Quantcast

Η αυτοκινητοβιομηχανία έτοιμη να πει «αντίο» στους κινητήρες εσωτερικής καύσης (Μέρος Α’)

Το 2021 φεύγει, η επερχόμενη χρόνια, το 2022, είναι κομβικής σημασίας για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς θα σφραγίσει την ηλεκτρική μετάβαση για το μέλλον. Στα δύο μέρη του αφιερώματος θα βρείτε τα σχέδια της κάθε μάρκας για την νέα εποχή του τομέα αυτοκινήτων.

Νίκος Μιχαλόπουλος 

Το αντίο στους θερμικούς κινητήρες (Στην Ελλάδα από το 2030, όπως προανήγγειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης) είναι ένα από τα πιο συζητημένα θέματα όσον αφορά το μέλλον του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας.  Μέχρι στιγμής, ένα μεγάλο μέρος των κατασκευαστών έχουν ορίσει μια διαδρομή που θα οδηγήσει σε λίγα χρόνια στον πλήρη, ή σχεδόν πλήρη, εξηλεκτρισμό της γκάμας τους.  Με βάση αυτά τα δεδομένα κάνουμε έναν απολογισμό της κατάστασης, με τις τελευταίες ανακοινώσεις που κυκλοφόρησαν από κατασκευαστές στο δρόμο τους προς την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών.

Ας δούμε αναλυτικά: 

Alfa Romeo: Το Biscione θα λανσάρει το πρώτο του αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο το 2023 και από το 2026 θα παράγει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα για μερικές από τις βασικές αγορές της Ευρώπης, της Βόρειας Αμερικής και για την Κίνα.

Alpine: Για την σπορ μάρκα του ομίλου Renault το μέλλον προμηνύεται 100% ηλεκτρικό. Ήδη από το 2024 όλα τα νέα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικά για την μάρκα.

Aston Martin: Η βρετανική εταιρεία προβλέπει πως έως το 2030 ότι, τουλάχιστον οι μισές από τις συνολικές πωλήσεις της θα αφορούν ηλεκτρικά οχήματα. Μάλιστα ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Tobias Moers ανέφερε πρόσφατα: «Θα έλεγα ότι τουλάχιστον το 50% των πωλήσεών μας θα είναι ηλεκτρικές, ίσως και παραπάνω».

Audi: Ο Γερμανός κατασκευαστής έχει στο πρόγραμμα του να διακόψει την ανάπτυξη κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2026, όταν τα νέα προϊόντα της εταιρείας θα αφορούν μόνο μοντέλα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Η μάρκα από το Ίνγκολσταντ σκοπεύει επίσης να προχωρήσει στην σταδιακή κατάργηση και των υβριδικών αυτοκινήτων, ώστε εντός του 2033 να μπορέσει να σταματήσει ολοκληρωτικά την παραγωγή θερμικών αυτοκινήτων. Σε κάθε περίπτωση, η προσφορά θα είναι προσαρμοσμένη στις πραγματικές απαιτήσεις των αγορών.

Bentley: Από τα μέσα του 2026 η γκάμα θα απαρτίζεται μόνο από ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά (Plug-in hybrids). Η λήξη της παραγωγής θερμικών κινητήρων έχει προγραμματιστεί για το 2030, όταν η βρετανική εταιρεία μετατραπεί σε μάρκα μηδενικών εκπομπών ρύπων.

BMW: Η βαυαρική φίρμα είναι έτοιμη να προσαρμοστεί σε οποιαδήποτε απόφαση για τους θερμικούς κινητήρες, ξεκινώντας ήδη από το 2030. Πέντε χρόνια νωρίτερα από την πρόταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ωστόσο τουλάχιστον για το παρόν δεν φαίνεται στον ορίζοντα κανένας αποχαιρετισμός ή προθεσμία. Ο στόχος για το 2030 είναι να αυξηθεί το βάρος των συνολικών πωλήσεων των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως και 50% και να προσαρμοστεί η προσφορά στις απαιτήσεις της αγοράς και σε τυχόν ρυθμιστικούς περιορισμούς.

Cadillac: Η αμερικανική μάρκα σκοπεύει να μετατραπεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρεία μέχρι το 2030.

Dacia: Ο Ρουμάνος κατασκευαστής θα ακολουθήσει τις υποδείξεις της μητρικής εταιρείας Renault, σκοπεύοντας να ζητήσει την αναβολή της ευρωπαϊκής απαγόρευσης για τους θερμικούς κινητήρες από το 2035 στο 2040, προκειμένου να γίνει ισχυρή στα υβριδικά κατά την διάρκεια της φάσης της μετάβασης. Από το 2026 θα προχωρήσει στην κυκλοφορία διαφόρων ηλεκτρικών, αλλά στα επάνω διοικητικά κλιμάκια πιστεύουν ότι μόνο το 10% των πωλήσεων μπορεί να αφορά μοντέλα με μπαταρία στα επόμενα δέκα χρόνια.

Dodge: Η βορειοαμερικανική μάρκα, ένα από τα σύμβολα των αμερικανικών Muscle Cars, θα γίνει 100% ηλεκτρική εταιρεία. Ωστόσο, τουλάχιστον προς το παρόν δεν έχει οριστεί ακριβής ημερομηνία για τον αποχαιρετισμό στους παραδοσιακούς κινητήρες. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της εταιρείας αναμένεται το 2024.

DS: Η γαλλική Premium μάρκα του ομίλου Stellantis σκοπεύει να λανσάρει στην αγορά μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αρχίζοντας από το 2024.

Ferrari: Η διάσημη εταιρεία από το Μαρανέλλο θα λανσάρει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο το 2025. Αλλά ακόμη δεν έχει δώσει στοιχεία για οριστικό αντίο στην τεχνολογία που την έχει κάνει θρύλο στον τομέα. Εξάλλου, η αντικατάσταση του βρυχηθμού των 12 κυλίνδρων της Ferrari με το σφύριγμα ενός ηλεκτρικού κινδυνεύει να βάλει τέλος σε έναν απαράμιλλο μύθο.

Fiat: Η Τορινέζικη μάρκα σκοπεύει να εξαλείψει σταδιακά τους παραδοσιακούς κινητήρες από τη γκάμα της, ξεκινώντας από το 2025 και στη συνέχεια να τους εγκαταλείψει πλήρως το 2030, όταν η αγορά θα είναι έτοιμη για αποκλειστικά αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Ford: Το μπλε οβάλ έχει, προς το παρόν, δώσει ακριβείς πληροφορίες μόνο για τις ευρωπαϊκές δραστηριότητες. Έως τα μέσα του 2026, κάθε μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε υβριδικές ή ηλεκτρικές εκδόσεις, ενώ το 2030 η προσφορά της στην αγορά θα αποτελείται μόνο από αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών ρύπων.

General Motors: Ο βορειοαμερικάνικος όμιλος έχει ήδη ανακοινώσει την πρόθεση του να εγκαταλείψει τους θερμικούς κινητήρες, για να προσφέρει από το 2035 μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ωστόσο πρόσφατα ανακάλεσε μερικώς τα παραπάνω. Το 2035 πρέπει να θεωρηθεί μόνο ως ένας χρονικός ορίζοντας και όχι μια απόλυτη υπόσχεση, καθώς η επιτακτική ανάγκη είναι να προσαρμοστούμε στις απαιτήσεις της αγοράς.

Honda: Η γιαπωνέζικη εταιρεία έχει στόχο να προσφέρει μια αμιγώς ηλεκτρική γκάμα έως το 2040.

Hyundai: Η κορεατική εταιρεία σκοπεύει να αυξήσει σταδιακά τις πωλήσεις οχημάτων μηδενικών εκπομπών ρύπων. Στόχος είναι να φτάσει το 30% των παγκόσμιων όγκων έως το 2030 και το 80% έως το 2040. Στην Ευρώπη θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2035, ενώ από το 2040 θα καταργηθούν όλα τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Είναι χαρακτηριστικό πως η εταιρεία για να προσηλωθεί στην ηλεκτρική κινητικότητα, έκλεισε στις 23 Δεκεμβρίου το τμήμα εξέλιξης κινητήρων εσωτερικής καύσης στο κέντρο έρευνας και ανάπτυξης στη Namyang.

Jaguar Land Rover: Ο βρετανός κατασκευαστής έχει ορίσει έναν επιχειρησιακό χάρτη που θα τον οδηγήσει να έχει μια ηλεκτρική έκδοση για κάθε μοντέλο στη γκάμα του έως το 2030 και να εγκαταλείψει τους κινητήρες ντίζελ από το 2026. Μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, η μάρκα Jaguar θα προσφέρει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και περισσότερα από τα μισά Land Rovers θα τροφοδοτούνται με μπαταρίες. Το 60% των SUVs και των εκτός δρόμου οχημάτων της νέας γενιάς θα παίρνουν κίνηση από ηλεκτροκινητήρα, ενώ το 40% από υβριδικό σύστημα.

Jeep: Η αυτοκινητοβιομηχανία σύμβολο των εκτός δρόμου οχημάτων, βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην τεχνολογία των επαναφορτιζόμενων υβριδικών (Plug-In), αλλά σε τέσσερα περίπου χρόνια θα προσφέρει αμιγώς ηλεκτρικά SUVs σε κάθε κατηγορία.

Kia: Η κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε μια στρατηγική για τη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Στην Ευρώπη από το 2035 η γκάμα θα απαρτίζεται μόνο από ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ για άλλες σημαντικές αγορές η κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης παρατείνεται μέχρι το 2040.

Το αφιέρωμα συνεχίζεται με τα σχέδια των υπόλοιπων αυτοκινητοβιομηχανιών και με τους κινδύνους στον δρόμο της εφαρμογής της μετάβασης αυτής… Για αυτό… Stay Tuned…