Οι νομοθέτες υποστήριξαν μια πρόταση για 100% μείωση των εκπομπών CO2 έως το 2035, η οποία θα καθιστούσε αδύνατη την πώληση νέων οχημάτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ειδικότερα στην επιτροπή περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υποστήριξαν ένα σχέδιο της ΕΕ για ουσιαστική απαγόρευση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ από το 2035, ενώ καταψήφισαν προτάσεις για αυστηρότερους στόχους για τη μείωση των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων εντός αυτής της δεκαετίας.
Η επιτροπή υποστήριξε την πρόταση για 100% μείωση των εκπομπών CO2 έως το 2035, η οποία θα καθιστούσε αδύνατη την πώληση νέων οχημάτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα στο μπλοκ των 27 χωρών.
Επίσης πρότεινε τους στόχους ως μέρος ενός μεγαλύτερου πακέτου πολιτικών για την κλιματική αλλαγή από τον περασμένο Ιούλιο, με βάση ότι τα νέα αυτοκίνητα παραμένουν στους δρόμους για 10 έως 15 χρόνια, που σημαίνει ότι το 2035 είναι η τελευταία ημερομηνία που οι πωλήσεις ρυπογόνων αυτοκινήτων θα μπορούσαν να σταματήσουν, χωρίς να τεθεί σε κίνδυνο το σχέδιο της Ένωσης να έχει καθαρές μηδενικές εκπομπές σε όλους τους τομείς έως το 2050.
Η επιτροπή δεν υποστήριξε πρόταση ορισμένων ευρωβουλευτών για αύξηση των φιλόδοξων στόχων της πρότασης της Επιτροπής για μείωση κατά 55% των εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα έως το 2030 έναντι των επιπέδων του 2021. Ούτε υποστήριξαν προτάσεις από άλλους για την αποδυνάμωση αυτών το 2035.
«Με τα πρότυπα CO2, δημιουργούμε σαφήνεια για την αυτοκινητοβιομηχανία και ενθαρρύνουμε την καινοτομία και τις επενδύσεις για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων», δήλωσε ο Jan Huitema, επικεφαλής νομοθέτης για την πολιτική, προσθέτοντας ότι θα κάνει την οδήγηση ηλεκτρικών οχημάτων φθηνότερη.
Ολόκληρο το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα ψηφίσει επί των προτάσεων για το CO2 των αυτοκινήτων τους επόμενους μήνες, μετά τους οποίους το ευρωκοινοβούλιο και οι χώρες της ΕΕ πρέπει να διαπραγματευτούν τους τελικούς κανόνες.
Επιταχύνοντας τη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα μηδενικών εκπομπών, η ΕΕ στοχεύει να αντιμετωπίσει το ένα τέταρτο των εκπομπών της ΕΕ που προέρχονται από τις μεταφορές, οι οποίες αυξάνονται τα τελευταία χρόνια.
Μάρκες όπως οι Volkswagen, Ford, Peugeot, Volvo, Jaguar και Fiat έχουν ήδη ανακοινώσει σχέδια να σταματήσουν την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη έως το 2035, αλλά ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προειδοποιήσει πως θα βρίσκονται απέναντι της απαγόρευσης μιας συγκεκριμένης τεχνολογίας ενώ τόνισαν ότι πιο φιλόδοξοι στόχοι μπορούν να επιτευχθούν μόνο εάν οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής υποστηρίξουν την μαζική ανάπτυξη υποδομών φόρτισης.
Η ΕΕ διαπραγματεύεται προτάσεις για να απαιτήσει από τις χώρες να εγκαταστήσουν δημόσια σημεία φόρτισης σε τακτά χρονικά διαστήματα κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων.