απαρατήρητο στα περίφημα βραβεία Red Dot αυτού του μήνα. Με αυτή την ευκαιρία, η νέα Ferrari Daytona SP3 κέρδισε το βραβείο Best of the Best. Επιπλέον, το «αλογάκι» από το Μαρανέλο κέρδισε άλλα τρία βραβεία τα οποία πήγαν στις 812 Competizione, 812 Competizione A και 296 GTB.
Ferrari Daytona SP3 Red Dot Το καλύτερο από τα καλύτερα του 2022
Το βραβείο Red Dot τιμά την αριστεία και την καινοτόμο δουλειά των καλύτερων σχεδιαστών του κόσμου και θεωρείται ένα από τα πιο σημαντικά βραβεία κύρους στον κλάδο του σχεδιασμού. Λειτουργεί από τον Απρίλιο του 1955. Μεταξύ 2015 και 2022, η Ferrari κέρδισε 23 βραβεία (συμπεριλαμβανομένου του Red Dot Best of the Best επτά φορές).
Μιλάμε για κάτι που κανένας άλλος κατασκευαστής αυτοκινήτων δεν κατάφερε να πετύχει στα 68 χρόνια ιστορίας του θεσμού. Φέτος, η Daytona SP3 ακολούθησε τα βήματα των FXX-K, 488 GTB, J50, Portofino, Monza SP1 και SF90 Stradale.
Αυτά τα σημαντικά διεθνή βραβεία υπογραμμίζουν για άλλη μια φορά το έργο που επιτελέστηκε από το Ferrari Style Center, με επικεφαλής τον Flavio Manzoni, στη σύλληψη λύσεων αιχμής που κάνουν τα αυτοκίνητα του Maranello μοναδικά χωρίς να διακυβεύεται η απαραίτητη σύνδεση μεταξύ αισθητικής και λειτουργικότητας, θεμελιώδους στοιχείου του DNA του αλόγου που πηδάει.
Κατασκευάστηκαν μόνο σε 599 μονάδες στην τιμή των 2 εκατομμυρίων ευρώ η κάθε μία. Η νέα Ferrari Icon έχει μήκος 4686 mm, πλάτος 2005 mm και ύψος 1142 mm, με βάρος 1485 kg. Έρχεται με ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα 6,5 λίτρων, δανεισμένο από την 812 Competizione, αλλά ικανό να αποδίδει ισχύ 840 ίππων στις 9250 rpm και 697 Nm μέγιστης ροπής στις 7250 rpm.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που παρέχει η μάσκα, η Ferrari Daytona SP3 χρειάζεται 2,85 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα και 7,4 δευτερόλεπτα από τα 0 στα 200 χλμ./ώρα, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 340 χλμ./ώρα.