Νίκος Μιχαλόπουλος
Η Cadillac το εξερεύνησε με το πρωτότυπο αυτοκίνητο Halo InnerSpace που παρουσιάστηκε εικονικά την Τετάρτη κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Consumer Electronics 2022 στο Λας Βέγκας.
Το InnerSpace είναι το τρίτο μέλος σε μια σειρά από πλήρως αυτόνομες ιδέες της Cadillac. Τα δύο πρώτα παρουσιάστηκαν στην περσινή CES και περιλαμβάνουν ένα drone μεγέθους ανθρώπου (PersonalSpace) και λεωφορείο για αστικά περιβάλλοντα (SocialSpace). Μια τέταρτη ιδέα Halo, το OpenSpace, θα παρουσιαστεί αργότερα.
Το InnerSpace είναι αυτό που φαντάζεται η Cadillac ένα ιδιόκτητο αυτοοδηγούμενο αυτοκίνητο. Είναι ένα ηλεκτρικό όχημα που χωράει μόνο δύο θέσεις, κάτι που είναι περίεργο σχέδιο για ένα αυτοοδηγούμενο αυτοκίνητο, καθώς περιορίζει σημαντικά την πρακτικότητά του. Ο πίσω αποθηκευτικός χώρος δεν φαίνεται επίσης να είναι τόσο μεγάλος σε σχέση με το μέγεθος του οχήματος.
Στο εσωτερικό, το τυπικό ταμπλό έχει αντικατασταθεί από μια μεγάλη οθόνη όπου οι επιβάτες μπορούν να παρακολουθούν τις αγαπημένες τους εκπομπές ή ταινίες αντί να απολαμβάνουν το γύρω τοπίο. Το πάτωμα είναι πολύ χαμηλό, κάτι που συνήθως κάνει την είσοδο και την έξοδο δυσκολότερη, αλλά οι σχεδιαστές έχουν κόψει μέρη του δαπέδου έτσι ώστε η είσοδος και η έξοδος να είναι παρόμοια με το να κάθεσαι σε ένα κάθισμα ή να σηκωθείς από ένα.
Η πλατφόρμα λογισμικού Ultifi που ανακοινώθηκε πρόσφατα από την General Motors τροφοδοτεί διάφορες λειτουργίες λογισμικού στο αυτοκίνητο, καθώς και υποστηρίζει ενημερώσεις over-the-air. Η Cadillac δεν ανέφερε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά λογισμικού, αν και η αυτοκινητοβιομηχανία είπε ότι οι επιβάτες μπορούν να αλληλεπιδράσουν με το όχημα χρησιμοποιώντας βιομετρική είσοδο και διεπαφές που βασίζονται σε AI.
Πόσο μακριά είναι ένα όχημα όπως το InnerSpace να γίνει πραγματικότητα; Ενώ τα αυτόνομα αυτοκίνητα που μπορούν να ταιριάξουν με έναν άνθρωπο μπορεί να απέχουν ακόμα μια δεκαετία ή και περισσότερο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζονται να λανσάρουν τα πρώτα αυτοκίνητα που μπορούν να χειριστούν ορισμένες συνθήκες χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να παρακολουθεί τα πράγματα. Με άλλα λόγια, ένα αληθινό σύστημα αυτόνομης οδήγησης χωρίς τα χέρια και με την προσοχή στραμμένη άλλου.